Joshua en Sophie op reis

Dag 22 Orlando - Epcot

Afgelopen week hadden we zelf al besloten om vooraf wat extra tijd te nemen in Epcot. Afgelopen zaterdag waren we al een paar uurtjes in Epcot. Vandaag zouden we de hele dag ons vermaken in Epcot.

Vanmorgen hebben we eerst ontbeten bij de MC Donalds. Het is ideaal wat dat betreft, als je het resort of rijdt. Dan zit hij direct om de hoek. Ook is het grote voordeel dat je hier uit ruim 15 verschillende ontbijd menu's kan kiezen.

Epcot is zoals ik eerder omschreef opgedeeld in 2 delen. Het achterste deel is de World Showcase. Hierin zijn een aantal verschillende van de wereld gehuisvest. Daar straks meer over. Het voorste gedeelte is het attractiepark gedeelte. Al kun je wel zeggen dat Epcot is ontworpen om ook een deel educatie te zijn voor alle bezoekers. Ook vandaag zijn we in Spaceship Earth geweest. Dit zit zoals ik eerder omschreef in de kenmerkende bol van Epcot. Hierin beschrijven ze de ontwikkeling van de mens.

Ook zijn we vandaag in "Living the land geweest". In deze boottocht neemt Disneyworld je mee in de voorzieningen en onderzoeken die ze doen op het gebied van voedsel. Disney is inmiddels in staat om ongeveer 55% van het voedsel van wat verkocht wordt, in eigen productie wordt geteelt of gefokt. Zo is het aandeel bij sla zelfs 75%.

Ook stond vandaag een andere grote attractie op het programma, Testtrack. Bij deze attractie kun jezelf een nieuwe concept Chevrolet ontwerpen. Deze ga je erna zelf op het "testcircuit'' testen. Je voelt je hier net een test dummie. Je doet een remmentest, een slecht weer test, een aerodynamica test en als laatste een speedtest. je bereikt tijdens deze test een snelheid van boven de 120 km/h. Leuk in elkaar gezet en het is een goeie attractie om te doen en zeker niet overslaan.

Bij ons vorige bezoek heb ik niet veel verteld over het Flower en Garden festival. Het is een jaarslijks terugkomend festival in Epcot. Door het hele park vindt je allerlei planten, bloemen, kruiden en Characters van bloemen en planten. Het is zo een mooie gezicht. Op sommige plekken is het een grote bloemenzee. We hebben bewust ons bezoek gepland als het Flower en Garden festival er was. Bij de foto's vindt je een aantal voorbeelden van bloemen en Characters.

Ook is tijdens dit festival kun je in de World Showcase allerlei verschillende hapjes proberen uit de verschillende landen. We hebben vanvond niet besloten naar een restaurant te gaan, maar bij de verschillende landen een vorkje prikken.

Na de middag zijn we alle landen afgegaan in de World Showcase. Bij elk land vindt je duidelijke kenmerken uit het land. Denk bijvoorbeeld aan de Maya tempels in Mexico, de rode telefooncellen in United Kingdom.

Ook is er bij een aantal landen een attractie aan toegevoegd. Het is een soort toeristische voorlichting. Je krijgt een goeie eerste indruk van het land en uiteraard hopen ze dat je erna het land gaat bezoeken. Daarnaast proberen ze je nog een aanta leuke souveniers te verkopen uit het land dat je dan bezoekt.

Ook vanavond hebben we de Show Illuminations gezien. Ook al was het voor de 2e keer, het was een fantastische show ! Licht, Vuur, Geluid, Water en Vuurwerk !

Vandaag was de laatste dag Epcot en morgen is helaas de laatste dag dat we een Disneypark gaan bezoeken. We zijn nog niet weg uit Disneyworld, maar hierna bezoeken we geen attractiepark meer. Morgen zijn we in Magic Kingdom !

**********************************************************************

Vergeet niet de laatste foto's en filmjes te bekijken !

Laat aub reacties achter. Het is leuk voor ons om te lezen wat jullie er van vinden.

Bedankt !!!

Manouk

Zeg, heel leuk al die foto's... Maar vrij weinig foto's van jullie samen Jos!

Nicolette

Dat is zeker waar! Ff wat pics van jullie saampjes .... Mijn dochtertje kijkt regelmatig de foto's mee hoor. Van Nemo laat ik haar weer zien als ze uit school komt....vindt ze errug leuk !!
Jullie laatste week nu ingegaan? & joy nog xtra dan