Joshua en Sophie op reis

Aanvraag van ESTA - (Visa voor het reizen naar USA)

Een nieuw verhaal over onze voorbereidingen!
(Eef, we zijn dus nog gewoon in Nederland

Laughing

Voor dat we op reis kunnen gaan moeten we minimaal 72 uur voor vertrek een ESTA aanvragen. Je hebt hiervoor minimaal nodig :

• een paspoort dat ook geldig is bij terugkomst in Nederland
  • het adres van je eerste verblijfplaats in de Verenigde Staten van Amerika.

Hieronder vindt u nog meer informatie over de ESTA en de link naar de site waar u deze kunt aanvragen.!

AMERIKAANSE REISVERGUNNGINGEN (ESTA) VOOR NEDERLAND

Nederland maakt deel uit van het Visa Waiver Programma, waarmee de burgers van Nederland naar Amerika kunnen reizen zonder visa. Op 12 Januari 2009, werd ESTA (the Electronic System for Travel Authorization) een onderdeel van het Visa Waiver Programma. ESTA is een regeling voor alle reizigers uit Visa Waiver landen, waaronder Nederland. Het Visa Waiver Programma heeft het vereenvoudigd reizen naar de Verenigde Staten voor miljoenen bezoekers mogelijk gemaakt. Dit alles door paspoorten te maken die gemakkelijk door een machine gelezen kunnen worden. Dankzij de aangescherpte veiligheidsmaatregelen en voorschriften moeten dezelfde bezoekers op voorhand een reisvergunning (ESTA) aanvragen. Zoals altijd, is een door een machine leesbaar of e-paspoort van een Visa Waiver land nog steeds vereist om toegang tot het land te krijgen. Het gehele aanvraag proces wordt online uitgevoerd en behandeld door de Binnenlandse Dienst van Amerika (U.S. Department of Homeland Security).

De reisvergunning is geen visa. Feitelijk, voor een persoon die afkomstig is van een non-Visa Waiver land is het niet de moeite waard om een reisvergunning aan te vragen. ESTA maakt het mogelijk voor de U.S. Department of Homeland Security om reizigers te screenen voordat ze hun respectieve landen verlaten. U.S.-gebonden Nederlandse reizgers wordt het aangeraden om minstens 72 uur voor hun vertrek een reisvergunning aan te vragen. Een reisvergunning die is toegestaan garandeerd geen toegang, maar is een voorwaarde om via lucht of zee naar de Verenigde Staten van Amerika af te reizen.

De kosten voor het aanvragen van een ESTA zijn $ 14 per aanvraag. Deze moeten per credit card worden voldaan.

Er zijn diverse sites waar je een ESTA zou kunnen aanvragen. Wij adviseren jullie om het echter bij maar 1 site te doen en dat is de volgende

Dit is de officièlle site van de Homeland Department.