Joshua en Sophie op reis

Dag 7 Hurricane - Valley of Fire - Las Vegas

Vandaag komt het stuk iets later dan u van ons gewend bent. Dit komt omdat we in Las Vegas zijn.

Vandaag vertrokken we rond de klok van tien uur uit Hurricane. Normaal gesproken is via de Interstate 15, Las Vegas binnen 2 uur in het zicht. Wij hadden alleen vandaag nog iets anders op het programma.

Na ongeveer 1,5 uur bereikte we de Valley of Fire. Een staatspark van Nevada. Het ligt precies tussen Zion NP en Las Vegas in. Het is ongeveer 75 km omrijden maar het is absoluut de moeite waard. Bij de ingang van het park vind je geen rangerpost. Hier staat aangegeven wat het bezoek in het park kost. Daarnaast staat een paal met envelopjes. Hier kun je tien dollar in doen en dan vervolgens de envelop in de paal deponeren. Van het envelopje hou je een recu over. Dit is je betaal bewijs, dit laat je aan het einde van het park zien aan de ranger al daar.

De bekendste rotsformatie van de Valley of Fire is de Elephant Rock. De naam zegt het eigenlijk al. Dit is een rotsformatie in de vorm van een Olifant (zie foto) Je moet er wel een beetje fantasie bij gebruiken. :-)
Ook in dit park mochten we weer wild spotten. Sophie hoorde iets toen we stil stonden in de Valley of Fire. Vervolgens zagen we het in de bergen. Het was een berg schaap(zie foto). Grote horens en een gespierd lijf, hij liet ons zien hoe snel hij de steile bergen op kan. Erg leuk om zo een beest te zien.

Eenmaal het park uit waren we zo in Las Vegas. We reden Las Vegas via de noordkant binnen. Als eerste kom je dan langs het oude gedeelte. Fremont Street. Iedereen kent daar wel de grote Cowboy en de Nugget Saloon. We reden hier alleen langs, maar ik denk dat we daar later deze dagen nog gaan komen.

Ons hotel voor de komende dag ligt bijna aan het einde van de strip. Voordat we daar waren, was het haast 45 minuten later. Niet dat we het erg vonden hoor! We keken onze ogen uit. Het ene hotel/winkelcentrum is nog groter dan het ander. Hier staan s’ werelds grootste hotels en dat is te zien ook!

Eenmaal aangekomen in ons hotel hebben we ingecheckt en zijn we naar onze kamer gegaan. We zitten op de 22e verdieping en kijken uit op de strip en de rollercoaster van ons hotel (zie foto). Het hotel heeft meer dan 4000 kamers! Het hotel is nagebouwd na de gelijkname stad. Zo staat hier een replica van het Vrijheidsbeeld. Het Casino is gebouwd in de stijl van Manhattan. Met echte winkeltjes en details.

We hebben daarna plannen gemaakt wat we de komende dagen willen doen. Het is aan te raden om dingen die je echt wilt zien/doen te reserveren. Dus dat hebben we dan ook maar meteen gedaan.

Voor vanavond hadden we de show Zumanity, Cirque du Soleil, gereserveerd. We hadden mooie stoelen op rij 3. De show begon om 22.00 uur, dus we hadden nog wel even de tijd om een hapje te gaan eten. Vanavond hebben we gegeten bij Bubba Gump. Iedereen die de film Forrest Gump kent, zal de naam bekend in de oren klinken.

Na ons diner hadden we nog voldoende tijd om een klein rondje te lopen en ons om te kleden voor de show. De show was immers in ons eigen hotel, dus we hoefde ons niet te haasten. We hebben enorm genoten van de show!

Na de show hebben we ons getrakteerd op een lekker drankje en zijn we gaan doen wat uiteindelijk iedereen komt doen in Las Vegas. Gokken! We hebben een tijdje zitten spelen, maar helaas niets gewonnen.

Het is dan inmiddels 02.45 uur, dus ik heb het verhaal en de foto's ietsje later gemaakt.