Joshua en Sophie op reis

Dag 20 Orlando - Winterland golf/Epcot

Vanmorgen hadden we een lunch gepland in een ander resort hotel. In het Polynesian Resort. Dit resort ligt vlabij het Magic Kingdom resort. Dit hotel is in de Hawaïstijl ingericht. Het restaurant waar we gereserveerd hadden is Kona Cafe. Het staat hier bekend om zijn Tonga Toast (Zuurdesem brood met verse bananen en geroosterd met en likje roomboter en Kaneelsuiker) en de Macademia Pancakes. Deze hebben we dan ook gegeten en het smaakte heerlijk !

Als je tickets koopt bij Disney zijn er diverse soorten tickets kan kopen. Buiten dat je kan kiezen voor zo veel dagen als je wilt, kun je ook kiezen voor de hopper optie, of de fun & more optie of alle twee. Wij hebben gekozen voor de fun & more optie erbij. Dat betekend dat je net zo veel Fun dagen krijgt als dat je pretparkdagen hebt. Met deze dagen kun je dan naar de Waterparken, Disney Quest, naar de Golfcourse en naar de midgetgolf banen. Wij kozen om vanmiddag een Midgetgolfcourse te lopen. Naast het waterpark Blizzard Beach zit een Summer/winterland course. Het is en blijft leuk om samen een midgetgolfbaan te doen. Zeker als het zo leuk gedecoreerd is als deze. Wij hadden gekozen voor de winteroptie. Hierin was de kerstman toch wel het middelpunt van de course. Het was vandaag heerlijk weer.

Vanmiddag gingen we nog even terug naar het hotel en daarna hebben we besloten om vandaag alvast een bezoek te brengen aan Epcot. Vanmiddag ware we dus rond de klok van vijf uur in het park dat sinds 1982 geopend is. Het park is in eerste instantie ingericht zoals Walt had dit park al voor het grootste gedeelte bedacht. Helaas heeft hij het nooit gezien.

Het kenmerkende beeld van Epcot is de grote golfbal. We hebben de attractie in de golfbal meteen gedaan. Space Ship Earth, een attractie waarin ze je mee terug nemen in de tijd. Hoe heeft de mens zich ontwikkeld op aarde. Daarna laten ze je zien wat er allemaal in de toekomst gebeurd.

Daarna deden we de Universe of Energy. Een attractie die gaat over de verschillende energiebronnen die we hebben op aarde. Diegene die je mee neemt door deze attractie is niemand minder dan Ellen de Generes. Het is een film van een paar jaar geleden, maar hij is erg leuk.

Daarna was het tijd voor een lancering met Space ship Earth. Voor deze attractie kun je kiezen voor de miner intense versie of de intense attractie. wij kozen voor de intense versie. Hier bereik je druk opbouw van 3 G. Wauw en dan de wetenschap dat een echte Shuttle lancering veel meer G bereikt !

Een groot deel van Epcot is de Worldshowcase. Hierin zijn een aantal landmarks van lande nagemaakt. Denk bijvoorbeeld aan de Maya tempels uit Mexico, het San Marcoplein uit Italië en zo zijn er diverse landen nagemaakt. Daarnaast is op dit moment het Epcot Flowerfestival aan de gang. Hiervoor zijn we mede deze periode naar Florida gegaan. Verschillende bekende characters zijn in bloemenversie te zien in Epcot. Hiervan hebben we nu al een aantal foto;s toegevoegd, maar bij ons volgende bezoek zullen we er nog veel meer zien. Ook hebben ze tijdens dit festival bij de verschillende landen klein hapjes uit het land. Zo kun je jezelf tracteren op verschillende verrassende dingen.

In Epcot hebben we de show Illuminations gekeken. Een afsluitende show met vuurwerk, licht, geluid en lasers. Een prachtige show waarin onze wereldbol centraal staat. Letterlijk.

Morgen een rustige dag en staat Disney's Hollywood Studios op het programma