Joshua en Sophie op reis

Dag 4 Seaworld Orlando

Je raakt snel aan zulk lekker weer gewend. De afgelopen dagen was het een graad of 28-30 en de zon stond hoog aan de hemel met hier en daar een klein wolkje. Heerlijk windje erbij, maar vanmorgen toen we opstonden was het veel mer bewolkt dan de afgelopen dagen. De tempratuur was iets koeler, maar nog steeds heerlijk.

Toen we aankwamen bij Seaworld hing er zelfs een grote grijze wolk boven het park en viel er hier en daar een druppeltje uit. We moesten nog ontbijten en hebben dat gedaan in het park. Ik bestelde daar een Club Sandwich en Sophie een Kalkoen, bacon Sandwich. Het was werkelijk niet normaal, maar het is ons ontbijt en lunch in 1 geworden. We hebben later tijdens de dolfijnen show de 2e helft gegeten als lunch. Zo groot !

Na het ontbijt was het inmiddels droog, de wolken waren weer net als de voorgaande dagen en het was boven de 30 graden. Heerlijk ! Als je het park binnen komt kun je de Manta coaster eigenlijk niet missen. Het is een coaster die 3x over de kop gaat, klink allemaal nog niet zo gek en anders dan een andere coasters. Echter bij deze coaster worden na dat je het harnas hebt dicht gedaan ook je voeten vastgezet. Daarna.. en daar komt tie, kom je als het waren op je buik te liggen. Je kont gaat met de stoel mee de lucht in. Een bizarre coaster, maar wel heel erg gaaf ! Wij hebben hem direct gedaan en toen ern, nog een keer ! Wat een ervaring !

Na de Manta was het tijd voor de show van Seaworld. Shamu ! One Ocean, zoals de officielle naam is. Het is een inmens stadion waar de show van de "Killerwhale" wordt gegeven. Hier in kunnen meer dan 2000 mensen in!

Het is erg indrukwekkend om zo een groot beest als deze Orka's te zien ! Wat een kracht wat een grote ! Bij het begin van de show en een sprong uit het water van een van de Orka's gaat een eentonig WOOOOW door het stadion, wij zijn blijkbaar niet de enige die onder de indruk zijn van deze vis. Ik heb een klein stukje van de 25 minuten durende show toegevoegd en uiteraard staan er een aantal foto's op de pagina van vandaag.

Na de Shamu show hadden we de smaak te pakken en zijn we gelijk door gegaan naar de show van de Dolfijnen. Blue Horizon. Ook hier is het indrukwekkend (zie filmpje en foto's) wat ze deze dolfijnen allemaal kunnen laten doen. De een springt nog hoger dan de ander. Tijdens deze show worden er ook papagaaien los gelaten. Ara's. Het zijn mooie vogels, maar wat maken ze een herrie !

Naast de show's heeft Seaworld ook een groot aanbod aan attracties. Zoals de Journy to Atlantis (splash), Een reis van de pinguin(3D) Turtletour (360 graden film) en daarnaast kun je ook allerlei zeedieren van dichtbij bekijken. Zoals zeeleeuwen, Manatees (zeekoeien) Haaien en nog veel meer.

Seaworld is een goed en mooi onderhouden park. Zeker en aanrader om naar toe te gaan. Al is het alleen al een aanrader om de Shamu show te zien.

Tijdens een bezoek aan Seaworld wordt je heel veel meer duidelijk over het goeie werk dat Seaworld doet. Ze komen de afgelopen jaren heel veel negatief in het nieuws, zonder daar een oordeel over te geven, hebben ze ons overtuigd van het fantastische werk wat ze doen. Er zijn zo veel dieren, die mede door de hulp en actie van Seaworld, nu nog steeds leven. Dat kan zijn in gevangenschap in Seaworld of die zijn teruggezet in hun natuurlijke omgeving.

Nogmaals, ze doen echt heel goed werk.

Na ons bezoek aan Seaworld zijn we door gereden naar international Drive. De grote straat waar we afgelopen week ook al even waren. Alleen omdat het nu donker was alles verlicht en het was zo druk. Overal mensen en de terasjes en restaurants zaten vol!

Wij hebben een stuk International Drive afgelopen en uiteindelijk een klein hapje gegeten bij ee grieks restaurant.

We hebben vandaag ruimt 14 km gelopen door SeaWorld en langs International Drive. Het was een mooie ervaring en erg indrukwekkend. Morgen nemen we voor even afscheid van Orlando en gaan we onze eerste reiskilometers maken. Morgen gaan we richting de zuidwestkust van Florida. We zaken af richting de aligators !

Vergeet niet de foto's en de filmpjes van vandaag te bekijken.

Bedankt voor al jullie leuke reacties !!!!

Pauline

Lekker weer hoor????

Pauline

Was een knipoog ; )

Nicolette

Weer leuk om te lezen zeg!

Je moet verslaggever worden, verborgen talent...

Jaap en Coby

Is weer een volle dag geweest, maar ik kan mij nog herinneren dat je de manta niet jou ding was. Uit je verslag haal ik nu dat je nu toch om bent.
Ook leuk dat je ons ook met de filmpjes meeneemt, zo krijgen we nog meer van jullie belevenissen mee.

Groetjes xxxxx

Jan

Mooie dag weer en wat een gaaf verslag. Tja, op je buik.... Op je rug is meer je ding toch? Een echte ommekeer, letterlijk..... En, meer geinvesteerd in je schoenen, 14km op een dag bij 29 graden..... De vorige reis lag je zool er al af na 5 km of zo! Zonder dollen, SeaWorld doet zeker goede dingen voor alle zee dieren. Helaas zijn er mensen die "gevangenschap" als een terreur daad zien. Mooie foto's, vooral van de walrussen, geweldig. Een mooie rit toegewenst naar zuid/west Florida. Knap hoe jullie elke keer weer alles weten over te brengen.