Joshua en Sophie op reis

Dag 8 Naples - Shark Valley - Layton

Het is leuk om ook vanmorgen weer wat reacties van jullie te zien. We zijn heel erg benieuwd of jullie de foto's en filmpjes ook leuk vinden om te zien. We proberen met de filmpjes jullie nog meer mee te nemen in onze avonturen.

Vanmorgen vertrokken we vroeg richting de Everglades. Na een dagje langs het strand moesten we ons vanmorgen goed insmeren. De zon was hier en daar toch iets te enthousiast geworden. Op weg richting de Everglades. We sloegen dit keer niet a bij Everglades City, maar reden rechtoor in de richting van Miami. Ongeveer 70 miles verder namen we de afslag richting Shark Valley. Op ongeveer 2/3 rijden van de highway 41 ligt deze afslag. Je rijdt hier het National Park naar binnen en moet hiervoor de entree betalen $20,- dollar. Er zijn verschillende opties om het gebied van Shark Valley te ontdekken. Dit kan per Tram tour(2 uur), Per fiets(4 uur) of per voet (6 uur). Wij hebben gekozen voor de Tram tour. Het voordeel hiervan is dat er een Ranger mee gaat die heel veel verteld over het gebied de Everglades en de flora en fauna. We zagen tijdens dit bezoek diverse dieren. Blauwe reiger, witte reiger, Valk, kikkers, Slang en natuurlijk diverse aligators. Grote, kleine, oude, jonge echt werkelijk allerlei soorten.

We zijn ruim 2 uur op pad geweest en hebben er enorm van genoten. Wat is ook dit National Park verschrikkelijk mooi ! De combinatie van een Airboat tour met Speedys en een bezoek aan Shark valley is wat ons betreft ideaal en een aanrader !

Het was nog ongeveer 2 uur rijden vanaf Shark Valley naar ons hotel voor de komende nacht. We reden in de richting Key West en via Key Largo zijn we de eerste van 47 bruggen over gegaan naar onze uiteindelijke bestemming Key West, maar dat is pas morgen. Na een stop bij de Starbucks komen we om half vier aan bij ons hotel in Layton Long Key. Het lime tree Bay resort. Je zult de foto's moeten zien om het te geloven, maar het terein van dit resort is fantastisch. Een houten pier het water in, hangmatten onder een boom, mooie ligbedden aan het water, een helder blauw water en de zon hoog aan de hemel. De kamers zijn... nou ja ok. We blijven hier 1 nacht dus we gaan er niet te veel woorden aan vuil maken.

We hebben smiddags heerlijk genoten van de hangmatten die er zijn (zie video's) en een rondje over het resort terein gelopen. We hebben ons daarna even opgefrist en zijn een hapje wezen eten bij de italiaan die bij het resort zit. We willen niet heel kritisch over komen, maar het is makkelijk dat ze bij het resort zitten.

Na het eten kwam het hoogtepunt van vandaag. We hadden een mooi plekje uitgezocht waar we heerlijk onderuitgezakt konden zitten. Uitkijkend over het water naar de horizon, waar de zon binnen een uur onder zou gaan. Voor de gelegendheid hadden we een flesjes bubbels gehaald om samen op te drinken. De foto's laten zien, wat wij konden zien, maar de sfeer, het gevoel..... dat is niet te omschrijven. Het is zo onbeschrijfelijk, dat wij dit samen mogen en kunnen beleven. Een herinnering die nooit meer zal verdwijnen. Zo dankbaar en dan is elkaar aankijken voldoende.

Op een van de video's zien jullie ook de voorzijde van onze kamer. Kamer 111 met twee schommelstoelen en een tafeltje ervoor. Samen met Sophie geniet ik van de zeegeluiden en de mensen die om ons heen nog van alles aan het doen zijn. Sophie zit even in dr leerboeen en ik schrijf onze ervaringen aan jullie.

Morgen Key West.

Marianne

Weer een super verslag Joshua.

Heleen

Heerlijk weer om allemaal te lezen. Het is allemaal al bijna weer een jaar geleden. Maar gaan zeker weer terug naar het mooie Florida.

Jaap en Coby

Het is iedere dag weer mee genieten van jullie verhalen.
We horen om ons heen , wat is dat toch leuk om Sophie en Joshua te volgen op deze manier.
Ik persoonlijk (Coby) vind de foto's van de everglades schitterend.
Maar de foto's van zonsondergang zijn ook heel erg prachtig.
Kort om vooral DOORGAAN !!!!!

Grt.

Nicolette

Weer met mooie woorden omschreven en geschreven!
Intens genieten van en met elkaar. Toppie....

Petra & Aad

heerlijk. Is het zo warm daar dat jullie je steeds in moeten smeren?