Joshua en Sophie op reis

Dag 5 Orlando - Naples

Jullie ontvangen van ons veel mailtjes, dus we proberen het enigzins te beperken. Hierdoor krijg je niet van alle filmpjes en foto's een mailtje. Dus check bij een nieuw verhaal ook even of er nieuwe foto's en/of filmpjes online staan. Dat kun je doen, door boven aan de pagina te klikken op foto of video.

Uiteraard blijven jullie reacties van harte welkom!

De eerste echte rijdag in Florida voor ons. Voor we echt vertrekken uit Orlando besluiten we om eerst nog even langs de Wallmart te rijden. We willen wat extra water inslaan en een ontbijtje halen. Verse broodjes en verse sapjes

Heel veel valt er niet te vertellen over de route vandaag. Florida is niet een heel spannend gebied om in te rijden. We rijden voor het grootste gedeelte over een Highway richting Naples. Je hebt in in Amerika de Interstates. Dat zijn de grote snelwegen, deze kunnen door verschillende staten heen lopen. In Europa hebben we de E-wegen. Daarnaast hebt je in Amerika de highways. Dit zit een beetje in tussen de N-wegen zoals wij ze in Nederland kennen en de snelwegen.

Ongeveer 300 km was het vandaag naar het zuidwesten van Florida, Naples. Naples is staat vooral bekend als een plaats waar de welvarende oost amerikaan de winter verblijft. Veel mensen uit Michagan, Kentucky, Ohio, New Jersey komen tijdens de wintermaanden overwinteren in Florida. Eind april zijn deze mensen weer gevlogen.

Rond de klok van half drie komen we aan bij ons hotel Naples Bay resort. Een prachtig resort ! We checken in en gaan naar onze kamer. Wauw ! wat een luxe, wat een kamer. Het is een compleet appartement. Later deze dagen zal ik een filmpje online zetten van de kamer. Uiteraard staan er nu al wat foto's online.

Na het inchecken zijn we even naar het zwembad geweest. Het zwembad zit niet direct bij ons complex, maar ligt in het Naples Bay Center. Dat ligt direct naast het hotel. Een zwembad met een lazy river, jacuzzi en van die heerlijk ligbedden om te genieten van de rust en de zon. Nadat de zon verdween achter de gebouwen zijn we pas terug gegaan naar onze kamer.

We wisten niet waar we vanavond zouden gaan eten, maar er zijn genoeg restaurantjes onder het resort en we kozen voor 1500 South. De chefkok is hier Art Smith. Deze beste man is bekend van tv en diverse kookboeken. Wij hadden er nog nooit van gehoord, maar de kaart zag er erg leuk uit.

Sophie koos voor de New York Strip en Joshua koos voor de all time klassieker Mac 'n Cheese. (bij de foto's zie je wat er op onze borden lag) Samen met een heerlijk flesje wijn uit de Toscaan! Het was verukkelijk. Aan het einde van onze diner werden verrast met en hummingbirdCake.

Eindconclusie is dat het ons heel erg goed bevallen is. De service van het bedienend personeel was erg goed.

Morgen staat Everglade City op het programma. We hebben inmiddes een powerboat tour gereserveerd. Morgen avond is het zaterdagavond en staat 5th Ave op het programma.

********************************************************************

Check of je alle filmpjes en foto's al hebt gezien of wil je ze nogmaals zien?. Klik boven aan de pagina op foto of video en zie alle foto's en videos tot nu toe geplaatst !

Jan

"Heel veel valt er niet te vertellen over de route vandaag." Haha, hoe bedoel je? Geweldig zoals jullie de highways, resort, hotel/appartement, zwembad en het eten via woorden (met ondersteunende foto's) omschrijven alsof je mee reist. Mooi onderkomen men een 5* restaurant. Als het eten maar goed (en veel) is he Josch! Neem je de recepten mee? Veel plezier!

petra & aad

na een reisdag is het heerlijk relazen toch?