Joshua en Sophie op reis

Dag 14 St Lucia - Drakensbergen

Door heel erg slecht internet, nu pas het verhaal. Ik ga proberen de foto's bij te plaatsen. Deze kunnen wat later volgen.

We verbleven maar slechts 1 nacht in het hotel in Durban. Vanmorgen vertrokken we met de bus op pad in de richting van de botanische tuinen in Durban. Het had flink geregend van acht en dat maakte de botanische tuin erg drassig. Er was een prachtige diversiteit aan planten bloemen en bomen te zien. Waaronder de mooie struikjasmijn.

Na het bezoek aan de tuin verlaten we de stad Durban en gaan we land inwaarts. De eerste stop is een prachtige watgeval. Bij deze mooie waterval worden verrast door een kerkkoor dat begint te zingen nabij de waterval. Het was prachtig. In Zuid-Afrika is het vrij normaal dat dit soort dingen op openbare plekken gebeuren.

We reden door na voor mij wel een van de hoogtepunten van de reis. De plek waar Nelson Mandela in 1967 werd opgepakt om uiteindelijk 27 jaar lang vast te zitten op Robbeneiland. Op deze plek is een kunstwerk neergezet ter herdenking aan de arrestatie van Nelson Mandela. Deze 50 ijzeren staanders lijken in eerste instantie niet veel voor te stellen. Echter als je van een afstand, in een bepaalde hoek kijkt, zie je het gezicht van Nelson Mandela. Ze bouwen hier nu een nieuw museum en tijdelijk is een oude schuur opgeofferd als museum.

We waren allen sterk onder de indruk van de plek waar Nelson werd opgepakt. Na een heerlijke lunch en aansluitend een kleine wijnproeverij was het tijd op weg te gaan naar ruim 1700 meter hoogte voor ons hotel in de Drakensbergen.

We drinken samen met Mario en Anja uit de bus een glaasje wijn, terwijl we vanuit onze kamers kijken naar de vallei van de Drakensbergen.

Anne-Marie

Indrukwekkend!

Jan en paula.

Mooie belevenis !

Jan

Wat een "historische" dag! Kan mij gevoel van het hoogtepunt van de reis goed voorstellen. Mandela heeft veel bijdragen aan de anti apartheid en de wereldvrede zowel vanuit gevangenschap als president. Wat doen wij daarmee? Kunnen wij wij binnenkort ook een "openbaar" koor in Spijkenisse verwachten? Mooie hoogte om te overnachten! Over hoogtepunt gesproken..... Geniet!