Joshua en Sophie op reis

Dag 12 Bakersfield - Seqouia NP - Visalia

Vanmorgen zijn we op tijd op gestaan. We wisten dat vandaag een lange dag zou gaan worden. Om 09.00 uur zijn we met een volle tank op pad gegaan. Het zou ongeveer 2,5 uur duren voor we de ingang van het park zouden bereiken. Gisterenavond hebben we alvast lekker vers brood en vleeswaren gehaald. Dus de lunch hadden we al bij ons. Vanuit Bakersfield, reden we eerst door de olievelden heen. Overal werd olie naar boven gepompt.
Later veranderde het decor in Citrus plantage' s. Sinasappelen, Citroenen, Mandarijnen.

Toen we het Seqouia National Park binnen kwamen wisten we dat het nog een behoorlijk klim zou gaan worden. Onze eerste trail die we wilde gaan lopen ligt op 12000 ft (4200m). We deden er ongeveer een half uur om de parkeerplaats te bereiken voor onze trail naar Morro Rock. Een trail die ons naar 14400 ft (4400m) zou brengen. Onderweg naar de trail kwamen we al diverse Seqouia's tegen.

Aangekomen bij de trail, 350 treden omhoog. Het leverde ons een fantastisch en adembenemend uitzocht op. (zie video pagina) We hebben enorm genoten van het prachtige uitzicht. Hoge bergen met witte toppen, de weg waar we eerder over naar boven waren gereden. Absoluut een aanrader als je het Seqouia park bezoekt. Alleen als je hoogte vrees hebt, is dit niet het beste pad om te bewandelen (zie foto's)

Eenmaal terug bij de auto zijn we op pad gegaan. We kwamen immers voor de Seqouia 's. Al snel kwamen we de Parker group tegen. Een groep Seqouia's bij elkaar, vernoemd naar de voormalige beheerders van het National Parks.

De Tunnel Log was onze volgende stop. Deze Seqouia is omgevallen. Ze hebben een gat gemaakt in deze boom en nu kun je door de boom heen rijden.(zie foto) Deze boom is omgevallen op 4 december 1937. Deze boom heeft een diameter van 21 ft (6,4 m) en een lengte van 275 ft (83,8m).

We reden daarna verder door naar de General Sherman Trail. De trail die ongeveer 0,5 miles (800m) is, laat je ruim 212 meter dalen. Brengt je bij een aantal Seqouia's, De bekendste is de General sherman. De oudste en dikste Seqouia ter wereld. Deze is 83,8m en heeft een diameter van 7,7 meter. Het is onbegrijpelijk hoe dit kan groeien. De geschatte leeftijd van de boom is 2300 tot 2700 jaar. Deze boom heeft dus al heel wat mee gemaakt. De boom werd in 1879 ontdekt door James Wolverton.

De klim terug naar de parkeerplaats was pittig. Vanmorgen beneden in de valley hebben we tempraturen gemeten van 32 graden. Boven in het National Park was de tempratuur rond de 27 graden. Aangekomen bij onze auto was het tijd om de noord uitgang van het park te zoeken. Daarna zijn we op pad gegaan naar Visalia. Hier staat ons hotel voor de komende nacht. Aangekomen bij ons hotel zagen we dat het erg druk was. Er stonden 3 bussen. We checkten in en kwamen terecht in groep Duitsers (bus) die ook net waren ingecheckt. Tja.....

We hebben voor ons diner nog even lekker genoten van de verwarmde Jacuzzie. Heerlijk even bijkomen van een volle dag Seqouia NP. Het is bijzonder om dit park te bezoeken. Vooral als je terug kijkt naar de vorige week, waarin het vooral gaat om Canyons en rood gesteente. Het is mooi om dan door een woud te rijden en omringt te zijn door deze GIANTS.

Morgen staat onze rit en bezoek van het Yosemite NP op het programma. Het is hier ongeveer 180 km vandaan. Dat zal een mooie rit worden.

We hebben weer een paar foto's toegevoegd!!!

*********************************************************************************************

We hopen dat jullie zou enthousiast blijven reageren allemaal! Het is super leuk om jullie reacties te zien en te lezen.
Ook als je nog niet hebt gereageerd of als het er nog niet van is gekomen, reageer aub. Wij vinden het super leuk om jullie reacties te lezen !!!