Joshua en Sophie op reis

Dag 17 Hong Kong ( Disneyland Hong Kong)

Het is toch gek als je in de ontbijtzaal zit en iedereen houd zich vooral bezig met het vertrek van vandaag en wij blijven nog en zijn daar dus vooral niet mee bezig. We hadden gisteren al gedag tegen iedereen gezegd, maar ja je komt toch sommige tegen bij het ontbijt of onderweg naar het ontbijt. Als ik dit zit te tikken is waarschijnlijk iedereen van onze groep aan het boarden voor hun vlucht terug naar Nederland via Duitsland of Zwitserland.

Wij hadden vandaag hele andere plannen. Wij zijn vanmorgen redelijke tijd opgestaan en onderweg gegaan met het openbaar vervoer. Vandaag stond een magische dag op de planning. Wij gingen onderweg naar Disneyland Hong Kong. Toen ik voor onze vakantie mensen vertelde over dit magische plekje, waren de meeste reacties " Oh, is daar ook een Disneypark? ". Ja, en wij gaan deze bezoeken.

Het is een paar keer overstappen met het openbaar vervoer en het is best wel even een stukje rijden. Disneyland Hong Kong ligt niet zo heel ver van de nieuwe luchthaven af.

Voor we aankwamen bij Disneyland moesten we nog een keer overstappen op de metro. We moesten overstappen naar de Disneyland Railroad Line. Hier rijdt een speciale Disney Metro van en naar Disneyland Hong Kong. De metro is ook speciaal gemaakt voor Disneyland. De ramen zijn in de vorm van Mickey Mouse en in de metro staan achter glas beelden van bekende Disneyfiguren. Na ongeveer 10 minuten rijden kwamen we aan op het station van Disneyland Hong Kong.

Het was in Nederland niet goed gegaan met de aanschaf van de tickets van Disney. Op de een of andere manier ging de betaling met de creditcard niet goed. Volgens Visa gebeurd dit wel vaker met transacties in Westerse aziatische landen (Hong Kong, Japen, Singapore). We moesten dus even kaartjes kopen aan het loket, maar dat liep aardig snel door.

Disneyland Hong Kong is geopend in 2005 en bestaat dit jaar dus 10 jaar. Er is heel veel touwtrekkerij geweest over de kosten van het park. Een gedeelte van het park is staatseigendom en een ander gedeelte is van de Walt Disney Company. Het park is 126 hectare groot en telt 4 themaparken. Dit is net zoals in de andere Disney parken alleen is het park kleiner.

Binnengekomen in het park is het even wennen. Het is inderdaad goed te zien dat het park een stuk kleiner is. Het valt meteen op bij Main Street USA. Het middenplein is ongeveer de helft van wat we kennen van bijvoorbeeld Disneyland Resort Parijs. Uiteraard vindt je ook hier we de brandweerkazerne van Walt Disney. Het is namelijk een traditie in alle parken van Disney om er een kazerne in te bouwen. In het allereerste Disneypark in Anaheim, had Walt een woonhuis gebouwd boven de kazerne. Als dan het ligt brande voor het raam, dan wist je dat Walt er was. Als eerbetoon aan Mrs. Disney, brand in ieder Disneypark de lamp. Omdat de geest van Mrs. Disney altijd aanwezig is.

We begonnen met een attractie die alleen in Disney Hong Kong te vinden is en dat is Big Grizzly Mountain Runaway Mine Cars. Een mond vol zou je kunnen zeggen. Deze achtbaan is een beetje vergelijkbaar met de Big Thunder Mountain in Parijs en de Mount Everest in Animal Kingdom (Orlando). We waren erg verast door deze attractie en hebben hem s' middags daarom nog een keer gedaan.

Volgende attractie was de Mystic Manor. Een spookhuis alleen ingericht met een totaal ander verhaal dan de Haunted Mansion. Hier volg je het avontuur van een aapje dat een magische kracht uit een schat laat komen. We zijn allebei een aantal keer flink geschroken, een hele leuke attractie!

Een van de toppers in dit park was de 3D show Philharmagic. Een leuke film over een aantal bekende hits uit de vele Disneyfilms. Hierin is Donald Duck de hoofdpersoon.

Het was vandaag erg warm. Als ik de borden in Disneyland geloof was het vandaag 36 graden. Tijd om dus even lekker te gaan zitten met een koud glas drinken en een lekkere lunch.

Na de luch hebben we de andere attracties gedaan. Bijvoorbeeld Jungle River Cruise, It's a Small World, Space Mountain enz.. We hebben ook de meeste shows kunnen zien. Ook de parade's hebben we gezien. Eerst in de middag de Flight of Fantasy Parade. Dit is de dagelijkse parade. Een compleet andere als we al gezien hadden.

S'avonds was er ook de Disney Paint the Night Parade. Dit was een compleet verlichte parade. Honderden lichtjes betoverde de wagens op vrolijke muziek.

We sloten de dag af met de Disney in the Stars Fireworks. Licht geluid, maar vooral veel vuurwerk. Het is altijd magisch om zo een avond show mee te maken in een van de Disneyparken. We hebben er van genoten.

Inmiddels hebben we met de bus ons hotel ook weer bereikt en ben ik nu druk bezig om te kijken of het lukt om de foto's van dag 16 en 17 (vandaag) online te krijgen. Ik hoop dat me dit gaat lukken.

Morgen onze laatste volledige dag in Hong Kong. Morgen gaan we sowiezo een bezoek brengen aan de Avenue of the Stars

plien

Magie is overal; )

aad&petra

Wat een mooie stad he hong Kong en wat een mooie foto's

Cor en Ria Schuitemaker

Wat een geweldige belevenis, en zo zo ver weg maar toch vertrouwd. Jullie hebben een te gekke dag gehad zie ik aan de foto's. Ook leuk om te lezen dat sommige attracties net even anders zijn als in Parijs of Amerika...
Het is een belevenis die ze jullie niet meer afnemen, nog heel veel plezier...