Joshua en Sophie op reis

Dag 9 Swaziland - Hluhluwe

een niet zo lang verhaal vandaag omdat we vandaag vooral hebben gereden.

Foto's online !!!! De Foto's t/m dag 8 staan online. Klik bovenaan op Foto's en zie onze foto's van de laatste dagen. Laat gerust jullie reacties achter!

.Vanmorgen vertrokken we na een heerlijk Engels ontbijt. We bezochten als eerste een kaarsenmakerij. Hier maakt men met de hand kaarsen. Niet zo maar kaarsen, maar kaarsen in de vorm van de Afrikaanse dieren. Het is bijzonder om met een "drukkie en een trekkie" een dier te krijgen. We hebben hier een klein souveniertje gekocht.

Na een heerlijke lunch bij Nisela gingen we door naar de grens van Swaziland met Zuid-Afrika. Ook hier deden we weer het zelfde tafereel als twee dagen geleden. Eerst naar de departure van Swaziland en dan lopen door niemandsland naar de Arrival. Hier krijgt iedereen weer een stempel en kunnen we weer terug naar de bus. Vanaf hier gaan we de grens over en zijn we weer terug in zuid Afrika. Vanaf daar rijden we eigenlijk gelijk weer een wildpark in. Na nog geen kilometer staan we oog in oog met een aantal giraffen. Ze zijn druk met het eten van bladeren.

Ook zien we Impala, mariboes, buffalo en zeebra. We rijden door en komen aan op onze lodge voor de komende 2 nachten. We worden zingend ontvangen en komen in een prachtige lodge. Een hoofdgebouw met bar restaurant en lounge. De kammers staan als een u naast de lodge en middenin het zwembad. Het gebied is grenzend aan het gebied met de big 5. Ben benieuwd wat we allemaal gaan horen vannacht.

Na een lekker diner met uiteraard een glaasje wijn isnnhetbtijd om te gaan slapen. Morgen valt er een excursienuit, dus lekker relax ontbijten.

Foto's volgen morgen.

Anne-Marie

Leuk, leuk, leuk! Nu de tijgers en leeuwen nog! Xxx

Joshua en Sophie levensgenieters

Tijgers zijn er niet in Afrika Anne, maar hopen zeker op de leeuwen

Nicolette

Had een hele andere voorstelling over zuid Afrika. Nu jullie ons zo meenemen op jullie reis moet ik zeker toegeven dat ik ook hier wel n keer naartoe zou willen hoor ?.....maar of ik mijn man Nuno mee zou krijgen dat betwijfel ik ?

Jan en Paula.

Op naar de complete big 5.succes !

Wim

Hoi Sophie en Joshua,
Wat een geweldige indrukken elke dag en jullie zijn nog "maar" bij dag 9. Elke dag was wel een "big 5" .

Jan

Wat een belevenissen weer. Luxe bus zeg inclusief alcohol! Foto's met veel plezier bekeken.

petra

Geweldig al die foto's.