Joshua en Sophie op reis

Dag 10 Key West

Toen we vanmorgen wakker werden hebben we zoals altijd samen de reacties op de site gelezen. Het leuk om te lezen hoe jullie met ons de reis mee beleven en het is vaak ook grappig om jullie reacties te lezen.

We kregen ook een aantal reacties dat erg geen filmpje online staat van de sunset. We hebben nog even gecheckt maar hij staat echt online. "Laatste stukje sunset" is de titel van deze opname. Dit is een opname die we gemaakt hebben bij het Lime Tree Resort een aantal dagen terug.

Wij hopen dat jullie allemaal net zo een leuke koningsdag hebben gehad als wij. Wij lazen alleen dat het weer er iets anders zag bij jullie dan bij ons. Om jullie dan echt jaloers te maken, het was hier 87 graden F (dus 30,5 graden celsius). We werden vanmorgen pas laat wakker en zijn vrij kort erna richting het zwembad gegaan. Dat is letterlijk de trap af en dan ben je er al. We waren in Naples een beetje verbrand, dat is inmiddels voor het grootste deel verdwenen, maar we wilde toch voorzichtig zijn dus we hebben veel gewisseld tussen zon en schaduw. Uiteraard hebben ook genoten van het mooie zwembad dat er bij dit resort hoort.

Het resort beschikt ook over een poolbar en een goeie sandwichbar. Het hotel ligt ongeveer 5 km van het oude centrum van Key West af. Als je dus naar het oude centrum wilt met de auto, moet je rekening houden met parkeerkosten. Deze kosten varieeren van $2, tot $4, per uur. Mocht je naar Key West gaan, een absolute aanrader !

Aan het eind van de middag zijn we in de auto gestapt en op weg gegaan voor een aantal dingen die we nog wilde zien. Als eerst stopte we op het Strand van Key West. Het strand op Key West is niet heel breed en zeker niet heel lang. Echter het contrast van het mooi witte zand en de prachtige blauwe zee is een beeld om nooit meer te vergeten.

Gisteren waren we al even met het donker bij het "Southernmost Point", we wilde dit ook graag overdag nog even zien. Ja en nu moesten ook wij in de rij staan.

Vanavond zijn we over Mallory Square gewandeld. Hier doen allerlei straat artiesten hun best om hun kunstje te vertonen. Het is druk op Mallory Square van ongeveer 5 uur tot 21 uur. In die tijd komen mensen namelijk voor Sunset. Ook wij hebben vanavond opnieuw genoten van de zonsondergang. Het blijft een wonderlijk natuurverschijnsel.

Nu gaan we onze spullen al weer bij elkaar zoeken om morgenochtend afscheid te nemen van Key West. We gaan dan terugrijden over de Overseas Highway naar het vaste land. Morgen staan onze incheck gepland in Miami !

Jaap en Cobie

Hallo daar, weer een mooi overnachtingsadres hoor daar kan je je wel weer vermaken dacht ik zo.gelukkig dat de verbranding van de zon tot het verleden behoren nu we goed opletten. Hier en bij jullie thuis alles goed veel plezier nog en doe voorzichtig