Joshua en Sophie op reis

Dag 3 Universal Studios en Island of adventure

Wat is het leuk om jullie reacties te lezen !

Wij hebben voor ons zelf geen pindakaas gekocht hoor :-) Het weer is hier inderdaad heerlijk! Blijf vooral reageren, het is voor ons erg leuk om jullie reacties te lezen.

Er stond een lange dag op de planning want de wekker stond al vroeg. Vandaag 2 grote parken op het programma en dus op tijd op pad.

We kwamen rond 09.30 uur aan op het Universal resort. We hebben hier eerst ontbeten bij de Starbucks en zijn daarna op pad gegaan. We zijn als eerste richting Universal Studios gegaan. Het park dat het meest lijkt om het park van Universal in Hollywood (alleen dan zonder Tram Tour). De eerste attractie die we deden was E.T. Gisteren ging Sophie nog met E.T. op de foto en vadaag zaten we in de attractie. Tijdens deze attractie vlieg je door de wereld van E.T. met een fiets.

Na Men in Black was het tijd voor het eerste gedeelte van Harry Potter. In dit park hebben ze net als in het andere park een stuk nagebouwd naar aanleiding van de verhalen van Harry Potter. We bezochten de Gringrot Bank. Een snelle rollercoaster waar ook hier gebruik werd gemaakt van 3D beelden. 2 jaar terug hebben Sophie en ik gemerkt dat we beide niet zo goed om kunnen gaan met 3D beelden in combinatie met de snelle achtbanen. Gelukkig viel het bij d

eze attractie mee. De hele aankleding en alles eromheen een must see voor iedere Harry Potter fan!

Uiteraard moesten we het boterbier even proeven. Laten we zo zeggen, het is niet vies.

Hierna gingen we naar het station om met de Hogwarts Express naar Hogsmade te reizen. Dit ligt in het andere park (Island of adventure) Hier aangekomen zijn we meteen in de attractie gegaan van Harry Potter. Ook dit is een 3D attractie met snelle bewegingen en dat hebben we gemerkt. Het is echt weer een super mooie aankleding en met mooie details, alleen de combinatie van snelle banen en een 3D effect.....tja...

Jurrasic Park. je waant je met een boot door het decor van de gelijknamige film. Reusachtige Dino's die je hier en daar nat weten te spetteren, Uiteraard moet er iets mis gaan en beland je uiteindelijk tussen de Raptor en de T-Rex. Ik ga proberen om morgen een filmpje te plaatsen van deze rit.

Na de lunch hebben we diverse andere attracties gedaan in Island of Adventure. Wat ons betreft het leukste van de twee parken.

Aan het einde van de middag zijn we terug gegaan naar Universal Studios om ook het andere deel van het park te bekijken. Een van de attracties die we daar sowiezo nog wilde de doen was de return of the Mummy. We vonden dit een leuke attractie in Californië en waren erg benieuwd naar deze. Eerlijk gezegd was deze nog beter dan de attractie in Californië.

Vanavond hebben we gegeten bij Bubba Gump. Als de gelegenheid zich voor doet en er is een Bubba Gump, dan willen we hem in ieder geval wel even mee pakken. De garnalen waren weer heerlijk! Smullen geblazen. Tijdens het eten worden er altijd allerlei vragen gesteld over de film Forrerst Gump. We zijn nu al bij een aantal restaurants wezen eten en we worden steeds beter in het beantwoorden van de vragen. Mocht je ergens zijn en er zit een Bubba Gump, je houdt van garnalen. Een must DO !

Morgen staat Seaworld op de planning. De foto's van vandaag komen er ook weer op te staan en de video's volgen later op de dag.

Cor en Ria Schuitemaker

Jullie hebben zeker een drukke dag gehad en veel.gezien... Wij hebben het vandaag wat rustiger aan gedaan. De kids zijn vanochtend nog naar Aquatica waterpark geweest en wij nog wat geshopt bij Tommy Hilfiger. Morgen gaan we op pad naar onze 2e locatie All Star Music. Jullie nog veel plezier ook ...

Manouk

Wat hebben jullie al veel gezien zeg.
Leuk om de verhalen te lezen, tis net of ik t zelf allemaal meemaak ;)
Genieten!

Marianne

Wat doen jullie weer veel!

Jan

De wereld van de film, uniek, bizar en soms misselijk makend..... 3D maar wel in de pocket! Mooi verhaal van al jullie ervaringen vandaag. Een cocktail van, garnalen, attracties, 3D beelden, restaurants en history! Terug in de tijd en vooruit in de future en dat allemaal op 1 dag. Genieten weer!

Sascha

Wat een leuke beschrijving van de dag. Ik en mijn collega (ook een enorme Disney fan) willen vandaag nog boeken :)

Eef

Wat zijn jullie gelukkig dat je dat allemaal kan doen en meemaken. Wij zij er ook geweest en als jullie net zo genieten als dat wij dat gedaan hebben hebben jullie de leukste vakantie tot nu toe. Ondanks jullie hoogte punten van de eerdere vakantie's.
Hoe gaaf is het om zo dicht bij de bron te zijn van film en muziek, top.

Nog heel veel plezier. xxx

petra & aad

wel gaf al die pretparken. Niet te vergelijken met hier. lijkt mij een hele belevenis!