Joshua en Sophie op reis

Dag 11 Shanghai - Guillin

Vanmorgen was het voor ons weer iets relaxter programma dan de rest van de bus. Hun gingen om 9 uur het hotel uit. Ze zouden een rit gaan maken met de snelste magneet trein, MAGLEV. Daarna een spido toch over de rivier. Ik noem hem bewust Spido tocht!

Wij hebben er, zoals ik aangaf, er voor gekozen om geen deel te nemen aan de optionele excursie. Wij hebben vanmorgen de koffers om 08.45 uur bij de bus gebracht en zijn op ons gemak gaan ontbijten. Eer dat wij buiten waren en op pad gingen was het 10.15 uur. Gisteren, Zoals jullie wellicht hebben gezien, lagen de hoge gebouwen op de bund, dik in de wolken. Wij wilde vandaag toch nog even een blik werpen op deze practige skyline, in de hoop dat deze vandaag wel uit de mist was. Dat was hij gelukkig!

We hebben prachtige foto's kunnen schieten van dezelfde skyline, alleen nu uit de mist. Tijdens het foto's maken werden we, net als al meerdere andere keren, gestoord. De plattelands chinezen, die zien nooit andere mensen dan Asiaten. Nu zien ze dan ook nog eens een lange vrouw. Dus na een aantal foto's zijn we verder de Bund afgewandeld.

Halverwege de Bund, zit de Sightseeing tunnel. Deze tunnel gaat onder de Pu door en brengt je in Pudong, aan de kant van de wolkenkrabbers. Als je door deze tunnel gaat, krijg je een mooie lichtshow onderweg te zien. Als je dan uit stapt en naar boven loopt sta je bijn aan de voet van de Oriental TV Tower. We hebben een bezoek gebracht om deze toren en zijn daarna riching het winkelcentrum gelopen. We wilde namelijk..... Op dat moment viel onze oog op iets anders. Het zag er nieuw uit, het zag er mooi uit, er klonk muziek en er hing meteen sfeer. Jullie zullen het vast wel geraden hebben, er was een nieuwe disneystore geopend in Shanghai. Daar moesten we natuurlijk even een kijkje nemen. Deze store is mede geopend omdat in 2016 het nieuwe Disney Shanghai geopend zal worden. We hebben even genoten van de magie en zijn richting de Starbucks gegaan voor een lekkere bak koffie.

Na de late lunch met de groep, was het tijd om naar Pudong international airport te rijden. Vanaf hier zou onze vlucht (CA1969) vertrekken. De luchthaven waar wij van vertrekken is nog niet zo heel oud. Deze bestaat sinds 1998. Niet zo als hij nu is, want in de oorspronkelijke staat, was hij precies de helft zo groot. Toen al snel bleek dat de luchthaven te klein was, hebben ze hebben gewoon compleet gekopieert en is de luchthaven dus nu, 2x zo groot geworden.

Het inchecken verliep vrij snel en binnen een half uur waren we met de groep ingecheckt en door de douane. Na ongeveer een half uurtje rondlopen op de luchthaven zijn we afgezakt naar de wachtruimte voor onze gate. We hadden namelijk geen gate met een slurf. Toen we beneden aankwamen stond er dat de vlucht vertraging had. Ongeveer 50 minuten werd er doorgegeven. Dit klopte precies, precies 50 minuten later dan de oorspronkelijke boarding time, stapte we in ons vliegtuig. Echter hier was het nog niet klaar, want door drukte met verrekkende vliegtuigen hebben we ook nog een hele tijd stil gestaan.

Uiteindelijk om 19.10 vertrok het vliegtuig van Shanghai. De vlucht was wat hobbelig, maar het was niet zo erg. Om 21.15 lande het vliegtuig op Guillin en konden we met onze koffers naar de bus en de nieuwe lokale gids Tony.

Eer dat wij bij ons hotel waren, was het 22.30 en zijn we nu wel moe. Reizen, ook al is het 2 uurtjes vliegen. Het vraagt een hoop energie.

Het internet in dit hotel, is nog niet erg stabiel. Ik probeer te foto's nog online te krijgen, anders wordt het morgen ochtend (vannacht in Nederland)

plien

Oh jongens wat een energie hebben jullie.
Tis hier warm en ik heb nu al nergens zin in.
Slaap lekker xxx

Natalya

Oh, grappig om te lezen, er komen weggezakte herinneringen terug. Die tunnel ben ik ook in geweest, te grappig met dat lichtgebeuren!
Was er onder bij de tv-toren ook nog het museum over het oude Shanghai?

Manouk

Leuk dat jullie ook nog je eigen dingetje kunnen doen. Daar hoort natuurlijk Disney en Starbucks bij haha!!
Hoop dat jullie lekker bij hebben geslapen!
Veel plezier weer verder xxx