Joshua en Sophie op reis

Dag 19 Orlando - Typhoon Lagoon

Disneyworld heeft twee waterparken. Blizzard Beach, daar waren we eerder deze week en Typhoon Lagoon. Dat is het park waar we vandaag zijn geweest. Het was in 2008 het bezochte waterpark ter wereld. Op ongeveer een kwartiertje rijden met de auto bevindt zich het waterpark en ligt op steenworp afstand van Disney Springs

Het thema van het park is tropisch en met strandspullen die overal zijn neergestrand. Dit komt volgens het verhaal van Disney door een typhoon die eens woedde: het land werd overspoeld door metershoge golven, en toen het water weer wegspoelde, liet het een hoop wrakhout achter op het tropische gebied. Later werd dit omgetoverd tot Disney's Typhoon Lagoon, Het water liet ook een garnalenvissersboot, de Miss Tilly achter op de vulkaan Mount Mayday. Om het halfuur voelt men de aarde nog trillen, en lijkt het alsof Mount Mayday gaat uitbarsten, maar in feite spuit de vulkaan een enorme geiser van 15 meter omhoog, nadat de Miss Tilly haar bellen heeft laten klinken.

We waren iets voor 10 uur in het park aanwezig. Het is ideaal geregeld. Net als in Blizzard Beach, huur je een grote of kleine lokker die je de gehele dag kan gebruiken. Je kunt hem door een persoonlijke code zo vaak open maken als nodig.

Na dat we alle spullen hadden opgeborgen zijn we naar de Crush 'n gusher gegaan. Dit zijn 3 verschillende glijachtbanen. Je kunt hier samen op een band van af. In de ze baan zitten versnellers. Dit zijn eigenlijk hogedrukstralen die de band omhoog duwen. Hierdoor kun je zowel omlaag snelheid maken als omhoog. Het waren leuke glijbanen om de dag mee te beginnen.

Je merkt dat je door eerder Blizzard Beach te hebben gedaan al een beetje verwend bent. Blizzard Beach is jonger dan Typhoon Lagoon en dat is te merken in de glijbanen. Je kent het wel het gevoel dat je van een glijbaan afgaat en en dat je elke koppeling tussen de banen voelt op je rug. De volgenende banen (storm runners) die we deden merkte je dat goed.

Daarnaast hadden ze een kleine versie van de Summit Plummet liggen. Veel minder steil naar beneden en ook ongeveer de helft van de hoogte. Aan het einde van de baan kom je in een horizonale bak terecht. Bij de Summit Plummet gaat die geleidelijk, maar hier niet en dat voel je bij je billen..... auw !

De belangrijkste attractie van dit park is het hoofdbad. De Typhoon Lagoon Surf pool. Deze grote pool geeft een kwartier lang om de 90 seconde een golf van op het hoogste punt 2,5 meter. Een ideaal zwembad om in te surfen. Uiteraard hebben we de golven op verschillende plekken beleefd, maar wat een kracht heeft water en daar kom je dan pas achter ! Afhankelijk van de plek waar je stond neemt de golf je zo een meter of 10 mee. Een mooie en leuke ervaring.

Ook dit park beschikt over een heerlijke lazy river die door het hele park heen gaat. Ruim 500 meter heerlijk dobberen op het water. Het was vandaag niet zo heel warm. Het was goed te merken dat door de regen van afgelopen woensdag de tempratuur iets was gedaald. Het was vandaag 27 graden. Toch was het heerlijk in het zonnetje. Morgen gaan de tempraturen weer boven de 30 graden.

Vanavond hadden we gereserveerd bij het T-rex restaurant in Disney Springs. Mede op advies van Sascha. Het is een restaurant helemaal gethematiseerd in het Dino thema. Net als bij Rainforest Cafe, is er om de zoveel tijd van alles te zien omdat alle Dino? dan bewegen en geluid maken. We werden leuk geholpen en het eten was goed. Een aanrader dus inderdaad, maar reserveren is wel aanbevolen. Anders kan je nog wel eens mis grijpen.

Na het eten zijn we de World of Disney winkel ingegaan. De grootste Merchandise winkel ter wereld zegt men. Je loopt hier inderdaad wel even rond. Je vindt hier echt heel veel verschillende spullen van Disney. Service, Knuffels, Sleutelhangers, Beeldjes, Bekers en ga zo maar door. Uiteraard hebben we ook wat mee genomen !

Er zijn ook weer nieuwe foto's en filmpjes online !!!