Joshua en Sophie op reis

Dag 24 Oudtshoorn - Kaapstad

Foto's online ook van gisteren

Er staat vandaag een behoorlijke etappe op de planning, we rijden van Oudtshoorn in de richting van route 62. Dit is de bekendste route van zuid-Afrika. Vergelijkbaar met de bekendheid van route 66.

Via de huisrivierpass rijden we door naar Swellendam. Dit is het 6e oudste dorp van Zuid Afrika (1745) het is dorpje met veel oude huisjes die nog stammen uit die tijd.

We rijden langs cape algahus. Het meest zuidelijke puntje van Afrika. Hier komen de 2 oceanen samen.

We rijden door naar Herman is. Hier kun van half juli tot eind oktober de walvissen erg dicht bij de kust zien. Ook wij hadden het geluk dat we de verschillende walvissen mochten zien. Verschillende groepjes waren er voor de kust. Een prachtig gezicht. We hebben zelfs de enorme staart boven het water uitgezien. Een waar spektakel om deze beesten opnieuw in het wild te kunnen zien.

Vanuit Hermanus is rijden we door via de kust in de richting van het westen. Komen zo via de valse baai uit in Kaapstad. Deze metropool gaan we de komende dagen bezoeken. Vandaag als we bij ons hotel zijn is het inmiddels 18.15 uur en doen we niet zo heel veel meer. Morgen start de dag namelijk om 07.30u door door de stad.

Sandra

Liewe Josua en Sophie, hoe mooi is hierdie reis vir jou en 'n paar wonderlike avonture en ervarings. Wees nuuskierig oor die "verrassing" aan die einde van jou reis. dik soen

Marianne

Wauw zeg. Die walvissen. En prachtig landschap

Jan

05:15 de wekker, 18:15 hotel, tjonge dat is nog eens een "vakantiedag" om van te smullen! Twee oceanen binnen één blikveld en meerdere walvisgroepen met de staart boven water. Kan het nog mooier? Van Hermanus naar Kaapstad kan mij voorstellen dat jullie dan niet meer zoveel doen..... Eén wijntje dan? Prachtig verhaal van deze dag geschreven Joshua en Sophie!