Joshua en Sophie op reis

Dag 16 San Francisco

San Francisco is de stad met de vele heuvels en dat hebben we vandaag geweten.

Allereerst willen we diegenen die gereageerd hebben laten weten dat we het erg leuk vonden dat jullie hebben gereageerd. Iedere morgen beginnen we de dag met jullie reacties. Uiteraard zijn meer reacties, maar ook van de andere van harte welkom. We zijn blij om te lezen en te zien dat jullie onze verhalen met plezier lezen ! Wij lezen met plezier jullie reacties en vragen.

Na ons onbijt zijn we de van Ness Avenue afgelopen richting de kust. Vanaf daar zijn we de Bay trail gaan lopen richting de Golden Gate. Deze trip was 2,9 miles(4,5km) Je loopt hier langs de jachthaven en een aangelegd natuurgebied richting de Golden Gate. Een super mooie wandeling, Uiteraard wel met mooi weer. De tempratuur raakte vandaag de 24 graden en dat is perfect voor een wandeling als deze. Onder aan de voet van de Golden Gate zit het NP visitors centre. Deze kun je bereiken via de trap omhoog. Ze zijn vol op bezig met het reorganiseren van het visitors gedeelte. Het ziet er al super leuk uit. Ze leggen hier uit waarom er gekozen is voor hoge masten in plaats van lage masten. Ook wordt er van alles verteld over de bouw van deze geweldige brug.

Na onze wandeling en ons bezoek aan de Golden gate, was het tijd voor ons volgende bezoek. We hadden gisteren al een 3 daagse OV kaart gekocht, dus we hebben de bus gepakt naar het Golden Gate Park. Dit ligt ongeveer een 20 minuten rijden van af de voet van de Golden Gate. Tijdens onze busreis kwamen we in gesprek met een jongen die in San Francisco woonde. Hij vroeg ons waar we vandaan kwamen en wat we van San Francisco vonden. Hij was ook erg geinteresseerd in Nederland. Hij gaf ons wat tips en toen was het voor ons tijd om uit te stappen.

Het Golden Gate Park is gigantisch groot. Het is bijvoorbeeld 4,5 miles(7km) breed. Er bevinden zich allerlei verschillende attracties. Bijvoorbeeld: Japanse theetuin, Botanische tuin, een Polo veld, een 18 holes golfbaan, een groot museum, een rozentuin en nog heel veel meer. Daarnaast is het ook nog gewoon park. Net zoals bij ons, een grasveld met bomen, daar waar de locals in het weekend met de familie vertoeven. We waren om half een in het park en zijn via de chineese tuin binnen gekomen. Super mooi opgezet en druk dat het was. Via de boat rentals liepen we verder het park in. Toen we door een steegje liepen, zagen we een man met een schroevendraaier bij een autodeur bezig. Toen hij ons hoorde aankomen liep hij weg en stopte de schroevendraaier in zijn zak. Het voelde niet helemaal goed en hebben bij het eerste de beste gebouw wat we zagen het met iemand van het park besproken. Hij was erg blij dat we het melden en ging de politie bellen.

Het was inmiddes tijd om een broodje te eten. Bij het Young museum hebben we een heerlijke vegatarische lunch genomen. We hebben deze op gegeten in het zonnetje. Het was heerlijk om nog even in het zonnetje te blijven zitten. Daarna was het toch weer tijd om verder te gaan in het park. We zijn even terug gelopen naar de Rose Garden. Hier wilde Sophie graag heen, dus dat hebben we gedaan. Er stonden wel 50 verschillende soorten rozen. We hebben er een hoop op de foto gezet. Een aantal staan er ook vandaag tussen de fotos. Wij hopen dat als we weer thuis zijn dat onze rozen er ook zo mooi bij staan.

Via het Bison veld, waar helaas maar 1 bison stond, zijn we doorgelopen naar de uiterste zijde van het Golden Gate Park. Er is zo veel te zien in het park, dat dit onmogelijk kan in een middag. We liepen langs de golfcourt naar de Dutch Mill. Bij d de molen was een tulpn tuin. Alleen deze was inmiddels er niet meer. De tulpen tijd was hier duidelijk al voorbij !

We liepen via Ocean Beach, het meest westelijke puntje van het park, terug naar een bushalte. Hier hebben we de bus gepakt. Deze bracht ons naar het downtown centrum van San Francisco. We hebben toen eerst even staan kijken bij Powell street. Hier is een draaipunt van de Cable Cars. Dit doen ze op en grote houten draaischijf en met de hand.

We zijn via Powellstreet een terecht gekomen bij Macy's . Beneden bij Macy's zit een wereldberoemde bakker. Boudin, dit is een zuurdesem bakker. Hier krijg je een broodbol met Soep er in. Heeeel erg lekker en gezond.
Ook zit in diezelfde Macy's, bovenste verdieping, The Cheescake Factory. Dus jullie kunnen wel raden wat ons toetje was vanavond.

Het was een volle dag, met veel wandel kilometers. Daar ontkom je volgens mij niet aan in deze wereldstad. We hebben een topdag gehad. Veel gezien en beleefd. Morgen staat er ook weer zat op het programma. In iedere geval ons bezoek aan Alcatraz. Foto's zijn onderweg !