Joshua en Sophie op reis

Dag 4 Ohrigstad (Panorama route)

Het is nog niet gelukt om de foto's van gisteren online te krijgen, ik ben bang dat de foto's van vandaag dus ook niet lukken maar die houden jullie te goed. Zodra ze online staan zal ik jullie inlichten, want het is zeker de moeite waard!

Gisterenavond eindigde we de avond met een traditionele braai. Typisch zuid Afrikaanse manier van eten. Het is niet het eten maar de entourage. Een groot kampvuur in het midden met daarom heen de tafeltjes. Het eten was erg Lekker, veel vlees en op Afrikaanse wijze bereid.

Vanmorgen vroeg ging om 5 uur de wekker, want om 06.00u ging onze eerste game drive van start. 8000 hectare is het grondgebied van Hannah Lodge. We gingen in een open jeep waar de hele bus in paste op pad. Ruim 1,5 uur reden we door het gebied heen. We zagen diverse mooie vogels, waaronder de flying banana. De vogel die voor de makers van de lion king inspiratie gaf voor Zazu. Koedoe's, Impala's, bavianen, struisvogels en, de eerste van de Big 5, de Buffel. Deze grote grove beesten met een enorme horens is volgens de ranger de gevaarlijkste van de 5. De andere 4 hebben namelijk nog een moment waarop ze stoppen. De buffel niet, die blijft doorgaan. Deze beesten leven in kuddes en ze houden met elkaar alles in de gaten en dan de kleintjes in het midden. Bij deze kudde konden we dat heel goed zien, we konden heel dichtbij komen.

We konden helaas niet alle dieren zien die er zouden moeten zijn, maar het was een hele mooie tocht.

Na de game drive gingen we ontbijten. Je kunt vanaf het restaurant van het hotel uit over de prachtige Savanne. Toen we zaten te ontbijten werden we er op attent gemaakt dat er een groepje giraffen over stak. Wat een gezicht, 3 van die enorme beesten in de natuurlijke habitat.

Na het ontbijt vertrekken we met de bus voor de bekende Panorama route. Hier zien we prachtige vergezichten. We kijken de diepte in en hierin een hoogteverschil van 2200 meter. Dit is de diepste kloof van het zuidelijk halfrond. We hebben hier prachtige plaatjes kunnen schieten, maar vooral kunnen genieten van het vergezicht.

Onze volgende stop was de blyde rivier. Dit spreek je ook op zijn Nederlands uit (klinkt als blije rivier). Deze rivier heeft in de jaren de jaren flinke kolken gehad en hierdoor zijn er ronde trechters ontstaan. Ook vindt je hier kleine hoogte verschillen in het water, waardoor watervallen ontstaan.

Onze laatste stop voor de lunch was Lisabon fall. Deze waterval is eveneens de blyde rivier. Het is een mooie waterval om te zijn, zeker de moeite waard.

We luchten vandaag bij Harrie's Pancakes. Je raadt het al, pannenkoeken gevuld met... wat je wilt. Sophie nam de apfelstrudel pannenkoek en ik de banaan karamel pannenkoek. Erg lekker.

Na de lunch was het tijd voor de laatste stop van Vandaag, gods window. E3n vergezicht over de vallei en een gelijk idee dan Windows view in Yosemite NP, CA. Alleen is het zicht in Amerika mooier.

Een ander punt wat verderop deze wandeling zat is rainforest view. Het dankt zijn naam aan de wandeling, die je maakt om er te komen , door een rainforest is.

Na deze prachtige dag gaan we terug naar de Lodge. Het is inmiddels 16.15 als we aankomen bij het hotel. Het is een lange dag. Vanavond eten we in het restaurant van het hotel. Vanavond starten we ook, zoals geadviseerd door de Tropenarts in het EMC, met de Malariapille.

Morgen moeten we onze koffers weer mee nemen en gaan we op pad richting het Kruger National Park. Met morgenavond meteen de eerste Game Drive.

Als het lukt om de foto's van vandaag en gisteren te uploaden, dan laat ik jullie dat uiteraard weten!

We lezen graag jullie reacties !

Pauline

Wauw???

Anita.

Zo leuk om de reis te volgen tot nu toe zelfde hotel, zelfde pancakes gegeten, waren heerlijk!!
En al die dieren, geweldig. Wij zagen niets van God, s window en de 3 bergen helaas, het regende verchrikkelijk. Jullie hebben beter weer!!:-)
Veel plezier in Kruger!!!

Merel

supervet dat jullie al zoveel dieren hebben gezien! ben benieuwd naar de foto's!

Heleen

Klinkt allemaal erg mooi!! Ben benieuwd naar de foto 's

Marianne

Wat een dag! Fantastisch verslag Joshua.

Mark bos

Geweldig man. ??????

Jan

Nou nou, toch wel iets anders dan Burgers Zoo! En dan om 5 uur op! Thats different cook! Windows view, Blyde river, Lisabon fallisch en pancake..... foto's volgen vast nog wel gezien je voorkeur voor het vastleggen van elk culinair gerecht! Goed om te lezen dat jullie het allemaal intens beleven (en et over schrijven) Ga zo door en geniet!

Nicolette

Lijkt mij geweldig om zoveel dieren in t wild te zien!
En krijg gelijk trek in pannekoeken als ik t verslag lees ?

miranda

wauw al zoveel dieren, hihi dat is geen blijdorp. Ben benieuwd naar de fotos. maar anders kom ik ze achter af weer bekijken hahah