Joshua en Sophie op reis

Dag 16 Orlando - Disney's Hollywood Studios

Wat hebbben we al een hoop mooie dingen gezien de afgelopen dagen. Vanaf het begin van onze vakantie hebben we enorm genoten van de alle dingen die we al hebben mogen beleven. Dan wetende dat we de komende dagen nog zo veel leuke dingen op de planning hebben staan.

Vandaag was onze eerste echte park dag in de magische wereld van DisneyWorld. De Disney's Hollywood Studios. Dit park werd op 1 mei 1989 geopend onder de naam MGM Studios. Het park is het kleinste van allemaal, maar er is voldoende te doen. Het park ondergaat op dit moment een grote verbouwing. Er wordt op dit moment een nieuw gedeelte ontwikkeld. Helaas zijn hierdoor verschillende attracties niet meer toegankelijk.

We waren vanmorgen rond 10 uur in het park en onze Fastpasses die we hadden waren pas voor de middag gepland. Voor diegenen die niet weten wat een fastpass is een korte uitleg. Als je een Disney verblijf boekt kun je (indien je verblijft in Disney Hotel 60 dagen) 30 dagen van te voren, voor 3 attracties per dag een fastpass aanvragen. Je kunt met deze fastpass op het juiste tijdstip naar de attractie gaan en de hele wachtrij voorbij lopen. Je hoeft dan slechts enkele minuten te wachten voor je kunt gaan doen.

Als eerste deden we de 3D show van de Muppets. Deze konden we al van California Adventure (Disneyland Anaheim) maar blijft erg leuk. De volgende attractie was " The Great Movie ride". Sascha had ons van te voren ingeseint deze attractie zeker te doen. Tijdens deze rondrit door de verschillende thema's van films kom je met name de Turner Classic Movies (TCM) tegen. De gelijknamige filmzender houdt zich bezig met de echte klassiekers, met name zwart wit. De attractie zelf is wat gedateerd, maar het is absoluut leuk opgezet.

De One Mans Dream show, is één van Joshua's favorite attracties. Hier kom je eerst in een museum. Hierin kun je zien hoe het leven van Mr. Walt Disney himself eruit zag. Vanaf zijn jeugd, tot en met de dromen die hij had en ook verwezenlijkte. Hier vindt je ook verschillende manquetes van de verschillende attracties uit de verschillende Disney parken over de hele wereld. Na dit museum kom je in een film zaal waarin Walt Disney je mee neemt in zijn eigen verhaal over zijn ene droom!

Na de Rock 'n Rollercoaster, die bijna hetzelfde is als in Parijs, was het tijd om een slokje te drinken. Er vielen wat druppels uit de lucht en dat was een mooie rede om even weg te duiken. Direct na de korte break stond via die Fastpass de Indiana Jones stuntshow gepland. Met special effects en gevaarlijke stunts, laten ze je ervaren hoe het is om een film als Indiana Jones op te nemen.

Na de show konden we gelijk door naar de meest populaire attractie van het park. Toy story Mania. Er stond vandaag op het hoogtepunt 95 minuten voor deze attractie. Wij hadden gelukkig een Fastpass. Hierin neem je het virtueel tegen elkaar op. Je moet zo veel mogelijk punten scoren tijdens het schieten met een kanon voor op je wagentje. In diverse spellen moet je zoveel mogelijk punten scoren. Het is een beetje vergelijkbaar met Buzz Lightyear Laserblast uit parijs, alleen dan heel veel leuker !

Na op de foto te zijn geweest met Mickey Mouse, gingen we door naar de Musical van Beauty and the Beast. Na deze show was het tijd om te gaan eten. We hadden vanvond een dinerpackage geboekt bij een Italiaans restaurant(Mama's Melrose). Met deze package kreeg je voorrangstickets voor de avond show Fantasmic. We werden erg leuk geholpen door Rose. Een aanrader voor de mensen die binnenkort een dinerpackage willen gaan gebruiken.

Na de show met Ariel, hebben we de Rock 'n Rollercoaster nog maar eens een keer gedaan. Toen was het tijd om onze voorrangstickets te gebruiken voor goeie plekken bij Fantasmic! Dit is een show waar Joshua enorm naar uit keek. De show is gebaseerd op een droomavontuur van Mickey Mouse. Tijdens de show vol met geluid, water, vuur en licht effecten komen er diverse films en figuren van Disney langs. Als je in Disney Hollywood Studios bent, dan moet je deze show gezien hebben. Het is echt een fantastische show.

Het was inmiddels 21.30 uur en het park is gesloten. Tijd om terug richting onze auto te gaan. Ik was helemaal vergeten te vertellen dat je goed moet opletten waar je je auto hebt geparkeerd. Je wordt namelijk vanaf je auto met een trammetje naar de ingang van het park gereden. Als je dus terug gaat vanuit het park neem je dat zelfde trammetje. Alleen als niet meer weet in welk thema en in welke rij jij je auto hebt gezet wordt het een groot zoek werk. In iedere rij bevinden zicht naar schatting zo een 150 auto's en in dit park bestaan er ongeveer een 75 rijen. Dit is dan ook een van de kleinste parkeerplaatsen van Disney World. Gelukkig wisten wij dat we in het Thema Film stonden en op rij 26, dus we hadden de auto zo gevonden.

De foto's en filmpjes kunnen iets laten zijn dan jullie gemiddeld van ons gewend zijn. Ze komen er aan !

Morgen staat het hoofdpark van Disneyworld op het programma, Magic Kingdom, helaas geven ze niet zulk goed weer op voor morgen. Vanaf de ochtend vroeg tot een uur of 17.00 zou het vrijwel zeker gaan regenen. Hopelijk zitten de weergoden er flink naast. Morgen zijn is het park tot 01.00 uur open. Het verhaal van morgen (en foto's en filmpjes) zijn daarom op later moment.

***************************************************************

Bedankt voor jullie reacties tot zover, blijf aub reageren!

Sascha

Ik lees nog steeds met heel veel plezier jullie blog. En wij hadden ook regen in magic kingdom en nog steeds liepen we met een grote glimlach door het park. Tip koop een poncho bij de wallmart want in Disney zelf was ik bijna 20 dollar kwijt voor 2 poncho's ;)

Jaap en Cobie

Hallo vakantie genieters wat een gave parken , daar kan je je best
Vermaken ik hoop dat het weer opknapt hier wel het weekend 20 graden.
De foto,s zijn ook leuk vooral die met Mickey en jullie twee.
Ben benieuwd naar de filmpjes
Maak er nog wat moois van kuffel van ons nog heel veel plezier