Joshua en Sophie op reis

Dag 15 El Portal - San Francisco

Het was opvallend hoe rustig het was gisteren avond op de parkeerplaats van ons hotel. Het hotel dat de nacht ervoor nog helemaal vol zat, was nu zo goed als leeg. Ik vroeg bij de receptie wat hier de reden van was. Het blijkt dat een hoop Amerikanen de weekenden gebruiken om door te brengen in een National Park.

Eenmaal op weg namen we de route door voor de komende dag. 320 km naar en door San Francisco. Een route die we voornamelijk rechttoe rechtaan hadden gepland om op tijd in San Francisco te zijn. We reden San Francisco in via de Bay Bridge. Een tolbrug die Oakland verbindt met San Francisco. Deze brug bestaat uit 2 delen, die gescheiden wordt door het Yerb Buena Island. De bruggen zijn dubbeldeks. Het verkeer vanuit San Francisco rijdt onderdeks en het verkeer naar San Francisco gaat bovendeks. De brug werd op 12 november 1936 in gebruik genomen. Dat is 6 maanden voordat de Golden Gate Bridge in gebruik werd genomen. Voordeze brug moet je wel tol betalen.

Eenmaal aangekomen in de stad zijn we via het Civic Center dwars door de stad gegaan. Het was even puzzelen, maar uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Twin Peaks. Een plek waar je een Panoramisch uitzicht hebt over de stad. Het was een unieke ervaring. Je kunt hier de Golden Gate zien, Alcatraz, Coit Tower, Downtown en de Oakland Bay Bridge. Zo vaak gezien op tv, nu staan we er zelf.

Nu stond de Golden Gate Bridge op het programma, na ongeveer 10 minuten rijden, weer dwars door de stad, bereikte we de brug. Sophie heeft het gefilmd. Dus als het internet het redt (tis niet heel snel) dan komt hij binnenkort online. Wat een bouwwerk! Aan de overkant van de brug, kom je uit op een view point. Hier zie je de stad, Alcatraz en een prachtig zicht op de brug. De brug was volledig uit de mist.
Na dit punt zijn we door gereden naar het bekendste view point aan de overzijde van San Francisco, Battery Spencer. Hier kijk je naar de brug met de stad op de achtergond.

Toen was het weer tijd om de brug terug over te rijden. Drie banen breed aan elke rijrichting. Als je San Francisco in rijdt dan moet je Tol betalen. Wij zaten al klaar met onze dollars, maar er stond dat we vooral moesten door rijden. We waren een beetje met stomheid verslagen en begrepen het niet. Later vertelde ze ons in het hotel dat dit automatisch wordt gefactureerd aan het verhuurbedrijf. Deze kosten worden dan doorberekend aan ons. Gelukkig maar, vorige keer doorrijden bij een tolport kosten $ 150,-

We zijn doorgereden naar ons hotel. We hebben onze auto geparkeerd onder het hotel. Ze weten de parkeerprijzen wel hoor in San Francisco. $26,- per dag. Later werd ons duidelijk dat het helemaal niet zo duur is. Prijzen als $36,- dollar doen ook gewoon mee
We hebben ingecheckt in ons hotel. We zitten op de 9e verdieping met uitzicht op de Golden Gate Bridge en de bay. We kunnen Fishermans Wharf en Alcatraz niet zien omdat er andere gebouwen voor staan, maar de kamer is super !

We hebben de spullen neergezet en zijn op pad gegaan. Vanuit ons Hotel loop je binnen een kleine 30 minuten naar Fishermans Wharf. We hebben meteen kaartjes voor het openbaar vervoer. Met deze kaartjes kunnen wij 3 dagen gebruik maken van al het openbaar vervoer in de stad. Inclusief de Cable Cars (oude trams)

Bij Fischermans Wharf zijn we eerst langs de Sea Lions gegaan. Ook dit is een fenomeen in San Francisco. Honderde walrussen en zeeleeuwen liggen daar te drogen in de zon. Ze laten ook wel duidelijk horen dat ze aanwezig zijn. Na het bezoek gingen we door naar Bubba Gump. Inderdaad, weer langs bij Bubba Gump. Een super locate op Pier 39. Lekker smullen van garnalen.

Na het eten hebben we toerist gespeeld en zijn we de winkeltjes afgelopen op pier 39. Inmiddels werd het donker en was het tijd om op ons gemak terug te lopen naar ons hotel.

Het internet is beter dan de afgelopen dagen in Cedar Lodge. We zijn druk bezig om de foto's van de afgelopen dagen op de log te zetten. Houdt de weblog dus even in de gaten en vergeet niet de foto's van dag 13 en 14 te bekijken. Voor jullie idee. Als jullie een mailtje ontvangen. Staan vaak nog niet alle foto's online. Ik moet namelijk de foto's 1 voor 1 uploaden. Dit duurt, afhankelijk van het aantal fotos en de snelheid van het internet, een half uur tot uur. Zou jammer zijn als jullie niet alle foto's te zien krijgen toch?

Morgen gaan we lekker de stad in en ongetwijfeld heel veel mooie dingen zien en beleven. Uiteraard kunnen jullie die morgen hier lezen. Wij zijn benieuwd naar jullie reacties !