Joshua en Sophie op reis

Dag 18 San Francisco

De laatste volledige dag San Francisco alweer. Een stad waar je niet uitgekeken raakt en waar iedere straat weer anders is. Vanmorgen zijn we met de bus vertrokken naar de Cityhall. Het Stadhuis van San Francisco. Het staat samen met het Aziatisch kunstcentrum en het audiohall op het grote plein. Alleen zijn oude gebouwen met het stadhuis als oudste gebouw. Er staat een mooie goude koepel in het midden van het gebouw. Achter het stadhuis bevind zich het operahuis. Nu wordt daar een uitvoering gedaan van het lokale ballet.

Na het bezoek van dit oude plein, hebben we de bus gepakt naar de seven sister. Deze victoriaanse huizen in allerlei verschillende kleuren, staan beter bekend als de painted ladies. Voor de huizen is een groot grasveld. Dit loopt vrij steil op dus als je dan halverwege de heuvel staat kun je een prachtige foto maken van de sister en Downtouw San Francisco op de achtergrond. Helaas waren er twee van de zeven zusters ingepakt en werden gerenoveerd. Een derde zuster is volgens ons ook aan renovatie toe, of in ieder geval is er behoorlijk achterstaling onderhoud. We hebben heerlijk even in het gras genoten van het zonnetje. Al heeft hij vandaag wat moeite om door te komen. Het is aardig bewolkt.
Het is mooi om midden in de stad te zitten en toch hier en daar je rust te kunnen vinden op de park achtige pleinen. Het is jammer dat wij het fenomeen in Nederland bijna niet kunnen.

We hadden dinsdag ook al even in de winkels gekeken, maar we waren toen allebei te moe om nog te shoppen. Dus dan vandaag ! Ik kan niet anders zeggen dan dat het een succesvolle middag. Na het bezoek van het grote winkelcentrum Westfield, zijn we doorgegaan naar Macy's

Waar we ook nog niet geweest waren en erg benieuwd naar waren is little Italy. We hebben d bus gepakt en via Japan Town kwamen we op Columbus Ave. De hoofdstraat van little Italy. Het was inmiddels tijd om te eten, dus we hebben lekker pasta gegeten in een van de restaurantjes. We hadden afgesproken dat we vanavond ons toetje zouden nemen bij Ghirardelli. Sinds 1852 wordt hier chocolade gemaakt. Het was hiermee het tweede bedrijf in de United States die chocolade maakte. We zijn hier vanavond geïndigd.

3,5 dag San Francisco zitten erop. Sophie omschrijft San Francisco als: Choatische stad maar met mooie en rustige parken op onverwachtse plekker. Joshua: Een wereldstad, met veel beweging en een rijke historie. We hebben er leuke dagen gehad en heel veel gezien.

Morgen staat er een rit naar Monterey gepland. Het begin van onze reis naar de city of angels. Het begin van onze prachtige tocht langs de Paciffic Coast !