Joshua en Sophie op reis

Dag 22 Disneyland Resort Anaheim

Vanmorgen ging vroeg de wekker hier in Los Angeles. Een mooie zonige dag beloofde het te worden(zie foto's van Dag 21, voorspellingen).

Allereerst iedereen weer super bedankt voor de reacties op ons blog.

Walter Disney, de vader van Mickey Mouse. In 1955 opende hij het Disneyland Resort in Anaheim, Los Angeles Californië. In 1970 opende Disneyworld Orlando, Florida. Helaas is voor de opening de vader, Walt Disney, overleden. In 1995 werd Euro Disney, Parijs geopend. Inmiddels heet het park ik Parijs, Disneyland Resort Paris. Ons bezoek van vandaag en later deze week nogmaals, Disneyland Resort in Anaheim.

We kwamen om 10.30 uur aan bij het Disneyland Resort. Het was erg druk voor het parkeren dus dat beloofde wat voor de rest van vandaag. Als je aankomt in de parkeergarage en je hebt betaald, krijg je een bon waarop je kan aangeven waar je geparkeerd staat. Als eerste is het de naam van een figuur ( Mickey, Minie, Pluto, Goofy enz...) Dan volgt een letter en een cijfer. Hiermee kun je ook savonds weten waar je auto geparkeerd staat. DOE DIT OOK !!! Wees niet eigenwijs en denk het wel te weten. Geloof me, dat weet je niet meer! Wij hebben de kaart ingevuld en onderweg naar Disney Downtown.

Je kunt vanaf de parkeerplaats ook een Tram nemen, maar dit hebben wij niet gedaan. Wij hadden nog niet gegeten en wilde zowiezo naar Disney Downtown. Het is 10 minuten lopen naar Downtown en vanaf hier is het 5 minuten naar de ingang van beide parken. We hebben heerlijk ontbeten bij Jamba Juice. Een vers sapje en een versgemaakte toast met Kalkoen en Cheddar.

Daarna was het tijd om richting het park te gaan. We hadden van te voren tickets gekocht via het internet en dat scheelde heel veel tijd. Het ressort bestaat uit 2 thema parken. Het ene heet California Adventure en het meeste bekende en oudste park heet Disneyland. Wij zijn als eerste gegaan naar Disneyland. Zoals ik eerder al zei is dat park in 1955 geopend door Walt Disney zelf. Toen we binnen kwamen in het park zijn we als eerste naar Great moments met Mr. Lincoln gegaan. Hier zie je eerst de historie van Disneyland en daarna de historie van Amerika. Het is mooi om te zien hoe trots de Amerikanen op hun land zijn. Na de presentatie zijn we een kijkje gaan nemen bij het Fire departement Station. Het unieke van dit station is dat erboven een privé huis is gelegen voor Walt Disney en zijn gezin. Hij heeft daar destijds ook veel tijd doorgebracht. Er staat een lamp voor het raam. Als deze lamp brandde, betekende dat Walt aanwezig was. Als eerbetoon aan Walt, brand de lamp nu altijd. Omdat zijn geest altijd aanwezig zal zijn in zijn droom.

De Matherhorn was de volgende attractie. De gelijknamige Alp is nagebouwd en daar maak je een heuse bobsleetocht doorheen. Het gaat behoorlijk hard en er zitten vele scherpen bochten in. Daarna hebben we Disney Toontown bezocht. Hier staan de huizen van Mickey, Minnie, Goofy en Knabbel en Babbel. Na een boottochtje langs de miniatuursprookjes was het tijd voor de Big Thunder Mountain. Alleen werd er roet in het eten gegooid toen er een technisch defect ontstond. Helaas.... we hadden voor niet 10 minuten al in de rij gestaan.

Dan maar een tochtje met de Jungle Cruise. Een van de oude attracties die nog actief zijn in het huidige park. Deze attractie werd volledig bedacht door Walt Disney hemzelf. Je maakt een tocht over de diverse grote rivieren van de wereld. Je komt hier allerlei dieren onderweg tegen. Olifanten, Gorilla's, Leeuwen, Krokodillen en nog veel meer.

Na de Jungle Cruise was het tijd om een hapje te gaan eten. Eerder vandaag hadden we een reservering gemaakt bij het BBQ Ranch restaurant. Een typisch western manier van eten. Het menu bestaat uit : Spareribs, Kip, Worstjes, Koolsla, Maisbrood, Baked Beans.
Dit onder het genot van een drankje en Live Western entertainment. Het was een enorme belevenissen en het eten was ok! Dus een goeie keuze.

Na het bezoek was het tijd voor de Indiana Jones. Een wilde rit door de temple of Doom. Een soort achtbaan attractie alleen dan in een Jeep. Ongelofelijk hoe mooi dit weer wordt neergezet door de makers van Disney.

Inmiddels was het acht uur en tijd om af te gaan ronden. Hoe kan dat beter dan souvenirs shoppen.

Het was een lange warme dag vandaag. We hebben het super naar ons zin gehad. De temperatuur voorspellingen voor morgen zijn nog hoger, dus nog meer water drinken. Morgen staat Universal Studios Hollywood Op het programma. We gaan eens kijken in de wereld waarde bekende films worden gemaakt.