Joshua en Sophie op reis

Dag 9 Layton - Key West

Het is toch wel heel erg lekker om wakker te worden op een paradijsje als Long Key. De kamer is dan wel niet helemaal je van het, maar de ligging en de mogelijkheden van het resort zijn goed.

Vanmoren hebben we eerst lekker ontbeten bij het hotel, Daarna hebben we samen nog even in de hangmat gelegen en genoten van de blauwe lucht en de blauwe zee. Daarna was het al tijd om te douchen en de spullen bij elkaar te rapen voor ons volgende stuk van de Overseas highway. Nog ongeveer 2 uur rijden richting Key West.

Voor we echt weg reden hebben we nog even de reacties van jullie gelezen op de website. Het kost best wel wat tijd om een verhaal te tikken en foto's en videos erop te zetten, maar het is voor ons echt leuk dat jullie erop reageren. Hopelijk blijven jullie dat in deze of meer mate doen. Leuk !

We kwamen vrij vroeg in Key West aan en zijn meteen het eiland rond gegaan. Een aantal highlights zagen we meteen. We zijn even de pier opgelopen en wat is het water hier helder en blauw.

Aan het einde van onze rit zijn we gestopt bij Dunkin Donut. Hier hebben we een bakkie koffie op met een Donut erbij. Pieter, we hebben ze voor jouw speciaal op de foto gezet :-)

Na dat lekkers was het tijd om in te checken. Het hotel is vorig jaar geopend en dat was ook wel te zien toen we bij het gebouw aan kwamen. We kregen een heerlijk welkomst drankje. Een sapje met een scheutje Key West rum erin. Nou dat smaakte lekker!

De kamer is ook mooi. Een kamer met een klein zitje, een Kingsize bed en een badkamer met inloopdouche.

Vanavond zijn we naar Mallory Square gegaan. Dit plein ligt aan de haven van Key West en vanaf hier heb je een prachtig zicht op de zonsondergang. We hadden niets gereserveerd, maar wel al een idee waar we wilde eten. Ocean Key Resort. Vanaf dit restaurant had je een prachtig uitzicht op de zonsondergang. Althans, als je buiten kon zitten. Helaas was dit niet mogelijk. Dat zat helemaal vol. We hebben toch gekozen om hier een tafeltje te nemen omdat de kaart ons zo leuk leek. De belevenis van de zonsondergang van gisteren wordt toch niet overtroffen.

We hebben heerlijk samen gegeten met een flesje Pinot Grigio erbij. Verschillende kleine hapjes en een heerlijk desert. We hebben op het moment surpreme nog even naar de zonsondergang gekeken en wat foto's genomen. Zijn daarna samen weer lekker verder gaan kletsen.

Na het eten zijn we naar het meest zuidelijke puntje van Amerika gereden. Slecht 90 miles van Cuba verwijderd. Vanmiddag toen we er langs reden met de auto stond er een flinke rij om een foto te nemen. Vanavod was die er gelukkig haast niet.

Morgen een nieuwe dag, eerst even relaxen bij het zwembad en daarnam zien we wel weer.

Marianne

Superleuk verhaal weer. En mooie foto's. Zonsondergang prachtig net als dag eerder. Zo heb je het in Nederland niet! Doet me denken aan de Oostzee waar de lucht ook ook zo prachtig rood kleurt. En wat een heerlijk eten allemaal. Geniet er van.
Video van zonsondergang van gisteren staat trouwens niet online. Vergeten te uploaden misschien? Xxx

Nicolette

Ik krijg gelijk trek als ik al dat lekkere eten en drinken zie!! En zeker bij zulke mooie foto's van de zon. Wat zijn dat weer kadootjes van de natuur ..... &joy

Pauline

Het is toch geweldig daar, wij in de regen en hagel Koningsdag aan het vieren. Dan toch liever in die hangmat hoor ;)