Joshua en Sophie op reis

Dag 13 Visalia - Yosemite NP - El Portal

Vanmorgen vertrokken we vanuit Visalia. Voor we echt op pad gingen zijn we gestopt bij de Starbucks. We hebben een heerlijk ontbijt genomen en natuurlijk een lekkere beker koffie erbij. Er zijn een aantal hotels tijdens onze trip waar het ontbijt is inbegrepen. Een aantal hotels is het niet geregeld en moeten we zelf voor een ontbijt zorgen. Starbucks is daarvoor een goeie optie.

Op pad onderweg naar Yosemite National Park. Yosemite ligt aan de westzijde van de Sierra Nevada. Het heeft een oppervlakte van 3000 km2. Het park werd dankzij de inspanningen van onder meer Galen Clark en John Muir in 1890 opgericht als een van de eerste nationale parken van de Verenigde Staten. In 1916 kwam het onder beheer van de National Park Service. Sinds 1984 staat het natuurgebied op de Werelderfgoedlijst van UNESCO.

Na ongeveer een uur kwamen we aan in het Yosemite NP. Vanaf minuut 1 was het genieten. Yosemite NP staat bekend als het veelzijdige park. Het park heeft van alles. Watervallen, hoogteverschillen, open vlaktes, meren en Seqouia's. Mariposa Grove ligt bij de zuidelijke ingang. We hebben even rondgekeken op de parkeerplaats en we besloten om hier geen trail te bezoeken. We zijn doorgereden naar Wawona. Dit is vanaf de zuidzijde het eerste visitors center wat je tegen komt. Hier staat ook het hotel waar we eventueel zouden overnachten. Het Wawona Hotel. Later hebben we in overleg met Elvira besloten dit niet te doen. We hebben hier genoten van een heerlijke lunch. De dame die ons hielp was niet echt klantvriendelijk, maar het eten was super. Sophie had een vegetarische Sandwich en Joshua had een Pastrami sandwich, met een klein kopje linzensoep.

Na de lunch zijn we op pad gegaan naar het Glacierpoint. Dit punt ligt ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Wawona Hotel. Het brengt ons eerst bij een prachtig zicht op de Half Dome, (7214 ft/2199m) (zie foto's). Naast de Half Dome ligt de Nevada Fall(5907ft/1801m) en de Vernall Fall(5044ft/1538m). Twee watervallen die in deze tijd van het jaar ook daadwerkelijk vallen. Het is ongelooflijk, we staan hemelsbreed op 2 km afstand en het kletterende water is oorverdovend.
Toen Glacierpoint. Wat valt hier over te zeggen. We zijn hier ruim een uur geweest. Het is zo onbeschrijfelijk mooi!! (zie foto's) Je kijkt over heel Yosemite Valley heen. Je ziet El Capitain, Yosemite Falls, Half Dome, Vernal Fall en Nevada Fall. Je ziet Mirror lake liggen. Het is moeilijk om uit te leggen wat dit gevoel met je doet. Het is zo mooi !!!

Vanaf Glacier point was het een uur rijden naar Yosemite Valley. Voordat we de Valley bereikte kwamen we eerst bij tunnel view. Hier heb je een prachtig gezich over de Valley. El Captain komt hier voor het eerst volledig in beeld. Ook Bridaveil Fall is vanaf hier zichtbaar.

Toen we aankwamen in de Valley, was het inmiddels half zeven. De zonsondergang was begonnen en dat was duidelijk te zien. Je zag de zonsondergang tegen de rotsen. Een super mooi gezicht. Nog voor we het centrum van de Valley bereikte zagen we 2 muilherten. Deze waren aan het grazen. Ze lieten zich makkelijk fotograferen. Helaas kan ik hem niet online zetten. Foto's zijn te groot om te plaatsen.
Eenmaal in de Valley aangekomen zijn we er alleen maar door heen gereden. Het begin donker te worden en we wilde niet in het hele donker aankomen bij ons hotel.

Het was ongeveer 20 minuten rijden vanaf de nooduitgang van het park. We slapen de komende 2 nachten El Portal.

Morgen gaan we hikken door Yosemite National Park. Een volle dag dus!

Bij het inchecken gaf de man achter de counter aan dat het internet niet top is. We hopen dat het gaat lukken om de foto's vandaag nog online te krijgen.

******* UPDATE -> FOTOS UPLOADEN LUKt NIEt !!!! DEZE HOUDEN JULLIE te GOED !!!! *****