Joshua en Sophie op reis

Dag 25 Los Angeles City

We zijn al een paar dagen in Los Angeles en hebben al wat van de stad gezien, maar we wilde vandaag toch nog wel even toerist uithangen.

Als eerste zijn we naar een huis kijken wat als decor gebruikt werd voor de serie Charmed. Susanne, we hebben hem gevonden hoor !!!!

Daarna was het tijd voor het bekende Hollywoord Boulevard. De Walk of Fame, waar alle bekende internationale sterren (en lokale sterren) een plekje hebben. Daarnaast het grote Dolby Theatre (voorheen Kodak Theatre), daar waar de Oscars worden uitgereikt. Ook het Chinees theatre hebben we bezoekt. Dit keer stond er voor op het plein een groot beeld van Godzilla. De film die morgen in Hollywood zijn premiere heeft. Ook vanaf Hollywood Boulevard heb je een mooi uitzicht op het Hollywood Sign. Wist u dat dit bord er ooit neer is gezet door een makelaar. Hij gebruikte het als een reclamebord voor de mensen die er over dachten om daar wellicht te gaan wonen.

Het El Capitain theatre heeft toch een aantrekende werking. Het prachtige gebouw is de thuishaven van alle Disneyfilms. De meeste films van Disney gaan hier voor het eerst in premiere.

Na ons bezoek aan Hollywood Boulevard zijn we doorgereden naar West Sunset Boulevard. Via het Beverly Hills hotel zijn we postcode gebied 90210 in gereden. Het ene huis is nog groter dan het andere. De meeste huizen zijn verdekt opgesteld. Grote muren of in het de meeste gevallen grote haagen. Herkenbaar uit de films, de wegen met de hoge palmbomen. We zijn langs een aantal adressen gereden waar bekende wonen of gewoond hebben. Onder andere het oude huis van Walt Disney

Via Redeo drive reden we naar Venice Beach. Ooit was deze buurt het decor voor de hitserie Baywatch. Wie heeft deze serie niet gezien, Pamela Anderson en David Hasselhof.
Het ziet er absoluut niet meer zo uit. Het is erg grimmig langs de boulevard en heerst een raare sfeer. Wij hebben een terasje gezocht, die zijn er bijna niet, en hebben lekker een hapje gegeten. Inmiddels begon de zon te zakken en zijn we over het strand en door de branding van Venice Beach. Heerlijk om op deze manier de dag af te sluiten.