Joshua en Sophie op reis

Dag 11 en 12 HluHluwe- ST. Lucia

Vandaag het verhaal van 2 dagen.

We vertrokken vanuit Bayala Game Lodge met gemengde gevoelens. We werden daar zo goed en leuk geholpen en het was een prachtige hotel, dat we er eigenlijk allemaal wel wilde blijven.

De reis naar St. Lucia was ongeveer 2,5 uur. Voor we door reden naar ons hotel maakte we een tocht met de boot. Tijdens deze trip zagen we enorm veel nijlpaarden. Deze zaten langs de randen van de oevers, maar ook in het water. We hebben er wel 50 of meer gezien. Wat een collosale beesten. Je zult het niet geloven, maar deze gevaarten kunnen een snelheid (lopend) bereiken van tot 45 km/h.

Ook waren er diverse krokodillen te zien. De grootste die we zagen had een lengte van ruim 7 meter. De krokodillen hebben de grootste kracht in hun kaaken ter wereld. Ze breken je boten in 1 klap.

Na de boottocht zijn we door gegaan naar ons hotel. Het hotel ligt niet zo ver (10 min) van het water vandaan. Dat betekend dat we ook gewaarschuwd worden om in de avond goed op te letten voor Nijlpaarden. Ze lopen Savonds nog wel eens door het dorp heen.

Voordat we naar het restaurant gingen, liep er een nijlpaard voor het hotel langs, naar de hoofdstraat. Dit jonge nijlpaard, ongeveer 1 jaar en 480 kg keek niet op of om en liep vrolijk door de straten rond.

Vrijdag morgen, stonden we op en het was redelijk bewolkt. Vandaag hadden we maar een halve dag op de planning staan en dat vond ik helemaal niet erg. Vandaag was het even nodig om rustig aan te doen.

In de ochtend vertrokken we naar Cape Vidal. Een mooie groen strook langs de kust. Hier zijn op de Leeuw na alle dieren van de Big 5 te vinden. Zeebra's, buffels, gnoes, luipaard, Impala's en nog heel veel meer!

We werden getrakteerd op heel veel dieren.

Halverwege de rit vroeg de chauffeur of ik het stuur even wilde overnemen. Nou dat wilde ik wel! Ik heb dus ruim 3 kwartier het stuur overgenomen van een 35 meter lange en 4,10 meter hoge Scania bus. Het ging perfect en het reed als een zonnetje.

internet niet heel snel, dus foto volgen

Aan het einde kwamen we uit bij de mooie Indische Oceaan. Een bijzonder mooie plek waar de wildernis over gaat in een prachtig wit strand met blauwe zee. Sophie en Ik namen hier samen de tijd om even te genieten van de enorme overweldigende schoonheid. Even kwam de zon door de wolken heen. Het was een prachtig gezicht en het was onbeschrijfelijk mooi.

Vanmiddag hadden we vrij om te gaan en staan waar we wilde. Het was geen weer om langs het zwembad te liggen, dus namen we samen even de tijd om terug te kijken op wat voor fantastische belevenissen we nu al hebben gehad.

Vanavond onze laatste avond in St. Lucia en gaan we eten bij Ocean Sizzler.

Anne-Marie

Gaaf man! Weer een om nooit te vergeten xxx

Jan en Paula.

Heel leuk verslag weer ! Pas op voor overstekende nijlpaarden ! Bijzonder he ?hahaha.

Jan

Wat een leuk verslag van deze dag! Van de Big 5 tot zelf een bus besturen! Geen naalpaard wat meeliep met 45km/h? Fijn dat jullie een 1/2 dag voor jullie zelf hadden. Terug lezend zijn het voor mij al veel indrukken en belevenissen. Laat staan als je het allemaal fysiek meemaakt! Blijf wel benieuwd wat jullie zoal aan lunchen en diners krijgen aangeboden. De foto's zijn weer fantisisch!

Manouk

Wauw, wat gaaf dat je de bus mocht besturen!
Heerlijk om ook even samen je rust te pakken en terug te kijken op alle mooie momenten, want jullie hebben het druk zat! X