Joshua en Sophie op reis

Dag 14 Miami - Orlando

Vandaag stond de langste rit van ons avontuur op de planning. Ongeveer 380 km van Miami naar Orlando. Rondom Miami zijn er enorm veel Turnpike wegen. Dit zijn de tolwegen die door heel florida lopen, maar rondom Miami sterft het van deze wegen.

Wij zijn via de I-95 en de 192 riching Orlando gereden. Een rit van in totaal ongeveer 4,5 uur. Het verkeer zat redelijk mee. We zijn om 10.00 uur vertrokken vanuit Miami. Het voordeel is dat het zondag is en dus hadden we geen last van spitsuur.

Na een korte stop voor een broodje en daarna nog een korte stop bij de Wallmart op het water aan te vullen, kwamen we aan in de meest magische plaats ter wereld ! Walt Disney World, Orlando, Florida. We reden onder de de boog door en werden verwelkomt in Disneyworld. Je merkt meteen dat je op het terein van DisneyWorld zit. Het gras is strak gemaaid en de borden zijn anders.

Walt Disney World is de grootste en meest bezochte amusementsbestemming van Florida en trekt jaarlijks zo'n 25 miljoen bezoekers. Na de opening van Disneyland in Californië in 1955 wilde Walt Disney een tweede, groter park laten bouwen. In 1959 begon hij met het zoeken van een locatie. Hij kocht een stuk land in Lake Buena Vista met een oppervlakte van 121 vierkante kilometer (een gebied groter dan Manhattan). Dat hele gebied is gebruikt om Walt Disney World op te bouwen.

Op 1 oktober 1971 opende Walt Disney World met het Magic Kingdom in Florida haar deuren. Walt Disney was toen zelf al overleden, zijn broer Roy nam het van hem over. Oorspronkelijk zou het resort Disney World heten, maar als een eerbetuiging aan zijn broer, stond Roy Disney erop dat het resort Walt Disney World werd genoemd.

Walt Disney World Resort bestaat uit vier pretparken, twee waterpretparken en twee winkel- en entertainmentgebieden. Naast de pretparken zijn er ook nog zo'n 27 Disney-resorts en hotels aanwezig. Op het sportcomplex Disney's Wide World of Sports kan men verscheidene sporten beoefenen. Het sportcomplex bestaat uit verschillende stadions en sportvelden. Walt Disney World Resort heeft tevens een eigen gratis vervoerssysteem.

We reden door naar ons resort voor de komende periode. Het All star resort bestaat uit 3 hotels. Sports, Music en Movies. De laatste, dat is het hotel waar wij verblijven. Tijdens onze incheck kregen we onze Magicbands. Deze Magicband zijn onze toegang tot de magie. Met deze banden kunnen we onze kamer naar binnen, de parken naar binnen, de fastpasses gebruiken en onze dinerreserveringen staan erop. Dus geen gedoe meer met documenten, pasjes en of andere dingen. Een armband die je toegang geeft aan alles ! Zowel Sophie als ik hebben er eentje.

Nadat we zijn ingecheckt en onze spullen een plekje hebben gegeven zijn we meteen bekers gaan kopen. Deze beker kunnen we tijdens ons verblijf onbeperkt vullen met drinken verkrijgbaar in het hoofdgebouw van ons hotel. Denk hierbijvoorbeeld aan frisdrank, ice tea, water, koffie, thee en sportdranken.

Daarna zijn we samen het resort gaan verkennen. Het hotel bezit een foodcourt, een winkeltje, een zwembadbar, 2 zwembaden, een speeltuin en nog veel meer.

Het belangrijkste is natuurlijk wat Disneyworld in zijn totaliteit te bieden heeft en dat gaan we vanaf morgen allemaal mee maken.

Vanavond zijn we een hapje wezen eten in Disney Springs. Het uitgaansgebied waar we eerder dit avontuur ook al even waren. We hebben vanavond gegegetn bij Bongo's. Een Cubaans restaurant. Het zag er heel erg leuk uit en die caribische muziek klinkt altijd zo lekker. Het eten was ok, maar absoluut niet een aanrader. Sophie had gehaktbrood en Joshua had pulled pork.

Het was goed te merken dat het zondag was. Het was heel erg druk in Disney Springs.

Het internet op de kamer is redelijk goed, alleen de snelheid van het internet is niet heel erg goed. Ik heb vanmiddag een filmpje gemaakt van het resort dus die is aan het uploaden. De foto's komen er ook zo snel als mogelijk aan.

Morgen ons eerste bezoek aan een van de twee waterparken, Blizzard Beach.

Tot morgen !

Marianne

Veel plezier en wat een fantastisch weer hebben jullie. Wat zullen jullie bruin zijn.