Joshua en Sophie op reis

Dag 5 Ohrigstad - Kruger National Park

Eerst een berichtje over de foto's en de komende dagen internet. Ik heb met de gids besproken wat de verwachting is over het internet de komende dagen. De komende 6 dagen hebben we net als de afgelopen dagen niet het beste internet. Het verslag moet lukken, maar de foto's is waarschijnlijk lastig. Deze houden jullie uiteraard te goed!

Vanmorgen vertrokken we niet zo vroeg als gisterenmorgen. Vandaag staat een rit van ongeveer 3 uur gepland richting 1 van de hoogtepunten van deze reis. Het Kruger National Park.

Onderweg stoppen we nog bij een shoppingcenter. Althans een Afrikaans shoppingcenter. Dit lijkt op de winkelcentrum zoals wij ze kennen, maar de mentaliteit en de winkels zijn zo anders. Er loopt heel veel beveiliging ook rond om het winkelcentrum. We werden ook geadviseerd om kostbare spullen in de bus te laten.

We komen aan bij ons kamp. Hendrine noemt ons tenten concentratiekamp. Het zijn namelijk letterlijk tenten met een voordeur en er staan ongeveer 50 op een rij en dan 2 rijen dik. Het tentenkamp ligt in het Kruger National Park. Dus het park is omheind met een elektrisch hek. Bij aankomst onderteken je een document dat je minimaal 10 meter bij het hek vandaan blijft. Dit zodat je niet geëlektrocuteerd kan worden. Aan de voorzijde van de tent is een veranda met een stoeltje. Je komt binnen i de slaapkamer en hier hangt boven het bed een klamboe. Er staat een linnenzak(kast) net 2 rieten stoeltjes. Dan loop je de volgende deur door en kom je in de badkamer. Opvallend is dat je aansluitend een buitendouche hebt. Het is zo anders als de Hannah Lodge, maar het heeft absoluut zijn charme zo bij het Kruger National Park.

We frissen ons een beetje op en maken ons dan op voor de eerste kennismaking met het Kruger National Park. Vanmiddag vertrekken we voor 3 uur durende avond Game Drive. Er wordt van te voren gezegd dat we waarschijnlijk de Big 5 niet zien gaan krijgen omdat er minder Rangers in het gebied zijn en hierdoor dus ook minder communicatie over waar de beste zich bevinden.

We gaan iets over half vijf op pad en meteen zien we Koedoe's, Impala's en diverse kleine dieren. We rijden iets verder het park in en op een korte afstand lagen in het water een groepje nijlpaarden. Wat een enorme grote beesten met enorme bel. Fantastisch om dit in levende lijve te zien.

We rijden door en halverwege krijgen we een Kruger welkom. Amerula met nootjes. Het is zo raar, midden in het krugerpark gezamenlijk met elkaar een drankje doen en omringt worden door Zeebra's en Gnoes.

Als het donker wordt zie je vooral veel ogen. Impala's, Gnoes, uilen, hazen en als Hoogtepunt de buffels. Wat een kracht en in het donker geeft het een hele bijzondere ervaring!

Het was een ok Dag, met een fantastisch einde. Morgen Half 5 de wekker en 6 uur een Game Drive tot 16.45uur

Danielle de Ruiter

Ik blijf lezen én de foto's en filmpjes bekijken (zodra die online staan) Leuk!

Een tip, misschien is het handig om de foto's te verkleinden om online te plaatsen, ik doe dit ook vaak (bij Facebook bijvoorbeeld) zichtbaar is er dan geen kwaliteitverlies maar ze zijn veel kleiner dan de foto's die je gemaakt hebt en zijn dus veel makkelijker en sneller te uploaden! Ik kies dan altijd voor large.... het is het proberen waard!

Fijne vakantie verder en geniet!

Jan

Nou jongens, de kop is er af betreft het Kruger National Park! Spannend om in een " concentratie kamp" te slapen! Een bijzonder overnachting! Jullie hebben veel ogen gezien en hoop dat jullie vannacht zelf een oog kan dicht doen! Ik hoop van wel gezien het vroege uur van de wekker morgen! Veel plezier!

Anita

Spannend zo in Kruger zelf slapen. Heel veel plezier met de lange game drive.
Jullie zullen veel dieren zien! Geweldig! Wij zagen het luipaard niet van de big five.
Maar de vele andere dieren zijn ook geweldig!
Veel plezier!!

Anne-Marie

Hoop dat je de rest van de big 5 snel gaat zien! Xxx

Cor en Ria Schuitemaker

Leuk bericht weer... Wel een belevenis zo midden in de wildernis met allerlei dieren om jullie heen. Hoop dat jullie de Big 5 te zien zullen krijgen... Have Fun

Marianne

Spannend lijkt me zo vlak bij een gebied met leeuwen en luipaarden. Ben benieuwd wat jullie vandaag gaan zien daar. Was weer een levendig verslag.

Jan en Paula

Leuk om te lezen dat jullie zo genieten !