Joshua en Sophie op reis

Dag 22 Knysna - Oudtshoorn

Allereerst heeeeeel erg bedankt voor alle leuke reacties. Samen lezen we dagelijks de reacties. Deze zijn iedereen erg Leuk!foto's online en hou ook onze filmpjes in de gaten!

Het is al weer altijd om afscheid te nemen in ons hotel in Knysna. Het is niet het meest gezellige hotel, maar de kamers waren perfect. Gisteren hebben we volop kunnen genieten van het balkon. We hadden samen met Mario en Anja afgesproken om een Amarula te drinken. Dit is de Afrikaanse drank die gemaakt wordt in Afrika. Het smaakt een beetje als Baileys. Vanaf het eerste moment dat we hier zijn drinken we deze lekkernij.

Het was vandaag niet een lange tocht. We vertrokken om 10 uur vanuit Knysna om eerst na 2 uur aan te komen op een boerderij waar ze allerlei tamme dieren hadden. Giraffen, zebra's, struisvogels en geiten. De Giraffen mochten we voeren en aaien. Het is een beetje vreemd na 22 dagen Afrika, maar het was leuk om te doen.

Na de lunch en een shop stop was het tijd om door te rijden naar ons hotel in Oudtshoorn. Ook hier verblijven we de komende 2 nachten. Het is een prachtige Lodge midden gelegen tussen de wijnranken. Ons gebouw ligt op 5 min van het hoofdgebouw en is een cottages. Dat wil zeggen dat we een gezamenlijke woonkamer hebben met een keuken en een tuin. Daarbij zitten 2 apparte slaapkamers en daarbij ieder een eigen badkamer. We delen deze cottages samen met Mario en Anja en dat vinden we erg gezellig. We trekken deze vakantie behoorlijk vaak samen op en hebben enorm veel plezier met elkaar. En soms.... Nou ja regelmatig drinken we een drankje met elkaar.?

Na de incheck moesten we meteen weer terug naar het hoofdgebouw om naar een ingelaste wijnproeverij te gaan. Ik had eerder aan Hendrine gevraagd of ze niet wat extra wijnproeverijen kon aanbieden. Dit was een van de proeverijen die ze heeft kunne regelen. We hebben hier in totaal 8 verschillende wijnen mogen proeven.

Gezamenlijk met een aantal fijnproevers zat ik aan tafel. Het leuke was dat aan de tafel ook een gesprek ontstond over de verschillen de we herkende en de verschillende dingen waar we van houden. Leuk om met elkaar zo van gedachte te wisselen.

Er zijn wel 18 verschillende wijnen te proeven bij deze boerderij. Daarom besluiten we om morgen nogmaals langs te gaan om nog eens een aantal wijnen te proeven.

We eten vanavond in het hotel met elkaar traditioneel Afrikaans. De kok verteld dat er voor vanavond traditionele gerechten op het programma staan en morgen een traditionele braai.

We sluiten de avond af met een klein amarulatje in ons eigen cottage met Mario en Anja. Morgen niet heel vroeg op. Dus een beetje genieten.

Anne-Marie

Goede ideeën heb jij! Wijn proeven is altijd top, zeker in ZA! ? Gaaf ook dat he een giraffe gebt kunnen aaien, heel bijzonder. Geniet van de komende dagen xxx

Pauline

Wat een heerlijke dag weer!

Sandra en Mark

Ben zo benieuwd naar de namen van de wijnen, de geuren en de kleuren, niet vergeten om de namen mee te nemen he! altijd leuk om dit op een zaterdagmiddag te doen met een braai, kan best als we een lekkere nazomerdag mogen hebben. Gewoon de braai onder het afdak in het lounche gedeelte bij ons, doet het prima dan! en dan zie ik zo voor me dat er zo'n 6 a 8 verschillende wijnflessen op een rijtje staan, jullie, bij ieder wijntje aan het vertellen zijn, en wij, gezamenlijk maar proeven, en dan zeg ik.... Josh, schenk nog maar een keer in ..... ik luisterde niet zo goed...... ;-))))

Anita

Klinkt erg gezellig! Leuk zo met z'n 4 en!
Ben benieuwd of jullie nog naar de struisvogelfarm gaan. Grote aparte vogels!
En dan straks naar Stellenbosch en Kaapstad!
Genieten van al het bijzondere in zuid Afrika!

Jaap en Coby

Is zeker wel een beetje jammer dat je , je koffer niet vol kan stoppen met al deze lekkere wijnen.
Dat wordt een extra koffer kopen. Hé Sophie is het geen Disneytik is wel weer de wijn.
Succes ermee!!!!

Jan

"Dit is de Afrikaanse drank die gemaakt wordt in Afrika". Ha ha, Joshua se logica! Tja, als de wijn is in de man is de wijsheid...... Zonder dollen, begrijp jullie voorliefde voor wijn maar al te goed en slim om een paar proeverijen extra in te lassen! Begrijp ik het nou goed? Dikkertje Josh klom op de trap 's morgens vroeg om 07:15 om de giraf.......? Viel niet mee zeker na al die Amarula's! Fijn dat jullie het goed hebben met, van en door elkaar!