Joshua en Sophie op reis

Dag 24 Disneyland Resort Anaheim

Sinds 2001 bestaat het Disneyland resort uit 2 parken. Het California Adventure is het 2e park op het resort. Het grote deel van het park is gebaseerd op Californië. Zo vind je er een kopie van het bekende Hollywood Boulevard en Sunset Boulevard. Sinds kort is er ook een Carsland naar de gelijknamige film.

We gingen vanmorgen weer vroeg op stap. Rond de klok van 10.30u waren we in Disney Downtown voor het ontbijt. We zijn direct naar California Adventure gegaan. In de avond uren is er een show die je niet mag missen. Je kunt van te voren al Fast Pass kaartjes kopen. Dan heb je een preferent vak waar je gebruik van kan maken. Deze hebben we als eerste opgehaald.

Daarna zijn we naar de favoriete attractie van Joshua gegaan. Soarin ! Je maakt in deze attractie een zweefvlucht over Californië. San Francisco, Yosemite, Monterey, je komt er allemaal langs.

Na Soarin was het tijd voor Goofy? vliegschool, Screamin ! en de nieuwste attractie in dit gedeelte, de kleine zeemeermin. Je wordt als het ware mee genomen in de onderwaterwereld. Een waar feest, uiteraard ontbreekt Sebastiaan ook niet (diep in de zee/Under the sea).

Het was inmiddels erg warm geworden in het Disneyland Resort. Volgens de castmembers aanwezig is vandaag de 36 graden gehaald. Het was tijd om even een break te nemen. Inmiddels hadden we al ruim 3 liter water op (13.45 uur). We hebben even een plekje in de schaduw genomen met een broodje en nog wat te drinken. Even bijkomen en relaxen tijdens de warmte.

Na de break hebben we een showmusical van Aladin bezocht. Deze musical is binnen in een theater dus ook daar konden we nog even 35 minuten bij komen. Daarna bezochten we de Muppets 3D en Monterstroplis (Monster Inc.).

We wilde vandaag ook nog een bezoek brengen aan het Disneyland park. We hebben hopper tickets, dus we kunnen van het een naar het ander park hoppen. We hadden het al gemerkt in het andere park, maar in het Disneyland park was het nog veel beter te merken. Het was veel minder druk dan afgelopen maandag. We hebben de Big thunder Mountain en Buzz Lightyear laserblast gedaan. Inmiddels was het kwart over zes. Om 19.00 uur zou de parade starten. We hebben een restaurantje opgezocht voor een snelle hap. Een Ceasersalade en een pizzapunt.

Om 18.40 uur hebben we een mooie plek opgezocht om de parade te bekijken. Het was de Mickey's Soundsational parade. Nou dat was te merken. Het was een waar swing spektakel. Iedereen was er bij. Mickey, Goofy, Donald, Peter Pan en natuurlijk de prinsesen.

Na de parade zijn we terug gegaan naar California Adventure. Om 20.30 uur zou daar World of Color starten. Dus was het direct tijd om daar een mooie plek uit te zoeken. Deze show wordt op dit moment als de meest mooie show gezien van alle Disney parken. Dus we waren benieuwd.
Muziek, Licht, Vuur en water zijn de ingrediënten van een waar spektakel. Er komt zsm beeldmateriaal van deze show op onze pagina te staan. Dan kun je zelf oordelen, maar wij hebben er in ieder geval van genoten!

Inmiddels zijn we terug in onze kamer. Het was een lange dag. Vanmorgen ging om 8 uur de wekker en inmiddels is het 01.45 uur. Zo meteen komen de foto's nog online!

Morgen gaan we er weer een leuke dag van maken. Morgen bezoeken we de city Highlights van Los Angeles. Onder andere: Hollywood Boulevard en de Hollywood Sign