Joshua en Sophie op reis

Disney World

Het zal jullie niet verbazen dat we tijdens ons (aanstaande) avontuur ook in Disneyworld zullen zijn. Je kunt er natuurlijk gewoon naar toe gaan en zien wat er op je pad komt. Toch is het aan te raden om je voor te bereiden op het bezoek aan Disneyworld. Hier wat meer informatie.

Geschiedenis
Na de opening van Disneyland in California (zie onze Blog Dag 1 en Dag 2) in 1955 wilde Walt Disney een tweede, groter park laten bouwen. In 1959 begon hij met het zoeken van een locatie. Hij kocht een stuk land in Lake Buena Vista met een oppervlakte van 121 vierkante kilometer. Dat hele gebied is gebruikt om Walt Disney World op te bouwen.

Op 1 oktober 1971 opende Walt Disney World met het Magic Kingdom in Floridat haar deuren. Walt Disney was toen zelf al overleden, zijn broer Roy Disney nam het van hem over.

Later werd Disney World verder uitgebouwd.
1977 - Disney Springs (Entertainmaint - bars/clubs/restaurants)
1982 - Epcot

1989 - Disney's Hollywood Studios
1989 - Tyhpoon Lagoon (Waterpark)
1995 - Blizzard Beach (Waterpark)
1998 - Disney's Animal Kingdom

Hoe lang naar Disney World ?
Hoe lang je voor Disney World nodig hebt is voor iedereen persoonlijk. Je kunt één of enkele parken bezoeken. Je kunt ook alle parken bezoeken of zelfs meerdere dagen. Handig om te weten is dat hoe langer je gaat, hoe (in verhouding per dag) goedkoper de toegangstickets worden. Ook zijn er (met toeslag) Hopper passen beschikbaar. Hiermee kun je meerdere parken op 1 dag bezoeken.

Als je alle parken wilt zien en ook wilt kunnen beleven, neem daar dan ook de tijd voor. Het is absoluut de moeite waard !

Slapen in een Disney World hotel of niet?
Er zitten vele voordelen aan het slapen in een DisneyWorld Hotel. Hiermee kun je bij ieder park gratis parkeren. Uiteraard kun je ook gratis gebruik maken van DisneyWorld Transportation (eigen vervoerssysteem). Het grootste voordeel is dat je midden in de magie slaapt.

Uiteraard kun je ook kiezen voor prachtige hotels aan de rand van Disneyworld of elders in Orlando. Het is puur afwegen waar je zelf voor wilt kiezen.

Eten in Disneyworld
Er zijn voldoende eetgelegenheden in de parken en bijvoorbeeld in Disney Springs. Ook alle hotels beschikken over 1 of meerdere restaurants. Van luxe sterrenrestaurants tot een patatje je kunt het allemaal krijgen.

Wij willen jullie wel van te voren adviseren om na te denken over diverse restaurants. Zijn er restaurants waar je graag wilt eten? Leg deze 180 dagen van te voren vast ! 180 dagen van te voren gaan de reserveringen open voor alle restaurants. De meest populaire restaurants staan over het algemeen ook de dag erna volgeboekt. Uiteraard blijven er nog voldoende leuke restaurants over, alleen als je echt persee naar een restaurant wil, boeken !

Fastpass +
Als je overnacht in een van de Disney World Hotels kun je ook gebruik maken van het Fastpass+ systeem. Dit betekend dat je een maand voor je bezoek aan de parken al je Fastpasses kunt reserveren. Deze worden dan op je Magic Band gezet.

Fastpass is een kaartje wat je uit de automaat kunt halen bij de deelnemende attracties.
Hierop staat een tijd waarop je later de dag terug mag keren om voorrang te krijgen bij de
attractie. Er is een aparte ingang voor Fastpasses.

Er is nog zoveel meer te vertellen !
We zouden jullie nog veel meer kunnen vertellen over Disney World. Alleen dan zouden we tijdens ons avontuur niets meer te vertellen hebben. Mocht je nu toch specifieke vragen hebben, mail ons dan op joshuaensophie@gmail.com

Uiteraard gaan we jullie nog veel meer vertellen over onze voorbereidingen ! Ons nieuwe avontuur is niet zo heel ver weg meer! Wij hopen dat jullie ons blijven volgen !!!

REACTIES ZIJN WELKOM !!!

Miranda

leuk leuk leuk!!, geniet er lekker van.