Joshua en Sophie op reis

Dag 21 Morro Bay - Los Angeles

Los Angeles, the city of Angels !!!

Vanmorgen vertrokken we op tijd vanuit Morro Bay richting Los Angeles. Een rit van ongeveer 270 km. Wij willen jullie de tip geven, als je ooit langs de Pacific Coast Highway gaat reizen. Het Best Western El Rancho is een absolute aanrader. Het motel ligt vlak bij het dorpje Morro Bay. Het ziet er super leuk uit! Het ontbijt wat inbegrepen is, wordt op een hele leuke manier opgediend. De gastvrouw Karen, verdient een absolute pluim.

Vanmorgen zagen we de reactie van Frank langs komen over Solvang. We hadden er veel over gehoord en het stond ook als optie op ons lijstje. Eerder hadden we het er over gehad, maar dachten erover om het te laten gaan. Echter door de reactie van Frank, waren we toch we enthousiast geworden. Dus wij op weg naar Solvang. Deze stad werd in 1911 gesticht door een aantal Denen, de het winterse weer zat waren. Ze wilde graag een Deense nederzetting maken. Dat is ze aardig gelukt (zie foto's) We hebben even door de straten heen gelopen en zijn diverse winkeltjes ingestapt. Het is leuk om er een bezoek aan te brengen als je tijd hebt. Wij zouden er in de toekomst niet voor omrijden.

Na ons bezoek aan Solvang zijn via het Gaviota State Park weer terecht gekomen aan de Pacific Coast. De eerste plaats waar we even gestopt zijn is Santa Barbara. De kustlijn voor de rijke stinkerds. Dat is absoluut te zien ook. De kustlijn ziet er prachtig uit en en de boulevard is strak! Het overgrote deel van de mensen wat we zagen lopen had de gemiddelde leeftijd al even geleden bereikt.

We reden door naar de ander voorsteden van LA. Ventura en daarna Malibu. Wat een drukte was het! Iedereen ging verkoeling zoeken bij het water. De tempratuur was dan ook inmiddels opgelopen naar 30 graden Celsius. We konden niet doorrijden maar gelukkig bleef het wel rijden. Langzaam aan kwam LA in het zicht. Een van de eerste dingen die we zagen was de pier van Santa Monica. Al snel kwam ook de luchthaven in het zicht. Hier is ons hotel voor de komende dagen. Het Radisson Los Angeles Airport.

Het gebouw ligt tegen de luchthaven aan en wordt alleen gescheiden door een weg. We checkten in en bespraken dat we met een auto waren. Parkeren kost hier $ 30, - er dag, exclusief de tax. Dat is toch een behoorlijk pak geld als je hier een paar dagen bent. De medewerkster vertelde ook dat er sinds kort aan de achterzijde van het hotel de mogelijkheid is om zelf te parkeren. De kosten hiervoor zijn $15,- dollar per dag, excl tax. We besloten om daar de auto te parkeren. We liepen naar binnen en vroegen aan die mevrouw of we een toegangskaart konden krijgen voor een paar dagen. Anders moet je iedere keer betalen. Ze vertelde ons dat als we via internet een reservering zouden doen voor het aantal dagen, dat we dan $11 dollar zouden betalen incl tax. Je begrijpt dat hebben we gedaan.

Onze kamer ligt op de 10e verdieping. We hebben een prachtig uitzicht op de luchthaven. We kijken op de 24R en 24L. Op dit moment is 24L Active voor departure en de 24R voor arrival. Super dus !

Na het inchecken zijn we terug in de auto gestapt en zijn we op weg gegaan naar het Citadel Outlet shopping center. Het leek we alsof het daar gratis was! Wat was het ongelooflijk druk. Niet dat er weinig parkeerplekken waren, maar we hebben ruim een kwartier naar parkeerplekken gezocht.
We hebben de hele middag lekker gewinkeld en gegeten. Want dat doen die Amerikanen wel goed hoor. Die shopping centers met foodcourt erbij. Er is altijd wel iets dat je lekker vindt.

De zon ging inmiddels zakken toen we besloten om er van door te gaan. We hebben nog even wat hotspots aangedaan in LA. Downtown LA, Hollywood Boulevard en Beverly Hills. We zijn er alleen over heen gereden. We komen hier later nog. Het was tijd om terug te gaan naar het Hotel.

Morgen weer een leuk vooruitzicht ! Disneyland en California Adventure !

***************** ***************************** *****************************