Joshua en Sophie op reis

Florida en de vluchten

De feestdagen zijn weer achter de rug en dit weekend was de jaarlijkse vakantiebeurs. Een hoop mensen zijn aan het nadenken wat ze dit jaar met hun vakantie voor avontuur willenbeleven. Blijven we thuis of gaan we er lekker op uit.

De kerstman in FLORIDA

Voor diegene die we nog niet gesproken hebben, wensen wij een Magisch en gezond 2016 toe!

Wij kijken met veel plezier uit naar het avontuur dat voor ons er aan gaat komen. We moeten nog een hoop dingen regelen maar we hebben ook nog even de tijd. Zoals beloofd gaan we tot ons avontuur begint jullie mee nemen in de voorbereidingen van onze reis. In ons vorige blog vertelde we over het kiezen van onze reisorganisatie " Tenzing Travel ".

Op dit moment zijn we samen druk bezig met het voorbereiden van het dagprogramma. Ook deze reis willen we een hoop zien en doen. Om het allemaal te kunnen doen is het belangrijk om van te voren keuzes te maken. Florida biedt vele mogelijkheden om je reis in te vullen.

FLORIDA

Floridais een van destaten van de Verenigde Statenen ligt in het zuidoosten van het land. Het heeft eensubtropisch klimaat. De naam is afgeleid van deSpaansenaamLa Florida(De Bloemrijke), waarbij de klemtoon echter niet op de i maar op de o is komen te liggen. Veel gepensioneerde Amerikanen vestigen zich in Florida. De meest gesproken talen zijnEngelsenSpaans.

Een groot aantal kleine eilandjes die maar net boven de zeespiegel uitsteken, deFlorida Keys, strekt zich uit van Miami naar het zuidwesten. HetKennedy Space Center opCape Canaveralfungeert als lanceerbasis voor het ruimteonderzoek vanNASA.

Bekende plaatsen in Florida:

• Miami, de grootste stad van de staat (gemeten naar de hele agglomeratie), zeer multicultureel met onder andere de op vijf na grootste stedelijke Joodse populatie ter wereld en veel vluchtelingen uit het nabijgelegenCuba;
  • Orlando, bekend om zijn pretparken (onder andereWalt Disney World ResortenUniversal Orlando Resort);
  • Daytona Beach, een vakantieplaats die erom bekendstaat populair te zijn voor de (seksuele) uitspattingen van jongeren tijdens hun voorjaarsvakantie (spring break), locatie van deDaytona International Speedwaywaar jaarlijks de belangrijksteNASCARrace wordt gehouden, ook heeft Daytona Beach enkele stranden waar auto's legaal over het strand mogen rijden;

Wij komen niet in alle bovenstaande plaatsen, maar de meeste wel.

Vluchten

Er zijn vele aanbieders voor vluchten naar Flordia vanuit Nederland. Een aantal maatschappijen vliegen rechtstreeks, maar de meeste met een overstap of zelfs meerdere overstappen. Uiteraard zitten hier diverse prijzen aan verbonden.
Vorig jaar naar China, hebben we een overstap gemaakt in Europa en dat beviel ons goed. Ook met deze reis hebben we gekozen voor een overstap in Europa. Voordeel hiervan is dat je bij de overstap niet druk hoeft te maken over drukte bij de Amerikaanse immigratiedienst, want die zien we nu pas als we Orlando Amerika binnen komen. Onze overstap is op London Gatwick. Wij zijn er alle twee nog nooit geweest, maar men zegt dat het een mooie luchthaven is en perfect voor een overstap.

De afgelopen reis naar Amerika was met United Airlines en was altijd goed verzorgt. Goeie stoelen en een niet onbelangrijk item, voldoende leuke films om te kijken in je persoonlijke entertainment tv.
Op advies van Sascha en uit kosten overwegingen hebben dit keer gekozen voor Britisch Airways. Volgens het internet zouden de stoelafstanden het zelfden moeten zijn en het Entertainment programma ziet er op de website van Britisch Airways ook goed uit. We vliegen dus via London Gatwick naar Orlando International Airport. Ook de terugreis zal via deze airports gaan.

Voor de kenners onder ons :
Amsterdam-London en London Amsterdam A319

London-Orlando en Orlando London 777-200

Tot snel bij ons volgende Blog !

Reacties en vragen zijn welkom !

Groet

Sophie en Joshua

**********************************************************************************************************
Wil je op de hoogte blijven van onze blog? Als een van de eerste een mail ontvangen als er een nieuw verhaal is of nieuwe foto's?

Vul dan nu aan de rechterzijde je mail adres in en je blijft automatisch op de hoogte !

Eef Baas

Hoi lieve luitjes,
Hebben jullie geen last gehad van de stormen die over Florida raasden?
Wanner komen jullie terug of zijn jullie er al?

Eef

Joshua en Sophie

Hallo Eef,

Wij zijn op dit moment gewoon nog in Nederland. We zijn wel heel erg druk met de voorbereidingen op onze vakantie !

Binnenkort nemen we je nog meer mee in de voorbereidingen op ons avontuur !

Groet Joshua en Sophie