Joshua en Sophie op reis

Dag 12 Miami

Miami is een wereldstad, ruim 363.000 inwoners. Als je de agglomeratie mee telt is het totaal 5 miljoen inwoners. Een prachtig kustlijn met een wit strand en blauwe zee en heerlijke temperaturen. Toch zijn we er vandaag achter gekomen, dat Miami niet de stad is waar wij helemaal blij van worden.

Vanmorgen begon onze dag met een heerlijk ontbijt uitkijkend op het strand en de zee van Miami Beach. Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt en onderweg gegaan richting Licoln Road. De parkeergelegenheden in Miami zijn perfect geregeld. Er zijn verspreid over de stad diverse publieke parkeergarages. In deze garages kun je de eerste 8 uur parkeren voor $ 1,- per uur. Wij parkeerde in de 17th street, vlakbij Licoln Road. Licoln Road is een openlucht Mall. We zijn als eerste richting Art Deco District gelopen. Vanaf Licoln Road is het ongeveer een kwartiertje naar het begin van Art Deco aan Ocean Drive. Art Deco is een van de bekendste stukken van Miami. Hier vindt je de aparte bouwstijl terug. Ook is dit de plek waar je de duure auto's ziet rijden. Ferrari, Posrsche, Massarati, noem het maar op ! Je komt ze allemaal tegen.

Het was vandaag erg warm. Het kwik tikte vandaag de 34 graden aan. Dus hebben we halverwege Art Deco één van de vele terrassen gepakt om even af te koelen met een koude fles Pellegrino.

Na ons bezoek aan Art Deco en Licoln road zijn we terug gelopen naar de auto. Onze planning was eigenlijk om vandaag richting Swagrass Mills te gaan. Echter kregen we gisteren de tip van Cor en zijn familie om een bezoek te brengen aan Dolphin Mall. Een grote shopping mall valkbij het vliegveld. We kozen er voor om het advies op te volgen.

We reden om 15.45 uur weg uit het centrum van Miami Beach in de richting van Dolpin Mall(21 miles). Het leek vrij snel te gaan, maar het verkeer zat absoluut niet mee. ruim 2 uur later om 17.55 kwamen we aan bij de Dolphin Mall. Het enige leuke aan deze rit is dat we echt letterlijk langs de banen van International Airport gereden zijn. Het is ongeveer de zelfde afstand als de A5 tot de Zwanenburg baan. Alleen op de A5 rijdt je al snel 100 km/u. Nu mocht je hier niet harder rijden dan 45 km/u.

Gelukkig was de shopping mall open tot 21.30 uur en dus konden we ruimschoots shoppen. Gues, Tommy, Converse, Nike, American Eagle enzovoorts. Het zit er allemaal. Er moest ook nog gegeten worden vanavond. Dat hebben we gedaan bij de Cheescake Factory. 37 verschillende soorten Cheescakes. Dus met het dessert zat het wel goed. Sophie koos voor een Chicken Tortilla en Joshua koos voor Surf en Turf.

Toen we net zaten begon er een band te spelen. Clockwork, Ik zal zorgen dat er nog een filmpje online komt. We hebben onder het genot van een hapje en een drankje genoten van de band.

Het eten bij de Cheescakefacotory was boven verwachting goed! Een absolute aanrader!

Tot morgen !

Marianne

Dat klinkt opnieuw alsof jullie het erg naar jullie zin hebben. Geniet ervan. Xxx

Mark Bos

Heeeeeeeel vervelend allemaal.

Cor en familie

Leuk om te horen dat je hebt gekozen voor de Dolphin Mall, een te gek shoppingcentre met alle wereldmerken voor outlet prijzen.. Veel plezier verder ...