Joshua en Sophie op reis

Dag 7 Xian - Suzhou

Jullie hadden van ons nog een verhaal te goed.

Vanmorgen was het rustig wakker worden. Al ging de wekker vanmorgen om even voor 08.00 uur om de koffers bij de bus te brengen. Nadat de koffers veilig in de bus stonden zijn we op ons gemakje gaan opstarten. Bijna de hele ploeg ging vanmorgen op pad voor de graftombe van Han. Wij hebben hebben er voor gekozen om rustig aan te doen.

Rond de klok van 10 uur zijn we uit gaan checken in het hotel en op pad gegaan. Vanuit ons hotel liep je zo richting de Bell toren. Het centrum van de stad. Uiteraard hebben we nog even gebruik gemaakt van de voorziening van Starbucks. In de middag hadden we de gezamenlijke lunch met de groep weer op het programma.

Na een heerlijke chineese lunch stond de moslimwijk op het programma. Sinds enkele honderden jaren wonen er moslims in Xi'an. Ze hebben inmiddels een heel eigen wijk en moskee. Het is een apparte ervaring om door deze wijk te lopen. Dit is zo een typische wijk waar je een schorpioen en krekels tegen komt om te.

Vandaag vertrekken we vanuit Xi'an richting onze volgende bestemming. Om 17.00 uur vertrok onze nachttrein naar Suzhou. Het was eerst door de douanecontrole met je paspoort, kaartje en koffer. Net als alsof je met het vliegtuig gaat.

We vertrokken exact om 17.04 uur vanaf het station. Na ongeveer 1,5 uur hadden we nog een tussenstop.

We hebben de ruimte gedeeld met Pim en Eline, dezelfde mensen die tegenover ons zaten bij de starbucks op Schiphol. Het was erg gezellig en al snel waren we ruim 3,5 uur onderweg. Al snel kwam Jochen ook bij ons erbij zitten. De borrelnooitjes en de chips kwam op tafel en het was erg gezellig.

Met ruim 160 km per uur gingen we de nacht in, hopelijk weten we vannacht een paar uurtjes te slapen.

Eef Baas

Hoi beste luitjes,
Dat jullie het leuk hebben daar twijfel ik geen moment aan maar hoe is het weer daar. Als het warm is, is het dan niet erg drukkend? En de smok, (vuile lucht) valt dat wel mee?

Veel plezier nog....