Joshua en Sophie op reis

Dag 27 Kaapstad - Amsterdam

Foto's volgen

Vanmorgen viel het niet mee om op te staan. We kwamen vannacht om 01.45 terug in onze kamer en vanmorgen om 05.15u ging de wekker weer.

Na het ontbijt vertrekken we direct naar de tafelberg. We staan daar om 08.00 in de rij om met de gondel naar boven te gaan. We gaan 1078 meter boven zee niveau. Het is hiermee het hoogste punt in Zuid Afrika. Het is een prachtig uitzicht en waarschijnlijk het meest bekendste punt in Zuid Afrika.

Na een bezoek van Signal hill is het tijd om het Kaapsche schiereiland op te gaan. We rijden via Llandudno( waar celebertys eren huis hebben) naar Chapman's naar Noordhoek. Het langste strand van zuidelijk Afrika. 7,9 km lang.

We rijden door naar beneden om uiteindelijk aan te komen bij Cape of Good Hope! Oftewel kaap de goede hoop. De plaats waar Jan van Riebeek uit zijn boot aan land stapte. Uiteraard stappen we hier uit.

Eerst gaan we naar Cape point. We gaan met de vliegende hollander (kabeltrammetje) naar boven naar de vuurtoren (foto barbara). Je hebt hier een prachtige uitzicht over de zee. Hier zie je ook de bekende waves waarop diverse schepen kapot zijn gevaren. Vanaf daar lopen we naar Kaap die goeie hope. Hier gaan we uiteraard met het bekende bord op de foto.

Vanaf kaap de goede hoop gaan we naar Simonstown en daar zijn de pinguïns zo grappig want je associeert pinguïns met jou. Ze hebben nooit geprobeerd km praktische reden om de kolonie te verplaatsen echter binnen een week was de hele kolonie weer terug in Simonstown.

Vanaf Simonstown is het dan toch echt tijd om afscheid te gaan nemen van Kaapstad, maar ook van Zuid Afrika. We gaan eerst nog even terug langs het Hotel omdat er 2 mensen zijn die een nachtje langer blijven.

We zijn ruim op tijd op de luchthaven en nemen afscheid van 2 geweldige mensen. Preggy, onze chauffeur en van onze Hendrine. Wat hebben hun voor ons een hoop gedaan om deze reis tot een mooie ervaring te maken. Het is dan altijd jammernaks zo een reis op zijn eind komt en je moet afscheid nemen van elkaar.

Samen met Anja en Mario nemen we nog een hapje en een drankje voor we om 23.00 met een Dreamliner(787-900) onderweg gaan in de richting van Amsterdam.

Foto's volgen

Anita

Gelukkig toch nog op de Tafelberg geweest, zo ontzettend mooi en bijzonder!
En de tocht naar Kaap de Goede Hoop is ook de moeite zeker waard!
Het zit er voor jullie weer op. Wat een mooie lange reis hadden jullie! Darr kun je op terugzien! Nu lekker bijkomen en nagenieten! Groetjes!

Jan en Paula.

Ja,jammer he om afscheid te nemen van je reisgenoten ,vooral als je het zo goed met elkaar vinden kan.Jullie kunnen in ieder geval op een hele fijne en mooie vakantie terug kijken en als je de foto,s weer bekijkt ,dan beleef je de reis weer opnieuw.Wij vonden het leuk om d.m.v het boeiende verslag ,mee te mogen genieten van jullie reis.Groetjes Jan en Paula.

Jan

Jongens wat een ongelooflijke indrukken hebben jullie de achterliggende weken beschreven tot aan de aatste minuut! Petje af en wel zo leuk om te eindigen op de (na)tafelberg! Gelukkig hebben de hijsbakkies het gehouden en konden jullie een laatste blik werpen op Kaapstad. Barbara kijkt naar jullie foto's uit! Alvast een goede reis en trek de regenjas maar uit de koffer! 10C op Schiphol dus.... een veilige thuiskomst.