Joshua en Sophie op reis

Dag 6 Bryce - Zion NP - Hurricane

Hopelijk hebben jullie een leuke Koningsdag gehad!

Wij stonden vanmorgen op tijd op, zodat we op tijd konden vertrekken voor een volle dag Utah. Even over acht checkte we uit bij Bryce view lodge. Zoals we gisteren al schreven waren de weersvoorspellingen niet goed gezind. Het had de hele nacht al geregend dus we hadden de stille hoop dat het nu niet meer zou regenen. Toen we weg reden uit Bryce City regende het al flink.

We waren nog maar 20 minuten onderweg toen de regen veranderde in sneeuw. Van zachtjes sneeuwen begon het harder te sneeuwen. In plaats van kleine vlokken werden het steeds grotere vlokken. Binnen enkele minuten lag er een 5 tot 10 centimeter sneeuw. (Op de video pagina staat een filmpje van het rijden in de sneeuw) De snelheid moest al snel naar beneden van 65 miles naar 35 miles en op sommige stukken nog langzamer. Het was behoorlijk intensief om te rijden. Daarnaast doen mensen rare dingen bij dit soort situaties. Een Australische toerist zette haar auto midden op de weg stil, omdat ze niet meer wist of ze wel door moest rijden. Uiteindelijk reed ze gelukkig door, maar ik was blij dat ze na 2 miles afsloeg. Kort daarop zagen we een Chrysler in de berm staan.
Een paar miles verderop werd de weg steeds schoner, verderop zagen we een sneeuwschuiver rijden. Dat verklaarde waarom de weg steeds beter te berijden was. Tot aan de ingang van Zion was het nog steeds niet helemaal droog en bleef het sneeuwen, maar de wegen waren goed te berijden en werden steeds schoner.

Zion National Park, daar waren we aangekomen. De weg naar het visitors centre was 19 miles over een kronkelige weg. We reden langs hoge begroeide rode rotsformaties, watervallen en het een nog mooier dan het andere. Voordat we het visitors centre bereikte moesten we eerst door de lange tunnel. Deze tunnel gaat dwars door de berg heen en is meer dan 1 miles (1,6km) lang.

Aangekomen bij het visitors centre hebben we deze eerst bezocht. Vanaf de visitors centre kun je met de shuttle bus(gratis) Zion Canyon in. Deze bus stopt bij 9 verschillende punten. Vanaf hier gaan verschillende trails door de Canyon heen. De ene trail is makkelijker dan de ander. Wij hadden van te voren besloten de Temple of Shiwava trail te lopen. Deze was ongeveer 2,5 km lopen langs de Virgin River.

We waren nog maar net op pad en toen begon het te regenen. Behoorlijk te regenen! We waren nog maar een kleine kilometer onderweg en waren al behoorlijk doorweekt. Helaas zat het weer niet mee vandaag. We kwamen uiteindelijk uit bij de Temple of Shiwava. Dit was een absolute.... tegenvaller... helaas. De route er naar toe lopen was prachtig, ondanks de vele regen.
Toen we eenmaal terug waren bij de shuttle stop hebben we de bus gepakt naar Zion Lodge. Daar hebben we een heerlijke lunch genomen. We hoopten dat na deze lunch de lucht geklaard zou zijn. Echter het tegendeel was waar. Ook na de lunch was het nog aan het regenen. We hebben toen besloten om terug te gaan naar het visitors centre.
Na ons bezoek aan de giftshop en het visitors centre zijn we doorgereden naar Hurricane waar ons hotel voor de komende nacht is. Comfort Inn Zion.

Zion National park is een fantastisch park. We hebben enorm mooie dingen gezien. Helaas heeft het weer niet echt mee gezeten. Dat heeft deze dag aardig getekend.

Morgen staat de Valley of Fire op het programma.