Joshua en Sophie op reis

Dag 26 Kaapstad

Vandaag vroeg op pad richting Robbeneiland. We duimen met an allen of het door zal gaan omdat er enorm veel wind staat. We gaan op pad richting het waterfront en gaan richting het vertrekpunt van de ferry naar Robbeneiland. Zodra we bij de balie aankomen zien we dat er vandaag niet wordt gevaren. Hiermee komt op ons bezoek te vervallen. Het is een enorme teleurstelling. Robbeneiland kunnen we dus niet bezoeken.

We besluiten ons niet uit het veld te laten slaan en gaan met de benenwagen de stad in. We lopen via het WK stadion waar ons National elftal het liet liggen. Het is geen heel mooi stadion van dichtbij. Morgen gaan we hem zien vanaf zijn signhill.

Langs de kust bezoeken we de vuurtoren en maken een foto voor Barbara.

We lopen via het waterfront terug naar het centrum van Kaapstad en naar ons hotel. We moeten namelijk om kwart over 5 klaar staan. Vandaag is de verassing die we voor ons zelf hebben geregeld. We gaan namelijk eten bij een sterrenrestaurant in Stellenbosch. We gaan samen met 4 andere reisgenoten genieten van deze ervaring.

We worden met de taxi gehaald en gebracht. Bij aankomst mogen we op het terras zitten en kijken we uit over de druivenranken. Het landgoed waar we namelijk zijn is van origine een wijnboerderij. Ze zijn daarbij een restaurant gaan starten. ze hebben inmiddels vele prijzen in de wacht gesleept.

Onder het genot van een glas champagne en de appretiefjes proosten we op een mooie avond.

Vanavond stond er een 6 gangen menu inclusief wijnarragement voor de deur. De combinaties zijn prachtig. We hebben enorm genoten van de avond.

Foto's volgen!

Janny

Wat een enorme teleurstelling inderdaad, wij vonden Robbeneiland toch echt het hoogtepunt van Kaapstad, jammer.

Jan en Paula

Wat jammer zeg !zo zonde dat het niet door kon gaan .toch fijn dat jullie die teleurstelling weg konden spoelen met hele lekkere wijn .

Jan

Jammer dat het bezoek aan Robbeneiland niet door kon gaan. Geeft jullie wel een reden om nog eens terug te gaan! Het stadion, de stad en de vuurtoren (bedankt namens Barbara) is natuurlijk een klein afgietsel van jullie verwachting van vandaag en toch een 6 gangen diner met wijn arregement, als afsluiting van deze dag, is niet mis! Benieuwd naar de foto's (en Barbara ook)

Anne-Marie

Jammer zeg, aan de ander kant is dit een mooie reden om terug te gaan. Geweldig om op Stellenbosch te zijn, geniet ervan xxx

Manouk

Wat een mooie verhalen en super fotos weer vd laatste dagen! ?

Wim

Jammer dat Robbeneiland aan jullie voorbij ging.
Gelukkig wisten jullie de dag goed te maken met een fantastisch diner, heeeeerlijk en dan ook nog met wijnarrangement . Lekhuuur. Genieten in kwadraat.