Joshua en Sophie op reis

Dag 12 Guillin

Vanmorgen voor het eerst wakker worden tussen het karstgebergte. Het is zo raar om wakker te worden en midden in de stad staat er ineens een berg.

Volgens de geleerde is dit deel van China vroeger aaltijd zeebodem geweest. Dit is door de schuiving van de aardplaten omhoog gekomen. Op de bodem van de zee waren altijd al bergen en deze zijn door wind- en watererosie geworden zo als het nu is. Grillige vormen in het landschap.

Vandaag stond in eerste instantie een theeplantage op de planning. Deze plantage is een van de bekendste in de omgeving. Als eerste liepen we door de theevelden heen. Uiteraard was er een momentje om op de foto te gaan.

Daarna kregen we stap voor stap de productie uitgelegd over het maken van thee. Dit was erg interesant. Hier werd ook duidelijk dat wij in Europa niet zoveel respect hebben voor thee, zoals ze dat hier wel hebben.

Aansluitend moesten we ook thee ceremonie mee maken en hierin 5 verschillende thee proberen. Ook hier laat men weer zien hoeveel respect ze hebben voor de thee en de werking er van. Achteraf was er uiteraard voldoende mogelijkheid om iets te kopen.

Het tweede wat vandaag op het programma stond, was de binnenkant van een karssteengrot bekijken Deze grot heet de rietfluitgrot. Deze benaming komt omdat er vroeger riet groeide bij de ingang van de grot. Als je deze afsneed, dan kon je daar perfecte fluitjes van maken.

Deze karststenen grot was werkelijk prachtig van binnen. De tieten en de mieten zorgen voor allerlei vormen. Volgens onze lokale gids zie je er allerlei vormen in. Als je maar beschikt over de juist " Chinees Imagination". Zo konden hun er een vegetarische muur in zien en onderandere een kerstboom. Beoordeel zelf maar, naar aanleiding van de foto''s.

Na de lunch hebben we Fubo hill beklommen. Dit is een van de karstgebergte die ineens midden in het landschap omhoog komen. 325 treden omhoog, maar dan heb je ook wat. Een prachtig uitzicht over de stad en het gebergte dat achter de stad ligt. De treden omhoog was een behoorlijke opgave, maar naar beneden is ook niet heel makkelijk.

Morgen staat het Karstgebergte centraal. We vertrekken morgen op tijd om dat er voor het hotel een wielerronde is. Rond half negen schepen we in voor cruise over de Li-Rivier. Vanaf de boot kunnen we gaan genieten van het karstgebergte.

Bedankt voor jullie reacties op onze verhalen en foto's .

De bloemen waarmee Sophie op de foto staat zijn helemaal echt. Langs de Bund in Shanghai hebben ze diverse mooie bloemen perken.

Onder de tv-toren zit nog steeds het museum over het oude Shanghai. Wij zijn daar niet geweest, maar hoorde en zagen wel dat het er nog steeds zit.

Marianne

Interessante dag. Jullie v Hebben weer veel gezien.

Rina baas

Wat schrijf jij geweldig , leuk hoor lees het met veel plezier lieve groeten , Rina en Eef

Jaap en Coby

Leuk dat je de thee ervaring is anders heb ervaren.
En wat zijn de grotten mooi uitgelicht zal wel heel prachtig geweest zijn!.
Dank je voor de leuke kaart
Geniet er nog maar een paar dagen van