Joshua en Sophie op reis

Dag 19 Hong Kong - Munchen

De laatste dag is altijd een beetje raar. Je wilt eigenlijk helemaal niet weg, maar als het dan toch moet..........

We stonden vanmorgen bij tijds op en zijn op ons gemakje gaan ontbijten. Het leek alsof er wel een Indian invasie was. Overal waar je keek waar indiaanse mensen en het vervelende was, ze bezette het hele buffet. Ik sprak iemand van het hotel aan dat alles steeds op was. Hij vertelde dat de nieuwe gasten, het probleem waren. Hij vroeg ons wat we wilde en even later kwam hij met een bord aan, met de ingredienten die wij wilde. Top opgelost dus.

We hadden vandaag niet heel veel meer op de planning staan. Met de weersvoorspelling van 34 graden hadden we ook geen zin om nu al onze Nederland kleding aan te doen. Nadat we onze bagage in opslag hadden gezet bij de Bellboys zijn we op pad gegaan.

Vlak bij ons hotel heeft vroeger tijdens de brittse overheersing een uitzonderlijke woongemeenschap gewoont. Deze gemeenschap woonde in en stad tussen muren. Tijdens de 2e wereldoorlog is deze gemeenschap plat gebombardeerd door de Japaners. Later is door de Brits parlement een park gebouwd op de plek waar deze gemeenschap leefde. Daarna zijn de muren weer terug gezet en wordt er op deze manier terug gedacht aan de gemeenschap die hier ooit leeftde. Het Kowloon Walled Park.

Het was ons gisteren zo goed bevallen om op het warmste moment van de dag even niets te doen en een rustig plekje op te zoeken in de schaduw. Dat leek ons voor vandaag ook wel een goed idee. We hadden wat dingen mee genomen om ons daar ook te vermaken. In de tuin hadden ze weer prachtige tuinen gemaakt. Wij zaten in het gedeelte waar een traditionele Chineese tuin was gemaakt. We keken uit op een Chinees prieel en een mooie vijver. Om deze tuin liep een promonade waar je heerlijk onder kon zitten op een muurtje. Er gebeurde van alles om ons heen. Een man die met zijn vogelkooi naar het park kwam. Hij hing de kooi aan een boom en ging zelf lekker liggen slapen onder de promonade. Een vrouw die haar zangreportoire aan het oefenen was. Gelukkig wel een stukje bij ons vandaan. Een bruidspaar die prewedding shoot kwam doen, samen met de best mens en best girls. Uiteindelijk hebben we hier bijna 3,5 uur gezeten. Samen hebben we hier ook de vakantie nog eens herbeleefd.

Na een broodje zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben onze koffers opgehaald. We wilde om 18.00 uur de bus hebben. We hadden ons van te voren laten informeren door onze reisleider Jochen en de Bellboys. Ze vertelde ons dat aan de overzijde van de weg iedere 20 min, de A22 (Cityflyer) vertrekt. We hadden hier gisteren al even gekeken waar het was. Nadat we er stonden, konden we al snel instappen en was onze terug reis naar huis begonnen. Het was en behoorlijk stuk rijden naar de luchtenhaven. We konden nog een aantal keer terugkijken op de prachtige Skyline van de stad. Na ongeveer vijf kwartier bereikte we de luchthaven van Hong Kong. We wisten dat we ruim op tijd waren. We wilde ons nog even omkleden en wilde ook op de luchthaven nog een hapje eten. We hadden inmiddels begrepen dat het weer in Nederland niet erg top zou zijn.. We hebben dus als eerste onze Nederlandse kleding maar aangetrokken. Dat is echt even wennen hoor als je 3 weken lang alleen maar korte broeken hebt aangehad.

Na een heerlijke Frappacino bij de Starbucks was het tijd om te gaan inchecken voor onze vlucht naar München. Onze koffers waren netjes op gewicht, dat was al een hele zorg minder en voor deze missie waren we geslaagd! Door de security check en de douane. We wilde onze reis afsluiten met een Aziatische maaltijd. Dat hebben we gedaan bij een mooi restaurant. Er was hier zelfs nog een live bandje wat speelde en zongen. Erg gezellig ! Een mooie afsluiting van ons verblijf in Azie.

Precies op tijd stonden we klaar om te boarden. We waren konden vrijwel tegelijk boarden met First Class en waren dus op tijd in het vliegtuig. We konden op ons gemakje alle spullen pakken en ons klaar maken voor 12 uur en 30 minuten op weg naar Müchen.

pauline

Mooie afsluiting van een gedenkwaardige vakantie.
Bijna thuis en dat is ook weer fijn.

aad & petra

Goeie reis terug de rest van de verhalen horen we nog wel
bij een wijntje