Joshua en Sophie op reis

Dag 18 Hong Kong

Gisterenavond, toen mijn verhaal al online stond. Stuurde onze reisleider mij nog een mail met wat informatie. Hij vertelde daarin ook dat zijn vlucht en de vlucht van een gedeelte van onze groep (niet iedereen had dezelfde vluht terug) was vertraagd. Hun vertrektijd was gepland om 23.10 uur en was nu vertraagd naar 04.45 uur. Dat is een drama. Ze waren mooi op tijd naar de luchthaven gegaan en dan zit je er vervolgens bijna 6 uur extra te wachten. Uiteindelijk zag ik vanmogen dat ze om om 05.15 uur (lokale tijd) waren vertrokken. Ik hoop dat wij deze pech niet hebben. We gaan in iedergeval niet met dezelfde vlucht.

Wij hadden vandaag nog een volle dag in het vooruitzicht en daar hebben we ook zeker gebruik van gemaakt. Vanmorgen geen druk programma meet de groep, dus we namen het er van. Vanmorgen de wekker om 09.00 uur opgestaan en als eerste lekker gaan ontbijten. Na het ontbijt op het gemakje lekker douchen en daarna op pad. Als eerste hebben we even wat vragen gesteld bij de concierge hier in het hotel. Een van de vragen was, waar we morgen het beste konden opstappen voor de bus naar het vliegveld. Dit was vlakbij het hotel en we zijn er even langs gelopen, zodat we morgen precies weten waar we kunnen opstappen.

We zijn erna op de bus 25M gestapt, die voor het hotel stopt. Deze bracht ons naar Kowloon tong station. Hier hebben we de metro gepakt en na 1 keer overstappen zijn we uitgestapt bij station Jordan. Als je dan het metro Station uit stapt kom je bij Bowling street market. Hier kom je op een markt waar de lokale bevolking ook boodschappen doet. Een kleding kraampje, wat huishoudelijke spullen, Non food artikelen en allerlei andere koopwaar. Leuk om te zien hoe dat er aan toe gaat.

Onze eerste bestemming was het Kowloon City Park. Dit park ligt midden in de stad en heeft prachtige faciliteiten. Er is een Zwembad, tennisbanen, Fitnessroute, een Chineese tuin, een doolhof, een vogelvijver en nog veel meer. Aangezien het precies het heetste moment van de dag was, hebben we ons daar wel een paar uur kunnen vermaken. Het grootste gedeelte van de tijd hebben we verbleven in de Chineese tuin. Net als de locals hebben we heerlijk op een muurtje gezeten in de schaduw. Een flesje water er bij en verder alleen maar even genieten. Het is tenslotte vakantie!

Het is bizar, je zit midden in een miljoenen stad, maar je waant je even weg in de rust van het park. Je hoort geen auto's, geen gillende Chinezen, geen straatverkopers, gewoon rust. Hier en daar hoor je wat locals met elkaar praten. Er wordt Majong gespeeld. Er is een groepje dames dat bezig is met Tai Tsi.

Toen we uit het park kwamen was het inmiddels tegen 3 uur en was het nog steeds erg warm. Vandaag bereikte de tempratuur 36 graden. We liepen over de Avenue of Stars. Een soort walk of Fame. Alleen op deze Avenue vindt je alleen tegels van Aziatische bekende mensen. Voor ons waren er twee bekende namen. Jackie Chan en Bruce Lee. Wellicht dat als we wat namen zouden zoeken dat we er meer kennen, maar zo op het oog zeiden de andere namen ons niets.

Via de haven liepen we door naar Harbour City. Een groot luxe Mall met allerlei soorten winkels. De grote merken waren allemaal vertegenwoordigt. Aangezien deze shoppingmall aan de kade ligt waar ook alle cruiseboten aanmeren, waren er ook heel veel westerse merken. Waaronder voor ons een bekende. American Eagle. Het is ons weer niet gelukt om hier zonder tasje de deur uit te gaan. Het wordt tijd dat dit merk in Europa ook te krijgen is.

Vanavond was ons laatste echte volledige avond op het vaste land. We wilde daarom zeker vanavond Aziatisch eten. We hebben wat lekkere dingen besteld. Noodles met garnalen en een gele currie met Kip en witte rijst. Natuurlijk hebben we ook vandaag met stokjes gegeten :-). Als toetje zijn we lekker een bakkie koffie wezen drinken bij de Starbucks. Achter de starbucks zat een prachtige plek waar je uit keek op de Skyline van Hong Kong Island.

We zijn na onze koffie een stukje terug gelopen in de richting van Avenue of the Stars. Vanaf hier konden we de Symphony of Light bekijken. Een show die wordt gegeven doormiddel van licht op de diverse hoogbouw op Hong Kong Island. Dit onder begeleiding van muziek. Het was leuk om een keer te zien, maar als je 1 dag in hongkong bent, zou ik dit lekker overslaan en s'avonds lekker uitgebreid de tijd nemen op de Peak.

We gaan ook weer met het openbaar vervoer terug naar ons hotel. Vanavond was de laatste keer dat we geen rekening hoeven te houden met de tijd in Hong Kong. Morgen gaan we aan het begin van de avond het vaste land verlaten en gaan we richting de luchthaven van Hong Kong. De koffer moet weer gepakt worden, duim aub een beetje voor ons dat we in de gewichtsmarge blijven. Jullie weten dat we daar nog wel eens over heen gaan.....

Morgen overdag gaan we in ieder geval nog wat doen in de stad. Onderandere het om muurde park staat op het programma. Dit is een park met een lange historie. Daarover morgen meer

Jaap Vijfvinkel

Ik heb genoten van jullie verhalen en van de Foto's.
Ik wens jullie en goede terug reis naar huis.

Manouk

Met al dat kopen zijn jullie koffers zeeeeeker over t gewicht heen haha!
Over 12 uurtjes weer in Amsterdam, hopelijk gaat jullie vlucht goed!
Was super leuk om jullie zo te volgen. Leuke verhalen, mooie foto's!
Tot snel xxx