Joshua en Sophie op reis

Dag 2 Orlando

Vanmorgen waren we alle twee al vroeg wakker. We hadden de wekker om 09.0 uur gezet, maar om 8 uur waren we alle twee klaar wakker. Waarschijnlijk toch een klein beetje last van het tijdsverschil. Althans, last... nu hebben we tenminste een lange dag. :-)

Nadat we ons lekker hadden gedoucht zijn we op pad gegaan. Als eerste wilde we langs de Wallmart. De Wallmart is een grote supermarkt in Nederland in het kwadraat. De trouwe volgers hebben hebben deze inmidels al wat vaker gezien. (als het lukt komt er een filmpje online). We hebben wat boodschappen (Drinken, Snoepjes, Ontbijt voor vandaag, shampoo, tandpasta, gel, enz.) en onze ogen uit gekeken wat er allemaal te koop is in de Wallmart. Wisten jullie bijvoorbeeld dat er 25 verschillende soorten pindakaas zijn? Met als grootste formaat, 2,5 KG?

We hebben direct onze spullen even terug gebracht naar het appartement. We hebben immers een grote Amerikaanse koelkast en dan staat het lekker cool. We hebben ons broodje even opgewarmd in de oven en opgegeten.

We zijn op pad gegaan naar de Premium Outlets Vineland. Florida heeft behoorlijk wat Shopping Malls en ook best wel een aantal er van zijn Factory stores en/of Outlets stores. Vandaag hebben we voor deze gekocht. Merken als Guess, Tommy, Calvin Klein, Michael Kors, American Eagle, Converse, Nike en ik kan zo nog wel even doorgaan. We hebben leuk geshopt en ook wat spullen gekocht. Niet te veel, want we zijn er net en komen waarschijnlijk nog genoeg shops tegen dit avontuur.

Na het shoppen hebben we vanaf het zuiden de International Drive afgereden. International Drive is een van de bekende stukken in Orlando. Vele grote hotels en attracties bevinden zicht langs International Bijvoorbeeld Seaworld en the Orlando Eye. Bij de laatste zijn we gestopt en uitgestapt

Bij elkaar vindt je hier leuke restaurantjes, barretjes en 3 grote attracties. Sea Life Orlando, Madame Tussauds en the Orlando Eye. We hebben tickets gekocht voor alle 3 de attracties. Als je dit doet, krijg je een behoorlijke discount ten opzichte van dat je ze los koopt. Het leuke is dat als je deze koopt, ben je niet verplicht om ze alle 3 op 1 dag te doen. Je hebt in totaal 30 dagen de tijd om de attracties te doen.

De Orlando Eye, was een ware belevenis. Op het hoogste punt sta je 125 meter boven de grond en heb je een prachtig uitzicht over de omgeving. Je ziet in de verte DisneyWorld liggen, Universal Studios, Seaworld, Orlando Convention Centre en nog veel meer. Een absolute aanrader als je op bezoek bent in Orlando.

We zijn na ons bezoek aan the Eye, direct doorgelopen naar Madame Tussauds. Obama, Marther Luther King, Micheal Jackson, Steven Spielburg, Jeniffer Aniston, Wil Smith, Angelina Jolie, Brad Pit ze waren er allemaal. Het is altijd vreemd om oog in oog te staan met bijvoorbeeld Elvis Presley. Als je dan bij dit beeld staat en je kijkt naar de details hou ik toch altijd in me achterhoofd dat hij zo kan bewegen... hahahaha

Het was behoorlijk groot en er waren best veel beelden te zien.

We besloten om Sea Life op een later moment te doen en zijn weer terug gegaan naar onze auto. Samen hebben we besloten om de eerste minuten in DisneyWorld te gaan doorbrengen. Vanaf International Drive was het ongeveer 15 minuten naar Disney Springs. Voorheen beter bekend als Downtown Disney. Het is vergelijkbaar met Disney Village in parijs alleen dan ongeveer een keer of 4 a 5 groter. Ze zijn druk aan het uitbreiden en dus merk je daar van alles van als je op Disney Springs aanrijdt. Wegwerkzaamheden en ook als je Disney Springs binnen loopt zie je dat ze overal bezig zijn mbt de uitbreiding. Je vindt hier restaurants, shops, verschillende barren en natuurlijk Disneywinkels. We lopen door Disney Springs heen en lopen hier en daar door de winkeltjes heen. We komen later dit avontuur vast nog meer in Disney Springs en we hebben voldoende tijd om hier alles goed te bekijken.

