Joshua en Sophie op reis

Dag 23 Oudtshoorn

Vandaag een relaxte dag. We werden vanmorgen wakker in deze prachtige omgeving en ik zat vanmorgen heerlijk om 8 uur op het terras in de zon. Kijkend op de Swartbergen. Heerlijk de krant lezen.

Na het ontbijt vertrokken we om 11.00u in de richting van de struisvogelfarm. We kregen een rondleiding over de boerderij. Wist je bijvoorbeeld dat een zuid Afrikaanse Struisvogel 2.04 meter hoog kan worden, en 110 kg weegt. De struisvogels uit Zimbabwe daarin tegen, wegen 140 kg en worden 2.40 meter.

Het vlees van een struisvogel is het gezondste vlees wat je kunt eten. Er zit namelijk 0,0% cholesterol in.

Een andere bijzonderheid is de eieren van de struisvogel. Deze hebben Een schaal van 2,2 mm dik en je kunt met een gewicht van 120 kg hier op staan. Daarnaast is 1 struisvogel ei gelijk aan 22 kippeneieren.

We kregen een rondgang over het terrein van de farm en dan rijdt je met een truck door de struisvogels heen. Dat is toch best gek en eng. Die beesten zijn ook heel nieuwsgierig en steken hun hoofd over in.

In de middag hadden we de 2e wijn proeverij bij Karusa. De wijnboer niet ver van het hotel.

Hier hebben we weer 6 lekkere (proef)wijntjes gedronken. Leuk om zo de verschillen in wijn te leren kennen.

Nu snel onder de wol (foto's volgen morgen)

Morgen kwart over 5 de wekker!

Merel

Super wijnproeverijen, als je het ergens goed kan doen is het inderdaad hier wel!

Nicolette

Wijntje proeven hoort erbij in de vakantie ?
Ook een ei of misschien t vlees geproefd? ?

Sandra

nomnomnom struisvogel biefstuk, heerlijk om te eten, kunnen we in Nederland ook krijgen, alleen niet de eieren! Welke wijn past goed bij struisvogelbiefstuk? ben benieuwd.

Jan

Ha ha, ik ga er vanuit dat jullie tussen de struisvogels doorreden en niet door! Kan mij meer vinden in het gewicht van de Zuid Afrikaanse struisvogel dan die van Zimbabwe! Wel leuk dat ze zo nieuwsgierig zijn! "Hier hebben we weer 6 lekkere (proef)wijntjes gedronken." Jongens dit riekt naar Struisvogelpolitiek! Fijn dat jullie weer genoten hebben. Wij genieten mee! 05:15 uur de wekker? Toch niet stiekem een krantenwijk Josh? Welterusten!

anne-marie

Supergaaf. Nooit geweten dat struisvogelvlees zo gezond was. En heeeeel vervelend dat wijnproeven steeds ??? blijf genieten xxx