Joshua en Sophie op reis

Dag 17 Orlando - Magic Kingdom

Het eerste park dat in 1970 werd geopend in Walt Disney World was de Magic Kingdom. Als je aankomt bij de parkeerplaats denk je echt WOOW. Zo veel parkerplaatsen bij elkaar. Je gaat dan met een tram richting het ticket center. Vanaf daar kun je kiezen om de monorail of de boot te nemen naar de ingang van het park.

Wij namen vanmorgen de boot naar het park, simpelweg omdat de monorail niet reed.

Het was vandaag zoals opgegeven niet heel erg lekkr weer en het regende eigenlijk al bij binnenkomst. We hadden gelukkig al poncho's vanuit Nederland mee genomen, want inderdaad zoals Sascha al aangaf, die in Disneyworld zijn aan de prijs. Dan heb je ook wel een poncho met Disneyworld erop.

Toen we eenmaal binnen waren zijn we als eerste op de foto gegaan met Tinkerbell. We kwamen aanlopen en konden meteen op de foto. Daarna was Stich aan de beurt en daarna was het tijd voor de eerste attractie. De enchanted Tiki room. Deze attractie is bedacht door Walt Disney zelf. De eerste versie van deze attractie staat in Disneyland Anaheim. Na deze attractie moet je en Whole dip eten. Dat is een begrip, vraag niet waarom het is gewoon zo. Een whole dip is een softijsje met ananas sap. Erg lekker !

Eigenlijk bleef het de gehele morgen best door druppelen, we konden dus helaas niet zonder poncho. We deden de een na de andere attractie en de gemiddelde wachttijd was niet langer dan 30 minuten en dus perfect te doen. Ook vandaag hadden we fastpasses gereserveerd onder andere voor de nieuwe attractie de Seven Dwarfs Mine. In deze achtbaan ga je de mijn in van de zeven dwergen. Een absolute aanrader om te doen. Wij vonden zelf de lengte van de attractie kort, maar wel erg mooi !

Voor de mensen die de Space Mountain kennen vanuit Disneyland Parijs. Weet dat dit in vergelijking met de andere Disneyparken een absolute topper is. We deden vandaag ook de Space mountain van de Magic Kingdom en je merkt dat dit een gedateerde achtbaan is. Hij is erg schokkerig en hoekig. Je hebt redelijk het gevoel dat je alle kanten op wordt geschudt.

We hadden vandaag gereserveerd in een restaurant in het nieuwe gedeelte van Fantasyland. Be our Guest. Het restaurant in de balzaal van het kasteel van het Beest.

We waren ietsje te laat omdat we nog snel een attractie tussen door hadden gedaan, maar dat was geen enkel probleem. Het was erg druk en we waren dus bij dat we een reservering hadden gemaakt. Dat is echt de absolute tip, zorg dat je op tijd bent om reserveringen voor het diner te maken. De balzaal van het kasteel zag er echt prachtig uit. Net als uit de film, waarin Belle en het Beest samen walsen door de grote zaal. Daar hebben wij dus gegeten. Je merkt dat men in het restaurant graag wil opschieten. We zaten nog aan ons voorgerecht toen ze al klaar stonden met het hoofdgerecht. Het eten, smaakte goed. Een aanrader om te doen, maar dus wel reserveren.

Vanavond hadden we 3 shows om te zien. Als eerste was de Electrical Parade. Het is een prachtige verlichte parade met wel 1000den lichtjes. Onder andere Alice in Wonderland, Peter Pan, en natuurlijk Mickey en Minie komen voorbij.

Na de electrische parade was het tijd voor de Celebrate the Magic. Tijdens deze show wordt het kasteel omgetoverd tot een groot projectiescherm. Hierop worden alle mooie beelden vertoond uit de diverse films, onder begeleiding van, hoe kan het ook anders, Disneymuziek. Het is zo mooi om te zien dat zo een groot gebouw kan worden omgetoverd tot en groot projectiescherm.

Als laatste show was de show waar we eigenlijk voor naar de Magic Kindom zijn gekomen. De licht, vuurwerk en geluidshow WISHES. Deze show is niet te omschrijven zo mooi. Je wordt getrakteerd op een waar vuurwerk spektakel. De organisatie van de Oud en nieuw vuurwerkshow in Rotterdam zou er jaloers op zijn. We hebben er enorm van genoten.

Om 23.00 uur vanvond sloot het park, althans voor de bezoeker die niet in een Disneyworld Hotel slaapt. Want o.a. voor ons bleven de deuren van de attracties open tot 01.00 uur !

We kwamen vanmorgen om iets voor 12 uur aan in het park en we zijn om 00.32 uur de parkeerplaats afgereden van de Magic Kingdom. Het was een lange, maar Magische dag. Waarin we heel veel mooie herinneringen hebben gemaakt.

De foto's en filmpjes van vandaag, daar moeten jullie even op wachten. Deze gaan morgen online komen. Nu is het echt tijd om te gaan slapen. Morgen staat Animal Kingdom op het programma !

Eef

Gaaf zoals jullie je reis beleven en steeds omschrijven. Het is net of je erbij bent zo leuk beschrijf je alles.
Jammer aan alles komt een eind. Als je morgen opkomt gaan jullie, na dat je ongetwijfeld nog iets leuks gaan doen toch aan terugreis denken.
Wij wensen jullie een goede reis,
Rina en Eef

Trudie en Frits Snelleman

Lieve Joshua en Sophie, we hebben zo genoten van jullie verhalen, filmpjes en foto's, bedankt dat we het mee mochten beleven. Nog veel plezier en goede reis naar huis.