Toch konden we het niet laten om de grootste winkel in te lopen. The World of Disney. Hier vindt je heel veel merchandise voor en over Disney. Ook hier liepen we zo maar even wat kris kras door de winkel heen. Toen we er bijna uit waren, was Sophie wel erg benieuwd of ze de Klok van Belle en het Beest hier ook hadden. Na het te vragen aan het personeel kwamen we er achter dat die er nog wel was, maar niet meer in de winkel. Die stond in de opslag. Ze haalde er eentje voor ons en we waren meteen verkocht ! Dus onze eerste Disney souvenier is een feit. De dame hielp ons overigens zo enthousiast en wilde weten waar we vandaan kwamen en hoelang we zouden blijven. Erg leuk om zo enthousiast geholpen te worden.

Na ons bezoek aan Disney Springs was het tijd om een eetgelegenheid op te zoeken. We hebben al een aantal restaurants gepland staan in Disney Springs en daarom kozen we voor het Turf & Grill restaurant bij Saragota Springs Resort (DisneyWorld Hotel). (In dit restaurant springen er nog wel eens gele kikkers op je glas). We konden lekker buiten zitten want de tempratuur was nog steeds heerlijk. Vanmiddag gaf de tempratuur meter in de auto (parkeergarage) 86 graden fahrenheit aan. Dit staat gelijk aan 30 graden celsius. Vanavond om 19.00 uur was het nog steeds 78 graden (onveer 25) en dus erg lekker.

Van de dame in de World of Disney winkel hadden we alle twee een button gekregen met hierop een afbeelding van tweet ringen die in elkaar gaan en met de tekst Hapilly ever after. Dit omdat we kort geleden zijn getrouwd. De dame van het restaurant zag dit al snel en trakteerde ons op een heerlijk glas prosecco. We hebben heerlijk genoten van het eten. Dit restaurant is zeker een aanrader als je een bezoek brengt aan DisneyWorld.

We zijn op de ferry gestapt voor het restaurant richting Disney Springs. Hier stapte we van de boot en zijn we richting het hotel gegaan. Inmiddels is het 22.00 uur als we aankomen bij ons hotel.

Het was een mooie, lange, leuk, volle dag! Morgen staat onze eerste 2 attractieparken op het programma. Universal Studios en Universal Island of Adventure

De filmpjes zijn nog aan het upload en. .. die volgen!

Klik boven aan het scherm op foto's, Zie hier de foto's van vandaag

******************************************************************

Laat vooral een reactie achter op een van onze verhalen, foto's of video's. Dat vinden wij erg leuk om te lezen !!!

Coby en Jaap

Hallo daar het ziet er allemaal goed uit daar.
Wat een winkel. Zeg daar ben je de hele dag zoet mee, het weer is Dit ook niet slecht weer een mooi en leuk verhaal bedankt dat we mee op reis mogen. Knuffel van ons

petra & Aad

dat zijn wel heel veel soorten pindakaas... hebben jullie nog een pot gekocht?
Net in amerika, en dan al shoppen... ha,ha, we zijn benieud hoe die bel eruit ziet.
happily ever after, wat lief! Proost!

Jan

Wow, zeker een volle, lange en leuke dag! Lekker verhaal weer! Het is ook geen "hapje" eten meer, ten minste, zo maak ik op uit jullie verslag. Foto's en video geven een mooi overzicht van de dag en kan mij voorstellen dat je om 22.00 uur blij bent het hotel te zien, Verbazend (not) dat je de eerste Disney artikelen hebt gescoord. Voor de terugweg een 747-400 gecharterd? Genieten dus....