Joshua en Sophie op reis

Dag 20 Monterey - Pacific Coast Highway - Morro Bay

Vandaag vertrokken we uit de golfplaats langs de pacific Coast Highway, Monteray. Even verder op ligt de plaats Carmel. Deze plaats is vooral bekend doordat Clint Eastwood van 1986 tot 1988 burgermeester was van dit plaatsje. Deze plaats heeft vele engelse invloeden gehad en dat is nog steeds terug te zien.

We gingen terug de Pacific Coast Highway op. Al snel kwamen we bij een prachtig strand. We zijn naar beneden gegaan , hebben daarna genoten van dat wat er allemaal te zien was. De zee was ruig en dat zorgde van golven van ruim 3 meter. Het water sloeg tegen de diverse clifs. Het was ongelooflijk mooi. (zie de foto's).

Later kwamen we bij een van de meest gefotografeerde brug langs de Stille Oceaan. Deze brug heeft een overspanning van 98 meter en kostte in 1932 200.000 amerikaanse dollar. De Bixie bridge is nog steeds een van de hoogste betonnen bruggen ter wereld.

Na het prachtige Big Sur State Park, kwamen we uit bij Nepente Restaurant. Dit restaurant kijkt uit over de Pacific Coast. Vanaf het teras heb je een prachtig vergezicht. Het was erg druk, dus we hebben niet in het restaurant gegeten, maar een verdieping lager. Sophie een heerlijke sandwich en Joshua een Ceaser Salade.

Met een volle maag zijn we verder gereden langs de Pacific Coast Highway. Gisteren kregen we via onze reactie de tip om langs te gaan bij de Julia Pfeifer fall. Uiteraard stond dat op onze planning en deze hebben we ook gezien. Het is heel bizar dat er ineens een waterval is op het strand. Absoluut mooi om te zien.

Net na Simeon, kwamen we bij de Seals en Sea Elephant point. Een enorm strand vol met deze dieren. Je kunt het van een afstand horen en ruiken. Er stond een enorme wind en het zand vloog door de lucht. We hebben er niet heel lang gestaan, maar hebben enorm gelachen om deze dieren.

Na ongeveer een half uur kwamen we aan in Morro Bay. Het was inmiddels half zes en zijn direct doorgereden naar Morro rock. Een grote rots aan de bay van Morro Bay. Er is deze bay veel wildlife. Otters, Pelikanen en zeehonden. Helaas stond er heel veel wind, dus waren er niet heel veel Pelikanen te spotten. We hebben er wel een paar op de foto gekregen.

We zijn na het spotten van de Wildlife bij een plaatselijk tentje gaan eten. Hoe kan het ook anders als vis. Het was heeeeerlijk !

Na het inchecken zijn we lekker onderuit gegaan in onze kamer. In de relaxmodus!
Morgen het laatste stuk naar de city of Angels.

We zijn 3 weken onderweg en hebben in deze week 510 miles (816 km) gereden. Samen met de eerste weken brengt dat op een totaal van 2264 miles (3622,4 km).

Gisteren hebben we al een aantal filmpjes toegevoegd, daar komen er nog wat bij! Uiteraard staan de fotos er ook weer zo snel als mogelijk op!

Wij zijn weer benieuwd naar jullie reacties!