Joshua en Sophie op reis

Dag 15 Orlando - Blizzard Beach

Na het ontbijt vanmorgen kwamen we om iets voor 10 uur aan in het waterpark Blizzard Beach. Het park gaat altijd al iets eerder open, zodat je alvast een kluisje kan huren en je eventueel kan omkleden. Je kunt ook niet verder komen dan dit gebied want de rest wordt nog even dicht gehouden door de castmembers(medewerkers van Disney).

Wij hoefde ons niet meer om te kleden, maar we moesten wel nog even een kluisje huren om onze spullen weg te leggen. Je kunt 2 verschillende grote kluisjes huren. groot en klein. Het verschil is $5,-.

Blizzard Beach

Vroeger lag er op de plek waar nu Disney's Blizzard Beach ligt enkel sneeuw en ijs, en Florida's eerste ski-resort werd gebouwd. Maar toen de sneeuw smolt, was Disney's Blizzard Beach geboren: de smeltende sneeuw vormde baden, en hellingen werden omgevormd tot glijbanen. Echter staan er nog wel veel accessoires van de wintersport-tijd, zoals de skipiste bovenop Mount Gushmore, en zelfs een heuse stoeltjeslift. Net zoals vroeger, trekt het inmiddels tot waterpark omgedoopte resort nog steeds veel mensen.

Nadat het park was geopend en wij onze spullen hadden opgeborgen zijn we meteen van start gegaan met de attracties. Als eerste deden we Runoff Rapids. Dit zijn 3 glijbanen van meer dan 200 meter die je met een rubberen band moet bevaren.

Het nadeel is dat het park is gebouwd bij een grote berg (Mount Gushmore), het hoogte verschil is op zijn meest 32 meter. Om het begin van iedere glijbaan hier te bereiken moet je en flinke klim maken.

De volgende attractie was de downhill double dipper. In deze achtbaan strijd je samen wie het eerste beneden is, en dat gaat behoorlijk hard ! Uiteraard kunnen jullie raden wie er heeft gewonnen. De atracties erna waren de Toboggan Racers en de Snow stormers. In het video gedeelte vindt je van de laatste twee glijbanen een filmpje.

Na deze banen was het tijd voor de twee heftigste banen van dit park. Beide banen moet je af met je benen en armen gekruist. De eerste die we deden was de minst hoge, maar wel de langste. De Slush Gusher, Dit is een snelle glijbaan met een luchtmoment. Je gaat zo hard dat je even door de lucht vliegt. Je kunt je voorstellen dat dit een WOOW moment is.

De op een na hoogste waterglijbaan ter wereld staat in Blizzard Beach. Hij staat op 40 meter hoogte en heet Summit Plummet. Op het moment dat je over het randje gaat maak je een bijna steile val naar beneden van 30 meter. (filmpje toegevoegd). Blik op oneindig en gaan ! Wat een ervaring.

Na de lunch konden we makkelijk alle attracties nog een keer doen. Het was niet druk in het park en de gemiddelde wachttijd voor de glijbanen was 10 minuten. Het park bezit in totaal 18 verschillende glijbanen. Je begrijpt we hebben ons hier de gehele dag goed kunnen vermaken. Voor dat we de glijbanen nog een keer gingen doen hebben we eerst cross country creek gedaan. een 850 meter lange lazy river. Je dobbert hier op het water en gaat het hele park rond.

Het was inmiddels kwart voor vijf toen we de laatste glijbaan namen. Er werd omgeroepen dat het park zou gaan sluiten en we werden verzocht ons naar de lockers te begeven om uiteindelijk het park te verlaten. We hebben ruim 12 km afgelegd door het park heen en Mount Gushmore vele tientallen keren beklomen.

We hadden vanavond niet zo een zin om nog de deur uit te gaan, dus we hebben er voor gekozen om in het Foodcourt van ons hotel een pizza te nemen en deze lekker samen op te eten.

Vanaf de gallerij van ons hotel konden we vanavond de vuurwerkshow van Disney's Hollywood Studio zien. Het zag er nu al prachtig uit, laat staan als we deze show eind deze week zelf hopen te zien.

Vanavond begon het om iets voor negenen flink te onweren en keihard te regenen. Voor morgen geven ze in de namiddag wat regen op en voor woensdag ziet het er naar uit dat we een paar uur regen gaan krijgen. We mogen niets klagen over het weer van onze afgelopen tijd in Florida, maar laten we hopen dat ze er naast zitten voor woensdag.

Morgen staat Disney's Hollywood Studios op het programma, met de avondshow Fantasmic !

Check ook de laatste foto's en filmpjes die online staan !

Manouk

Wat een leuke verhalen, ben weer helemaal bij!
Wat hebben jullie al onwijs veel gezien (en gelopen!)
En Jos,.Leuk hoe enthousiast je de verhalen over Disney schrijft ;) en over wie er nou toch gewonnen had bij die glijbaan haha. Als je niet had gewonnen had je t er natuurlijk niet bij gezet he.

Enjoy! X

Jaap en Coby

Leuk het filmpje van de glijbaan, zo zie je goed hóe vlug het kan gaan. En ook dat het niet meevalt om een beetje rechtop te blijven zitten. En met filmpje van bovenaf, is goed te zien hóe gróót het waterpark is!
We geloven graag dat jullie je dáár goed vermaakt hebben.
Nog veel plezier !!!!