Joshua en Sophie op reis

Dag 1 Amsterdam - Londen - Orlando

Vanmorgen moesten we vroeg op want om 05.30 uur kwam Jaap ons ophalen. Dus om 04.00 uur stond de wekker. Na de laatste dingen gepakt te hebben en alles gecheckt te hebben gingen we op pad richting Amsterdam Schiphol.

De reis liep allemaal voorspoedig en om iets over 06.30 kwamen we het terrein van Schiphol oprijden. Nadat we Jaap gedag hadden gezegd zijn we direct richting de incheck 17 van Britisch airways gegaan. We konden direct inchecken en onze bagage droppen. We hadden ruimschoots de tijd op Schiphol.

Na een heerlijke fruit shake en het bezoeken van diverse winkeltjes zijn we richting de Starbucks gegaan voor een goed ontbijt. Daarna was het tijd om richting gate D28 te gaan voor het inchecken van onze eerste vlucht richting London Gatwick.

We vertrokken vanaf de 24 in zuidelijke richting over Leiden langs de kus van Scheveningen richting de Maasvlakte. Langs de zeeuwse eilanden rechtsaf richting Londen. Het is eigenlijk maar een klein stukje, want toen de zeeuwse eilanden al weer uit het zicht waren begon het vliegtuig al weer te dalen. Het duurde niet lang voor we in de Terminal stonden van Gatwick. Even door de security check en daar stonden we opnieuw in de terminal om dadelijk te vertrekken.

We hadden nog voldoende tijd om een hapje te eten en hebben toen unaniem gekozen voor Jamie's Italian. Sophie had een heerlijk pasta Carbonara en ik een Kip Milanese.

Nadat we onze buikjes hadden vol gegeten was het tijd om richting onze gate te gaan. Het was nog een uur voor vertrek, maar we konden bijna letterlijk zo het vliegtuig in lopen voor onze plekken. Stoel 34 A en B hebben we voor gekozen en dat bleken perfecte plekken te zijn. Sophie had niemand naast zich zitten en Joshua niemand achter zich. Ruim 9 uur zou de vlucht duren, maar het is voorbij gevlogen. We hebben beide wat filmpjes gekeken, wat geslapen en voor dat je het weet ben je er al weer bijna.

Voor de landing hadden we een mooi uitzicht over het Kennedy Space Center (zie foto's)

Geland op Orlando gaat het avontuur dan nu toch echt beginnen. We hadden ongeveer een 40 minuten nodig om bij voorbij de security te komen. Ze hadden daar nu zelf check kiosken staan. Hiermee kun je dan zelf al je irisscan en vingerafdrukken maken. Dit scheelt enorm veel tijd en daardoor gaat de doorstroming ook veel sneller.

De koffers waren nog niet eens op de band toen wij door de douane kwamen. Al snel waren de koffers er en konden we met de Monorail naar de main terminal. Vanaf hier konden we zo doorlopen naar Alamo.

We werden door een vreselijk man geholpen, maar helaas. Het was opvallend dat hij ons niets probeerde aan te smeren.

Aangekomen in de parkeergarage konden we kiezen uit een aantal auto's. We hebben gekozen voor de Hyundai Accent. Dat is de auto die ons de komende periode gaat vergezellen op de route door Floirda.

Direct door naar ons Hotel voor de komende dagen. We werden erg leuk geholpen door Maria aan de balie. Na het inchecken gingen we naar onze kamer. Helaas constateerde we dat de deur niet goed af te sluiten was en we hebben er daarom om een andere kamer gevraagd en ook gekregen. Althans kamer, het is een compleet appartement. Woonkamer met eettafel, grote keuken en een apparte slaapkamer met badkamer. Ziet er allemaal erg goed uit !

Na onze spullen neer te hebben gezet, zijn we terug in de auto gestapt om een ijsje te gaan eten bij Coldstone. Hier kun je ijs laten maken zoals jij het wilt. Je kunt de smaak kiezen en hierin allerlei toevoegingen doen. Dit wordt door elkaar gemixt en vervolgens is het genieten !!!

Het is bijna 23.00 uur en dus de hoogste tijd om te gaan slapen. Inmiddels zijn we 25 uur op en hebben een flinke reis achter de rug. Uiteraard hebben we van vandaag ook weer een aantal foto's toegevoegd. Kijk hiervoor op de foto pagina (Foto Dag 1)

Morgen staat vooral een rustig dagje op de planning. Uiteraard gaan we wel op pad in Orlando. Wat precies.... dat blijft nog een verrassing.

Tot Morgen !!!

Manouk

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Hopelijk lekker geslapen in die heerlijke kamer! Fijne dag vandaag en tot het volgende verhaal :)

Anita Leenslag

Heel veel plezier in Florida! En Coldstone ijs is inderdaad heel bijzonder ijs! Geniet ervan! Groetjes!

Heleen

Heel veel plezier en geniet ervan

Jaap en Coby

Goed om te horen dat alles goed is gegaan. En ook heel erg vlug .
Wij wensen jullie nog ma als heel veel plezier !!!!!!!!!

Nicolette

Wat leuk om te lezen zeg! Fijn dat jullie n goede reis hebben gehad. Dat is alvast n goede start van deze vacance ????
&joy!

Sascha

Goed om te horen dat de vlucht goed gegaan is! BA is ook een goede keuze :)

Een goede start van een geweldige vakantie!

Pauline

Goed begin!
Lekker genieten????????????

Daniëlle de Ruiter

Fijne vakantie!!

petra & aad

rijd goed he een Hyundai! italiaans als ontbijt, wel apart hoor. Wel fijn voor jullie dat de security check in Amerika zo vlot gaat. veel plezier!

Vera

Wat een balzaal jullie kamer zeg :). Fijne vakantie!

Jan

Mooie foto's en wat een schitterend verhaal van jullie eerste 24 uur! Orlando, here we are! Lekkerrr hapje eten en... Starbucks/Goldstone. Jullie vakantie kan al niet meer stuk. Genieten dus!