Joshua en Sophie op reis

Vluchten heenreis

Tijdens onze reis zullen we gebruik maken van 5 verschillende vluchten. Net als onze reizen naar de Verenigde Staten zullen we ook nu onze heen en terug reis maken met een overstap.
Onze eerste vlucht is van Amsterdam naar Frankfurt (Duitsland).

We maken vertrekken vanaf Amsterdam Schiphol naar Frankfurt am Main.

Frankfurt am Main airport is één van de grootste vliegvelden van Europa en stond voorheen bekend als Luchthaven Rhein-Main. Het vliegveld kent een moderne uitstraling en bestaat uit twee grote terminals welke door middel van een shuttlebaan met elkaar zijn verbonden. Deze shuttlebaan zorgt ervoor dat er ruim 4000 personen per uur vervoerd kunnen worden tussen de verschillende terminals.

Het vliegveld kent 4 banen, waarvan er drie 4000 meter lang zijn en één baan van 2800 meter. Deze kortere baan is enkel voor landingen beschikbaar.

We maken vanaf hier een vlucht van ongeveer 1 uur en 10 minuten in een Airbus A319

Onze volgende vlucht duurt ongeveer 9 uur en 15 minuten. Deze vlucht brengt ons naar Beijing.

De Internationale Luchthaven van Peking is het belangrijkste en grootste vliegveld van de Chinese hoofdstad Peking. Het vliegveld ligt 20 kilometer ten noordoosten van het centrum, in een exclave in het district Chaoyang

Vanaf Frankfurt naar Beijng vliegen we in het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. De Airbus 380

DeAirbus A380is eenpassagiersvliegtuigvan hetEuropeseconcernAirbus. Hetwidebody-vliegtuig beschikt over twee verdiepingen en biedt plaats aan maximaal 853 passagiers. Bij een gemiddelde configuratie passen er 555 personen in. Het is het grootste luchtwaardige passagiersvliegtuig ter wereld; alleen deAntonov An-225, eenvrachtvliegtuig, is groter.

De eerste testvlucht werd gemaakt op27 april2005. Tweeënhalf jaar later, op 25 oktober 2007, maakte de A380 haar eerste commerciële vlucht. In dienst vanSingapore Airlinesvloog de A380 vanSingaporenaarSydney. Dit was eveneens de eerste route waarop een lijndienst door het toestel werd onderhouden. Per december 2014 hebben twaalf luchtvaartmaatschappijen gezamenlijk 152 toestellen in dienst.

Op8 juni2010landde voor het eerst een A380 opBrussels Airport.[4]Een maand later, op15 juli, wasLuchthaven Schipholaan de beurt.[5]Bij deze proef werd de technische afhandeling van het toestel getest. Nadat de test werd voltooid, vertrok het toestel weer op dezelfde dag.
(Als u hierboven op Filmpjes klikt, kunt u een flimpje bekijken binnen in de A380. Dit is dezelfde vlucht als die wij gaan maken. Van Frankfurt naar Beijing (Peking)

De overige vluchten leest u in een volgend verhaal !