Joshua en Sophie op reis

Vluchten terugreis

In onze vorige Blog las u alles over de heenvlucht.

Als we terug gaan vertrekken we vanaf Hong Kong International Airport.

DeLuchthaven Hongkongis de internationaleluchthavenvanHongkongbij het eilandLantau. De luchthaven dankt zijn naam 'Chek Lap Kok' aan het kunstmatig eiland, waarop deze gevestigd is.

De oude luchthaven,Kai Tak, was aan vervanging toe aangezien de populatie van Hongkong bleef groeien. In de jaren negentig werd begonnen aan de bouw van de nieuwe luchthaven. De kosten waren bijna 20 miljardeuro. Op 6 juli1998werd de luchthaven officieel in gebruik genomen.

In1997werd Hongkong weer overgedragen aanChina; deze machtsoverdracht tijdens de bouw van het complex was een complicerende factor voor de planners en financiers.

De luchthaven is veruit de grootste vrachtluchthaven ter wereld met in 2010 een verhandeld volume van 4.168.394 ton. Met 50.410.819 passagiers in 2010 is het de op tien nadrukste luchthaven ter wereldqua passagiersaantallen

Vanaf Hong Kong vliegen we naar Muchhen in Duitsland. Deze reis zal 12.30 uur duren.
We maken deze vlucht in een Airbus 340-600.

In Mucnhen hebben we een overstaptijd van 3 uur, voor we verder vliegen naar Amsterdam Schiphol. Deze vlucht maken we met een Embrear 195.