Joshua en Sophie op reis

Dag 18 Orlando - Animal Kingdom

Bedankt voor de reacties die we kregen op onze verhalen foto's en filmpjes. Blijf dit aub doen, het is zo leuk voor ons om te lezen. Er waren een aantal mensen die reageerde en ons een goeie terugreis wenste. Wij willen julie daar alvast voor bedanken, alleen wij zijn nog niet van plan om al terug te komen hoor :-) Het gaat al hard zat, maar gelukkig nog niet zo hard !

Het was een kort nachtje. Gisteren hadden we een mooie, lange dag in de Magic Kindom. Het verhaal, de foto's en de verschillende filmpjes staan online. Mocht je die nog niet gezien hebben, dan zou ik dat zeker aanraden. Scroll naar beneden voor de oudere verhalen en klik hier boven op foto's of videos voor alles wat we er eerder op hebben gezet.

We kwamen om 10 uur aan bij Animal Kingdom. In april 1998 opende het park zich. Het is qwa oppervlakte het grootste park van DisneyWorld en telt totaal 200 hectare. Een van de grootste attracties is de Kilimanjaro's Safari. Je stapt hierin een safari truck en gaat de savanne over. Je komst allerlei dieren tegen die je op een safari in Africa tegenkomt. Giraffe, Olifanten, Krokodillen, Nijlpaarden, Zebra's en nog veel meer.

Wij hadden voor deze attractie een fastpass geregeld. Echter bij aankomst van de attractie stond er een hele rij voor de fastpass en de normale rij had een wachttijd van 90 minuten. Wat bleek, er had een neushoorn op de weg gestaan en deze was niet van plan om van de baan te gaan. Dit had een vertraging opgeleverd van ruim een half uur. Dat is weer eens iets anders als een "technical problem."

Het leuke is dat je ook verschillende wandelingen kunt maken. Zo kun je een wandeling maken door onder ander de jungle en Azie. Je komt dan allerlei dieren tegen die ook in dat gedeelte leven. Ze hebben prachtige grote verblijven voor de dieren beschikbaar. Disney zit aangesloten bij de AZA. De vereninging voor dierentuinen. Hiervoor zijn ze dan ook gecertificeerd en doen mee aan allerlei fokprogramma's met andere dierentuinen over de hele wereld.

We hadden vanmiddag gereserveerd voor de lunch bij Rainforrest Cafe. We hebben al vaker bij Rainforest gegeten. Je bevindt je hier in in een regenwoud met allerlei dieren die een keer in de zoveel tijd laten weten dat ze er zijn.

Na de lunch was het tijd voor de attractie Dinosaur. Een attractie waarin je doormiddel van een tijdmachine terug komt in de tijd van de Dinosauriërs. Wat een wilde attractie is dit zeg. Je vliegt van de ene kant naar de andere kant en eigenlijk van de attractie zie je niet heel veel.

Expedition Everest. Een reis naar de mount Everest en een bezoek bij de Yeti. Een heftige rollercoasterride dwars door de Mount Everest (Zie filmpje voor een opname van onze rit). Halverweg bleef onze trein een minuutje stil staan. Het leek er even op dat hij vast bleef zitten door technische problemen, maar uiteindelijk ging hij gelukkig door en konden we de rest van de rit beleven.

Een opvallend item in het park is de Tree of life. Een boom van ruim 44 meter hoog en een doorsnede van ruim 15 meter. De boom staat midden in het park op een heuvel gebouwd. In de stam van de boom zijn ruim 300 dieren in reliëf afgebeeld. Hierdoor komt de boom echt tot leven en draagt de naam Tree of Life(zie foto's)

Het park Animal Kingdom was vandaag open tot 18 uur en het begon al aardig op te schieten. We deden snel nog de laatste attracties, gingen op de foto met Mickey en Minnie en toen was het tijd om terug te gaan richting de auto.

Vanavond hebben we een avondje niks op de planning. Nog even een baantje trekken in het zwembad bij het hotel en lekker in de relaxmodus. Het is ten slotte vakantie !

Morgen staat Typhoon Lagoon op het programma !

Pauline

Prachtig allemaal lieffies, wat zullen jullie genieten zeg

Jaap en Coby

Leuke belevenissen allemaal weer zeg !!!!
En door de filmpjes krijg je nog beter mee wat jullie op zo'n allemaal mee maken.
Petje af voor alle verhalen en filmpjes.
Geniet nog verder van de laatste week.

Xxxx